TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 20 Sep 2018 16:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 19 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Apr 2008 22:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
O comparatie intre ceea ce inseamna troleibuzul, fata de autobuz. Dar si fata de tramvai.

Sint si citeva studii in ceea ce priveste transportul cu troleibuze din citeva orase. Merita citite.

Sursa: www.trolleymotion.com


Attachments:
trolley_stadtbahn.pdf [6.73 MiB]
Downloaded 385 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Nov 2008 14:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
O interesanta trecere in revista a sistemelor de transport cu troleibuzul in Italia. Desi documentul a fost prezentat la finele anului 2006, este de actualitate, iar investitiile planificate au fost realizate sau sint in curs de realizare.

http://forum.transira.ro/files/Genova.pdf

Documentul a fost preluat de aici: www.voev.ch


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 15 Feb 2009 23:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Troleibuze pentru comunităţi moderne

Troleibuzul este solutia corectă pentru nevoia de mobilitate, de dezvoltare durabilă a municipiilor, deoarece există 3 criterii favorabile lui: economie, ergonomie, ecologie

1) Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare fizico–chimică zero şi cu poluare fonică foarte scăzută

- Se elimină efectul “tunelului de poluare”, ameninţarea cea mai mare a aglomerărilor urbane;

- Prin folosirea troleibuzelor în detrimentul autobuzelor, se elimină posibilitatea formării gazelor cu efect de seră (nu se produc emisii de dioxid de carbon);

- Troleibuzul circulă fără zgomot şi fără vibraţii (specifice motorului diesel);

- Troleibuzul este confortabil, deoarece sistemul său de propulsie nu ocupă spaţiul interior, spre deosebire de autobuzele diesel, hibrid sau electrice;

- Se foloseşte alimentarea cu energie electrică. Procedeele de obţinere a acesteia sunt mai puţin poluante şi mai puţin costisitoare decât cele de obţinere a benzinelor şi motorinelor;

- Se pune un accent deosebit pe folosirea energiei electrice obţinute din surse regenerabile (hidro, eoliană, solară);

- Alte variante de propulsie a vehiculelor sunt fie mult mai scumpe mediu ("bio-dieselul" sau "gazul natural comprimat"), neasigurând eficienţa corespunzătoare a motorului;

- Tehnologia autobuzelor electrice se află încă în fază incipientă, experimentală, acestea fiind deocamdată respinse de municipalităţile europene, deoarece nu există încă predictibilitate pt. implementarea lor. Autobuzele electrice au o durată de viaţă scăzută datorată bateriilor, sunt grele, incomode (datorită dulapurilor cu baterii din interiorul vehiculului), consumul specific este destul de mare, există perioade de imobilizare pt. încărcarea bateriilor, sunt costuri mari cu depozitarea şi reciclarea bateriilor, sunt necesare staţii de reîncărcare a bateriilor atât pe traseu cât şi în garaj (costisitoare), este necesară construirea unor hale în care să fie adăpostite aceste autobuze, pt. a preintâmpina descărcarea rapidă a bateriilor la frig sau căldură;

- Nu numai că nu se adoptă transportul cu autobuze electrice dar se testează introducerea reţelelor de troleibuz pe autostrăzi, pt. a fi folosite de TIR-uri, cu montarea de pantografe pt. captarea electricităţii din reţea;

- Proiectul integrat de introducere a reţelelor de troleibuz se poate realiza împreună cu modernizarea iluminatului public şi cu „îngroparea” cablurilor de pe străzi (rămânând doar cele ale troleibuzului).

2) Sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai ieftin faţă de cel cu autobuzul

- Preţul curentului electric a avut o evoluţie liniară, lentă. În schimb, datorită epuizării resurselor minerale, preţul motorinei este în continuă creştere;

- Investiţiile iniţiale în infrastructura de troleibuz sunt aproape duble faţă de infrastructura de autobuz. Însă, durata de viaţă a troleibuzului faţă de autobuz este triplă, costurile de întreţinere şi exploatare ale troleibuzului fiind cu 16% mai mici;

