TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 10 Aug 2020 12:00

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 248 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Author Message
PostPosted: Wed 15 Jan 2020 16:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49774
In octombrie 2019 au fost facuti pasii premergatori desfiintarii intregii retele de troleibuz.

https://cjneamt.ro/ro/2019/11/01/hotrrea-224-din-2019/


Attachments:
c8967c8fcb30e1ac497b0b986cc122c0.pdf [959.04 KiB]
Downloaded 27 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 15 Jan 2020 17:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49774
Într-o ședință extraordinară, deci aproape pe furiș, fără nici un fel de dezbatere serioasă, din motive pe care le cunosc doar cei care conduc județul, în 10 ianuarie, când încă lumea nu era dezmeticită după sărbători, Consiliul Județean Neamț adopta un proiect de hotărâre important inițiat de Ionel Arsene. Acesta propunea trecerea din domeniul public al județului în cel privat a bunurilor alcătuind rețeaua aeriană fir contact cale dublă pe care circulau troleele, cu o valoare de 510.103 lei! Prin aceeași hotărâre se aprobă scoaterea din funcțiune și depozitarea respectivelor bunuri. După care, dacă tot nu mai sunt în domeniul public, se pot valorifica.

Prin această hotărâre se pune cruce de facto celui mai ecologic transport de călători existent în Piatra Neamț. Oricare ar fi argumentele prezentate, măsura este pripită și, mai ales, luată fără consultarea populației. La troleibuze s-a renunțat în momentul când, din cauza lipsei de dialog între decidenți, Consiliul Județean a încetat să mai aloce bani la societatea Troleibuzul. Troleibuzele au fost trase pe dreapta și acum sunt perfect fezandate ca să poată fi valorificate, așa cum se dorește de câțiva ani. Trecerea rețelei în domeniul privat permite, cum spuneam, dezafectarea și apoi ”valorificarea” către oameni care știu exact valoarea cablurilor și de unde să scoată profit.

Ipocrizia din textul prin care Consiliul propune toate aceste lucruri vine de la aruncatul pisicii și responsabilității în curtea consiliului de administrație de la Troleibuzul, dar și pe faptul că în 6 ianuarie, când rețeaua era deja la Consiliul Județean, cablurile s-au rupt și s-au produs trei accidente.

Consiliul Județean Neamț ia această măsură radicală și care va afecta întreg orașul reședință de județ bazându-se pe proiecte de achiziționare a autobuzelor electrice. Rămâne de văzut în ce măsură acestea vor fi fiabile și se vor adapta la traficul din Piatra Neamț. Din păcate, din interese obscure, nu s-a luat în calcul achiziționarea de trolee modernizate care să folosească infrastructura deja existentă.


https://mesagerulneamt.ro/2020/01/distrugerea-definitiva-a-transportului-cu-troleibuze-in-piatra-neamt/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 23 Jan 2020 19:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49774
Contravaloarea aerului curat, la fier vechi în Piatra-Neamț

https://www.stiri-neamt.ro/neamt-contravaloarea-aerului-curat-la-fier-vechi-in-piatra-neamt/


Attachments:
PDV ONG demontare retea troleibuz Piatra-Neamt.pdf [912.63 KiB]
Downloaded 33 times
Contravaloarea-aerului-curat-la-fier-vechi.jpg
Contravaloarea-aerului-curat-la-fier-vechi.jpg [ 83.05 KiB | Viewed 1150 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 11 Mar 2020 10:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49774
Minciuna si prostie intr-un raspuns pt. Metrou Usor.

Quote:
Achizitia de autobuze electrice nu presupune desfiintarea liniilor de troleibuz.


Attachments:
raspuns 4195.pdf [2.64 MiB]
Downloaded 30 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Jun 2020 21:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49774
Aleșii nemțenilor distrug cea mai noua rețea de troleibuze din țara.

Am tot sperat, până astăzi, că autoritățile locale și județene vor apleca urechea la doleanțele cetățenilor și nu vor pune în aplicare planul de a distruge rețeaua electrică existenta aflată în administrarea SC Troleibuzul.

Au fost nenumărate acțiuni, petiții online, apeluri publice, pentru salvarea celei mai noi rețele din țară și chiar extinderea celui mai ecologic mijloc de transport.
Am sperat, până astăzi, când a început demontarea actualei rețele.

Când în alte orașe se investește pentru întreținerea și dezvoltarea transportului ecologic, la noi se face ce s-a făcut constant în ultimii 30 de ani: se distruge tot ce s-a construit înainte.

Chiar dacă o fac cu pixul în mână sau prin voturile din consiliul local și judetean de obicei, nu ar ezita nici să pună mâna pe flex dacă e vorba să iasă profit.

P. S. Dacă rețeaua este depășită tehnic, cum se vehiculează, de ce se scot firele cu atâta atenție? V-ați mira dacă veți afla că vor fi folosite în alt oraș, unde transportul ecologic este apreciat?


https://www.facebook.com/Florin-Zaharia-593069601205127/

Am cerut lămuriri suplimentare de la Consiliul Județean Neamț în acest sens. Întrucât rețeaua nu mai este utilizată momentan, s-a luat decizia dezafectării și depozitării acesteia pentru a preveni furtul și uzura cauzată de factorii de mediu.

