TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 12 Nov 2018 21:11

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Torino: troleibuze
PostPosted: Mon 04 Jun 2012 21:43 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2258
Location: Bucureşti
A fost o dată ca nici o dată. Acel troleibuz interurban articulat a circulat pe două linii interurbane, între Torino şi Rivoli şi între Torino şi Chieri. Era echipat cu două electromotoare de câte 130 kW, unul pe prima secţiune, al doilea pe semiremorca articulată, la o tensiune de alimentare de 1200 V. (Liniile urbane existente în interiorul oraşului Torino aveau tensiunea de alimentare de 600V). Dimensiuni: lungime 18050 mm; lăţime 2500 mm; înălţime 3000 mm; consolă faţă 2400 mm; consolă spate 3200 mm; ampatament 5350+7100mm. Constructor caroserie tip MONOTRAL, de către Oficina VIBERTI SpA-Torino, pe şasiu complet FIAT 2405F. Dar surpriza cea mare a fost că un exemplar de acest fel a sosit la Bucureşti, la Uzinele AUTOBUZUL, în decursul anilor 1968-69 pentru studiu, în vederea realizării unui troleibuz articulat de catre acestea. AUTOBUZUL realiza în acest timp, în serie, modelul TV-2. A urmat, după studiul FIAT-ului, realizarea la Atelierele Centrale ITB a prototipului articulat din două troleibuze TV-2 şi realizarea la AUTOBUZUL a celor două prototipuri TV-21EA, care nu aveau nimic comun cu acesta. Din păcate. Şi am continuat cu modelul TV-20....


Attachments:
FIAT 2405F-VIBERTI-MONOTRAL_a.jpg
FIAT 2405F-VIBERTI-MONOTRAL_a.jpg [ 55.04 KiB | Viewed 2388 times ]
FIAT 2405F-VIBERTI-MONOTRAL_b.jpg
FIAT 2405F-VIBERTI-MONOTRAL_b.jpg [ 42.66 KiB | Viewed 2388 times ]
FIAT-2405F-VIBERTI-MONOTRAL [probe la AUTOBUZUL 1968-69]_a.jpg
FIAT-2405F-VIBERTI-MONOTRAL [probe la AUTOBUZUL 1968-69]_a.jpg [ 52.49 KiB | Viewed 2388 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jun 2012 20:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46531
Reteaua urbana de troleibuz in Torino a fost functionala intre anii 1931 - 1980.

Au existat doua rute interurbane:

Torino - Chieri (noiembrie 1951 - 22 decembrie 1979)

Torino - Rivoli (13 noiembrie 1955 - 4 noiembrie 1979)


http://it.wikipedia.org/wiki/Elenco_di_ ... e_italiane

http://rivoli-torinese.blogspot.ro/2007/12/filobus.html

http://www.comune.torino.it/gtt/gruppo/ ... ia_3.shtml

http://www.museodeltram.it/vie/francia.htm

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 47&page=63


Attachments:
File0111_1.jpg
File0111_1.jpg [ 47.18 KiB | Viewed 2344 times ]
File0109_2.jpg
File0109_2.jpg [ 46.26 KiB | Viewed 2344 times ]
34.jpg
34.jpg [ 125.23 KiB | Viewed 2344 times ]
corso Francia.jpg
corso Francia.jpg [ 110.47 KiB | Viewed 2344 times ]
francia_028.jpg
francia_028.jpg [ 172.17 KiB | Viewed 2344 times ]
Torino.jpg
Torino.jpg [ 115.11 KiB | Viewed 2343 times ]
Torino 1.jpg
Torino 1.jpg [ 39.12 KiB | Viewed 2344 times ]
Rivoli.jpg
Rivoli.jpg [ 66.17 KiB | Viewed 2345 times ]
filobus Torino - Rivoli.JPG
filobus Torino - Rivoli.JPG [ 198.71 KiB | Viewed 560 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 21 Dec 2013 09:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46531
bucsan wrote:
A fost o dată ca nici o dată. Acel troleibuz interurban articulat a circulat pe două linii interurbane, între Torino şi Rivoli şi între Torino şi Chieri. Era echipat cu două electromotoare de câte 130 kW, unul pe prima secţiune, al doilea pe semiremorca articulată, la o tensiune de alimentare de 1200 V. (Liniile urbane existente în interiorul oraşului Torino aveau tensiunea de alimentare de 600V). Dimensiuni: lungime 18050 mm; lăţime 2500 mm; înălţime 3000 mm; consolă faţă 2400 mm; consolă spate 3200 mm; ampatament 5350+7100mm. Constructor caroserie tip MONOTRAL, de către Oficina VIBERTI SpA-Torino, pe şasiu complet FIAT 2405F. Dar surpriza cea mare a fost că un exemplar de acest fel a sosit la Bucureşti, la Uzinele AUTOBUZUL, în decursul anilor 1968-69 pentru studiu, în vederea realizării unui troleibuz articulat de catre acestea. AUTOBUZUL realiza în acest timp, în serie, modelul TV-2. A urmat, după studiul FIAT-ului, realizarea la Atelierele Centrale ITB a prototipului articulat din două troleibuze TV-2 şi realizarea la AUTOBUZUL a celor două prototipuri TV-21EA, care nu aveau nimic comun cu acesta. Din păcate. Şi am continuat cu modelul TV-20....


Trei superbe fotografii, de aici: http://www.miol.it/stagniweb/foto6.asp? ... e=50&Col=5


Attachments:
Torino.jpg
Torino.jpg [ 249.89 KiB | Viewed 1427 times ]
Rivoli.jpg
Rivoli.jpg [ 227.83 KiB | Viewed 1427 times ]
Piazza Vittorio Veneto -Torino 1963.jpg
Piazza Vittorio Veneto -Torino 1963.jpg [ 185.28 KiB | Viewed 378 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 12 Jan 2014 20:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46531
1. Troleibuz urban.
2. Troleibuz interurban (Rivoli).


Attachments:
Torino AMT.jpg
Torino AMT.jpg [ 242.86 KiB | Viewed 1369 times ]
Torino-Rivoli.jpg
Torino-Rivoli.jpg [ 202.75 KiB | Viewed 1369 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Mar 2014 07:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46531
Stramosul troleibuzelor bi-mode. E vorba de un prototip ce avea, pe langa tractiunea electrica cu ajutorul retelei de troleibuz, un motor termic conectat la un dinam ce alimenta motorul electric.

In timpul ocupatiei germane, troleibuzul a fost rechizitionat, pierzandu-i-se ulterior urma.

Foto, info: SSC.


Attachments:
linia 55.jpg
linia 55.jpg [ 72.45 KiB | Viewed 1314 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group