- Autobuzele cu motoare mai puţin poluante (Euro V sau Euro VI) au devenit foarte costisitoare, diferenţa între preţul de cost al unui astfel de autobuz şi cel al troleibuzului fiind aproape nesemnificativă. Aceste autobuze asigură o mică reducere a emisiilor de dioxid de carbon, fără a se reduce emisiile de oxizi de carbon, de căldură, zgomotul;

- S-a constatat dezvoltarea mai rapidă, socio–economică, a zonelor deservite de către transport electric, datorată "efectului de reţea", ce conferă predictibilitate traseului de troleibuz;

- Municipiile ce dispun de transport electric au preţul legitimaţiilor de călătorie mai mici faţă de municipiile ce deţin exclusiv autobuze;

- Troleibuzele sunt dotate cu componente electronice (variator de tensiune sau invertor) ce permit recuperarea unei părţi importante a energiei consumate;

- Dotările suplimentare (asigurarea căldurii în vehicul) sunt mult mai ieftine la troleibuz decât la autobuz;

- Se elimină posibilitatea furtului de combustibil.

3) Sistemul de transport cu troleibuzul este fiabil

- Troleibuzul are o mobilitate foarte mare în trafic, datorată calităţilor motorului electric, permiţând o pornire rapidă din staţii sau intersecţii;

- Troleibuzele moderne sunt dotate cu motor auxiliar şi cu decuplare–recuplare pneumatică a captatorilor de curent, reducând astfel riscurile unor posibile avarii, putându-se deplasa independent de reţeaua electrică.

4) Prezentul şi viitorul sunt ale troleibuzului

- În ultimii ani s-au introdus troleibuze sau reţeaua de troleibuze a fost extinsă atât în metropole cât şi în oraşele mici şi mijlocii, municipalităţile europene facând eforturi considerabile pentru a asigura un sistem de transport ecologic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Oct 2010 21:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Dezvoltarea transportului electric cu troleibuze vazuta de dl. Alex Naef, directorul carosierului Hess AG Bellach.


Attachments:
101014_Hess_Naef_WOZ.pdf [96.19 KiB]
Downloaded 240 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jan 2012 14:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Troleibuzul, componenta a dezvoltarii durabile.

http://www.ijtte.com/uploads/2011-12-19 ... 96-205.pdf

Quote:
The strategies for developing urban public transport systems are implemented nowadays through policy based on the principle of population mobility realisation with a limited use of passenger cars. The system of public transport with its performances, technology, quality, costs and environmental impacts represents one of the important factors that exert influence on the operation, location, size and structure of contemporary cities, their economy and social relations. A state-ofthe-art trolleybus subsystem is an efficient tool for attaining the goals of sustainable development and quality of life, especially in the areas of small and mid-sized cities. The trolleybus subsystem has a set of technical and technological, ecological, and economical advantages over other passenger transport subsystems.


Attachments:
Trolleybus 96-205.pdf [1.17 MiB]
Downloaded 199 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Feb 2012 11:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Mai importante decat calculele contabile mi se par a fi urmatoarele calitati ale transportului electric:

1. Fiind legat de o cale de rulare relativ fixa, dezvoltarea sa a avut la baza studii competente de optimizare. In timp ce la autobuze (nu mai vorbesc de dube), traseele sunt parca intr-o miscare brauniana, aproape niciodata neajungandu-se la o forma ce impune incredere, la troleibuze si tramvaie se creaza o adevarata infrastructura stabila, generatoare de dezvoltare durabila, prietenoasa ca interfata tocmai datorita acestei stabilitati si previzibilitati.

2. Constituirea unei retele de transport electric obliga edilii la responsabilitate in deciziile urbanistice si la lasarea specialistilor sa-si spuna cuvantul. Daca e bine facuta, introduce ordine, previzibilitate si eficienta. Nu poti acuza acum de ineficienta, de exemplu, reteaua de troleibuze din Brasov, Constanta sau Sibiu dupa ce tot tu ai dispus intentionat dezorganizarea ei si amputarea tronsoanelor care constituiau coloana ei vertebrala. Cu toate scaderile pe care le cunoastem, retelele electrificate din Romania au inglobat in ele infinit mai multa logica, inteligenta si prudenta economica decat continua brambureala a traseelor de autobuz.