„Societatea DRUPO care a prezentat oferta cea mai bună dezafectează și depozitează rețeaua electrică. Astăzi a fost prima zi de lucrări, au început dinspre Săvinești. S-a amenajat un depozit special în cadrul DRUPO, cu pază și supraveghere video. Nu se vinde nimic, doar se depozitează.”, a precizat purtătorul de cuvânt al instituției.


https://www.ziarpiatraneamt.ro/se-demonteaza-reteaua-pentru-troleibuze


Attachments:
104376080_879707782541306_7238902410617986744_o.jpg
104376080_879707782541306_7238902410617986744_o.jpg [ 77.75 KiB | Viewed 462 times ]
104419206_879707922541292_4183552135912422724_o.jpg
104419206_879707922541292_4183552135912422724_o.jpg [ 106.96 KiB | Viewed 462 times ]
104544210_879707862541298_2360689067587800827_o.jpg
104544210_879707862541298_2360689067587800827_o.jpg [ 110.47 KiB | Viewed 462 times ]
104429107_879707849207966_3911447692655933663_o.jpg
104429107_879707849207966_3911447692655933663_o.jpg [ 84.03 KiB | Viewed 462 times ]
104931140_879707779207973_4517848814784049454_o.jpg
104931140_879707779207973_4517848814784049454_o.jpg [ 83.93 KiB | Viewed 462 times ]
104589354_879707682541316_4347191777475604596_o.jpg
104589354_879707682541316_4347191777475604596_o.jpg [ 39.1 KiB | Viewed 462 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 19 Jun 2020 15:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49774
https://www.newsallert.ro/se-pune-cruce-retelei-electrice-a-troleibuzul-a-inceput-demontarea-acesteia/

https://tvmneamt.ro/piatra-neamt-a-inceput-demontarea-cablurilor-de-troleibuz/


Attachments:
retea-troleibuzul.jpg
retea-troleibuzul.jpg [ 97.61 KiB | Viewed 444 times ]
retea-troleibuzul2.jpg
retea-troleibuzul2.jpg [ 86.58 KiB | Viewed 444 times ]
retea-troleibuzul4.jpg
retea-troleibuzul4.jpg [ 101.63 KiB | Viewed 444 times ]
retea-troleibuzul5.jpg
retea-troleibuzul5.jpg [ 104.31 KiB | Viewed 444 times ]
retea-troleibuzul1.jpg
retea-troleibuzul1.jpg [ 123.96 KiB | Viewed 444 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 01 Jul 2020 13:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49774
În urmă cu ceva timp consiliul județean a început demontarea cablurilor de la rețeaua de troleibuze. Inițial s-a spus că aceste cabluri se vor demonta pentru a nu fi alterate din cauza neutilizării sau pentru a nu fi furate, ele urmând să fie montate înapoi când se va relua transportul electric pe cablu, numai că lucrurile nu stau chiar așa. Cablurile de la troleibuze au fost tăiate bucăți, deci nu se vor mai monta niciodată înapoi.

Vrând să aflăm de ce s-a ajuns la această soluție, deși inițial era vorba doar de demontare și depozitare, am constatat următoarele: până în apropierea municipiului Piatra-Neamț rețeaua de cabluri era cum era, dar de la intrarea în Piatra-Neamț cablurile erau extrem de uzate pe o parte ceea ce le făcea imposibil de demontat fără să se rupă, ele fiind deja aproape inutilizabile.

De ce s-a uzat atât de mult rețeaua de cabluri pe care funcționa troleibuzul? Răspunsul este foarte simplu. Pentru că rețeaua nu a fost folosită conform proiectului. Firele de la troleibuze au fost montate deasupra primei benzi de circulație, dar pe unde ar fi trebuit să meargă troleibuzul au fost făcute parcări ca să încaseze cineva bani sau alte lucrări care au scos din uz banda de mers. Astfel, troleibuzele au mers ani de zile tensionând firele doar pe o singură parte. În tot acest timp nimeni nu a spus nimic, deși nu ar fi fost legal să se facă nimic pe șosele care să devieze transportul electric de la rutele pe care a fost proiectat.

Vom urmări cu mare atenție modul în care va fi valorificat cablul demontat de la troleibuze pentru că depozitarea lui se va transforma în noile condiții în valorificare.

Vom mai avea sau nu transport cu troleibuzele în Piatra-Neamț? Greu de spus. La cât se chinuie transportatorii privați care au conexiuni politice să falimenteze Troleibuzul, viitorul nu arată prea roz pentru acest gen de transport în comun.


https://www.ziarpiatraneamt.ro/se-tace-pe-tema-cablurilor-demontate-de-la-troleibuze


Attachments:
adresa-drupo.jpg
adresa-drupo.jpg [ 131.99 KiB | Viewed 365 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 16 Jul 2020 07:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49774
Demontarea cablurilor de troleibuz costă bugetul județului o avere

Istoria de zeci de ani a troleibuzului la Piatra-Neamț a luat sfârșit în septembrie 2019, de când niciun astfel de mijloc de transport nu a mai ieșit pe traseu. A urmat, fără niciun fel de consultare publică privind viitorul acestui tip de transport, decizia consilierilor județeni care a permis trecerea rețelei fir contract din domeniu public în domeniul privat, pentru a putea fi vândută. La mijloc este vorba despre zeci de tone de cablu din cupru și peste 2.000 de console din țeavă cu o lungime între 6 și 9 metri. Valoarea de inventar a bunurilor a rețelei care va fi scoasă din funcțiune, respectiv 42 de kilometri rețea aeriană fir contact cale dublă, este de 510.103 lei, adică mai puțin de jumătate față de cât plătește Consiliul Județean Neamț pentru dezafectarea ei.

Contractul pentru dezafectarea rețelei, care, în mod firesc, ar fi trebuit să fie încheiat în urma unei licitații, a fost atribuit companiei Drupo SA, firmă a Consiliului Județean Neamț, la un preț considerat de mulți prea piperat. Valoarea totală a contractului, încheiat în data de 28 aprilie, cu o durată de 180 de zile, este de 1.089.597 lei, fără TVA. De acești bani, Drupo SA va efectua serviciile de dezafectare a rețelei electrice aeriene de troleibuz, cale dublă-fir contact. Valoarea contractului (1.296.620 lei, cu tot cu TVA) este mai mare decât ceea ce va recupera Consiliul Județean Neamț din vânzarea cablurilor uzate din cupru, plus peste 2.000 de console.

Cele 60 de tone de cupru nu vor fi vândute cu mai mult de 1.000.000 de lei, iar pe console CJ-ul nu va lua mai mult de 200.000 de lei. Adunat, înseamnă mai puțin decât costurile pentru dezafectarea rețelei. Este greu de înțeles de ce Consiliul Județean Neamț a agreat varianta încredințării directe a acestui contract celor de la Drupo SA, în condițiile în care cel puțin parte de lucrări sunt efectuate de o firmă privată în subantrepriză. Sunt voci care afirmă că, în cazul organizării unei licitații, costurile cu dezafectarea rețelei ar fi fost mult mai mici, chiar mai puțin de jumătate.

„Cred că ar fi fost societăți care ar fi dezafectat rețeaua de troleibuz și cu 500.000 de lei. Poate și mai puțin, însă nu avem cum să știm exact atâta timp cât nu s-a organizat o licitație. La peste 1 milion de lei contractul pentru a da jos firele, e greu de crezut că din vânzarea cablurilor și a consolelor vor recupera cheltuiala cu dezafectarea rețelei”, a declarat administratorul unei firme.

S-a ajuns în acest punct după ce cei 25 de consilieri județeni, prezenți la ședința din 10 ianuarie, au votat în câteva secunde pentru trecerea rețelei fir contract din domeniul public în cel privat, ca să poată fi vândută. Proiectul a fost introdus pe ordinea de zi pe ultima sută de metri, fără ca vreun consilier de la putere sau opoziție să reacționeze. Aleșii au primit proiectul, care a pus cruce transportului electric pe cablu din Piatra-Neamț și din câteva localități învecinate, cu 40 de minute înainte de ședință, iar cu toate acestea au votat ca rețeaua electrică să intre în domeniul public pentru a putea fi vândută. Inițiatorul proiectului a fost Ionel Arsene care, la debutul ședinței, a declarat senin că ordinea de zi a fost suplimentată, proiectul fiind trimis în timp util pentru a fi analizat și dezbătut în comisiile de specialitate.

Imediat după votul consilierilor județeni, reprezentanții Direcției de Management a CJ-ului, compartiment condus de Veronica Vasiliu, unul dintre oamenii de încredere ai lui Arsene și ai lui Dan Vasile Constantin, au pornit în căutarea unei firme care să dezafecteze rețeaua. Și au ales Drupo, compania județeană.

Rămâne de văzut ce variantă de vânzare va alege Consiliul Județean Neamț pentru rețeaua dezafectată (cupru, console etc), adică dacă va alege cumpărătorul, așa cum ar fi firesc, printr-o licitație anunțată din timp în mod direct.

La finele anului 2016, la o sindrofie, un politician PSD a deschis subiectul Troliebuzul, afirmând că firele din cupru vor fi vândute în Republica Moldova, o țară unde cuprul este la căutare și se vinde bine. Așadar, de atunci știau unii ce urma să se întâmple cu transportul electric pe cablu din Piatra Neamț și din câteva localități învecinate. Dacă alte orașe importante din țară, cum ar fi Cluj-Napoca, au ales să înnoiască parcul de troleibuze, mizând, în continuare, pe acest tip de transport electric, la Piatra-Neamț lucrurile au stat altfel.


https://atacul.ro/2020/07/15/cabluri-troleibuz/


Attachments:
valoare-bunuri.jpg
valoare-bunuri.jpg [ 117.99 KiB | Viewed 217 times ]
drupo-fire.jpg
drupo-fire.jpg [ 83.87 KiB | Viewed 217 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 248 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group