3. Transportul public, peste tot in lumea civilizata, nu este direct profitabil, fiind subventionat. Profitul sau exista insa, fiind intr-o salvare a comunitatilor de la alte cheltuieli mult mai mari si disfunctionalitati mult mai grave. Transportul electric fiind legat de calea de rulare, obliga lumea sa tina cont de prezenta sa si isi castiga mai repede o clientela stabila. Desi bugetele oraselor romanesti se duc in proportie de o treime pe asfaltari si exproprieri, situatia traficului se inrautateste continuu. Nu am pretentia sa poata intelege toata lumea acest lucru, dar s-a dovedit ca, acolo unde transportul public functioneaza eficient, societatea are numai de castigat, pana la ultimul membru al ei, inclusiv acei impatimiti ai autoturismului-idol, propriu, personal si autosuficient.

4. Exista troleibuze cu sistem auxiliar de propulsie - motor termic sau baterii. Acestea ocolesc orice obstacol independent de retea, in limita autonomiei oferite de motorul auxiliar. Evident, daca e pe baterii, e mai putin autonom (ca distanta) decat daca ar avea motor termic. Dar o masina parcata aiurea o depaseste fara probleme. De asemenea, exista elemente de retea (macazuri, incrucisari) ce pot fi abordate la viteze mari. De exemplu, in Bucuresti exista in intersectia Obregia-Nitu Vasile. Ca soferii le abordeaza tot cu 5km/h ca asa scrie in foaia de parcurs, e alta poveste.

Sa ne gandim numai cat a crescut pretul la motorina in ultima perioada si cat a crescut (de fapt, nu a crescut) pretul la energie electrica. E un motiv suficient de bun pentru a intelege ca pe viitor autobuzele nu pot fi mai rentabile. Chiar si in prezent, exploatarea unui troleibuz costa sensibil mai putin decat cea a unui autobuz, iar durata de viata a unui troleibuz este aproximativ dubla decat a unui autobuz.

Una peste alta, in loc sa propunem desfiintari, mai bine sa propunem imbunatatiri. Acestea pot fi facute pe fonduri europene nerambursabile, destinate - repet - numai transportului electric si inaccesibile in cazul autobuzelor (hibride sau nu). Or stii europenii de ce...iar scuza cu 'lipsa banilor' nu rezista atat timp cat e vorba de fonduri europene in proportie de 95%.


Dominatrix, http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=85638027


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Feb 2012 20:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Prezentarea avantajelor troleibuzelor din orasul german Eberswalde. Troleibuzele nu sunt doar ecologice, ci mult mai economice fata de autobuze.

http://www.bbg-eberswalde.de/downloads/ ... wegs_8.pdf


Attachments:
unterwegs_8.pdf [1.85 MiB]
Downloaded 145 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2012 17:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Zero poluare! Troleibuze hibrid.

Foto, info: BBG.


Attachments:
Flyer-Oberleitungshybridbus.pdf [569.97 KiB]
Downloaded 180 times
Eberswalde.jpg
Eberswalde.jpg [ 63.16 KiB | Viewed 5035 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jul 2012 15:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Promovam troleibuzul modern: curat, silentios, fara noxe.

http://www.trolley-project.eu

What are the advantages of Trolleybuses compared to other means of public transport?

Innovative e-mobility in urban transport

-Trolleybuses are zero local emission vehicles that operate with very little noise and vibration.

-Trolleybuses do not lose energy while idling at bus stops and are even able to recharge braking energy and thus save up to 25 % of their energy consumption.

-Community budgets benefit from the system advantages of Trolleybuses, from long lifecycles to highly efficient power-technology.

-Trolleybuses have the lowest possible consumption of non-renewable resources (50 % less compared to diesel buses) and are 100 % environmentally friendly when using energy from renewable sources. Still, electricity needed to power Trolleybuses can basically be generated from any available source.


Attachments:
Trolleybus the future EBUS.pdf [8.05 MiB]
Downloaded 129 times
2.2_ebus_Media_FAQs_Englisch.doc [1.63 MiB]
Downloaded 218 times
4.3_ebus_Lobbying_FAQs.doc [1.52 MiB]
Downloaded 149 times
4.4_ebus_Lobbying_Facts-and-Figures.ppt [2.67 MiB]
Downloaded 125 times
4.2_ebus_Lobbying_Basic-Information.ppt [24.95 MiB]
Downloaded 259 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Apr 2013 11:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
The Electric Trolleybus - its role in future transport systems.


Attachments:
Trolleybuses-benefits.pdf [1.14 MiB]
Downloaded 111 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Apr 2013 11:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Competitiveness of trolleybus in urban transport.


Attachments:
Trolleybus.pdf [276.66 KiB]
Downloaded 120 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Feb 2014 11:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
The Trolleybus as an Urban Means of Transport in the Light of the Trolley Project

http://www.zkmgdynia.pl/


Attachments:
TROLLEY_ebook_2013_.pdf [5.61 MiB]
Downloaded 648 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 24 Nov 2014 20:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Viitorul troleibuzului, in lucrarea expertului Gunter Mackinger.

Prezentare: ''International E-Bus Conference'' -Hamburg 2014
Sursa: http://www.trolleymotion.ch


Attachments:
2014_1117_Vortrag_Hamburg_Mackinger-3.pdf [2.06 MiB]
Downloaded 193 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 24 Nov 2014 20:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Prezentare Vossloh Kiepe.

Quote:
Why the wires?

- Reliable e-bus concept with very high availability  --> Low vehicle reserve needed

- Highest energy efficiency

- “Unlimited” energy available “just in time” --> convenient for heating & air conditioning, infotainment

- High passenger capacity possible up to 220 pers/bus (with few personnel)

- Fast with powerful climbing characteristics

- Range of Zero Emission operation is “unlimited”

- IMC battery charging is easy on battery and therefore on battery live time

- Universal interface for battery charging (not tying up to an unique provider with monopole)

- Bus driver doesn’t have to wait for battery recharging (TCO)

- Low peak power requirement for substations (= battery charging)

- Most economical zero emission bus operation for medium too high traffic


Prezentare: ''International E-Bus Conference'' -Hamburg 2014
Sursa: http://www.trolleymotion.ch


Attachments:
2014-11-17-Hamburg-Trolleymotion-Vossloh-Kiepe-Lenz-handout.pdf [12.81 MiB]
Downloaded 257 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Dec 2014 15:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
The modern Trolley Bus-System
Facts and Arguments
.


Attachments:
TB Vortrag Steiner Leeds_201006.pdf [506.52 KiB]
Downloaded 241 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 21 Aug 2015 17:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
How to build and operate an efficient trolleybus system


Attachments:
FINAL_UITP_brochure_trolleybus_DIGITAL_mail.pdf [2.38 MiB]
Downloaded 203 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 14 Sep 2017 16:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Szeged

Cost energie/pasager/100 km

Autobuz hibrid: 0,52
Autobuz diesel: 0,44
Autobuz cu gaz (CNG): 0,35
Midibuz cu baterii: 0,26
Troleibuz bi-mode (motor auxiliar diesel): 0,21
Troleibuz (traseu integral cu reţea electrică): 0,15

Durată de viaţă (ani)

Autobuz hibrid: 8
Autobuz diesel: 14
Autobuz cu gaz (CNG): 12
Midibuz cu baterii: 12 (bateriile schimbate la fiecare 2 ani)
Troleibuz bi-mode (motor auxiliar diesel): 14
Troleibuz (traseu integral cu reţea electrică): 25


Attachments:
Szeged-NZA.pdf [3.87 MiB]
Downloaded 43 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 02 Jul 2018 18:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Multi-criteria evaluation of trolleybus transport transformations in Czech Republic, Poland and Slovakia in the period of the European Union accession.

https://www.researchgate.net/publicatio ... _accession


Attachments:
MPolom_IGU.pdf [1.23 MiB]
Downloaded 10 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 17 Jul 2018 06:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Quote:
După mai mult de un secol de serviciu onorabil, troleibuzul nu este destinat să se retragă, dimpotrivă: prin exploatarea vocației sale ecologice și a noilor tehnologii, acesta pare a fi unul dintre mijloacele viitorului, mai ales în aglomerările urbane.




https://telenord.it/filobus-a-confronto ... -italiane/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 19 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group