TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 28 May 2018 08:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 29 Mar 2016 17:59 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2235
Location: Bucureşti
În anul 1980 debutează producţia de serie a troleibuzului DAC 117E.
    ITB achiziţionează, în acel an, conform unor surse neoficiale, 269 troleibuze, cu numerele de parc de la 7001 la 7269, conform altor surse, tot neoficiale, 150 troleibuze, cu numerele de parc de la 7001 la 7149. Diferenţa fiind aproape de la simplu la dublu, sursele nu sunt credibile, din punctul meu de vedere.
      Prototipul, construit cu un an înainte, are numărul de parc 7000.
        Printre acestea se numără şi troleibuzul cu numărul de parc 7061.


        Attachments:
        1980_DAC 117E_d-c-r_1.JPG
        1980_DAC 117E_d-c-r_1.JPG [ 94.88 KiB | Viewed 978 times ]
        1980_DAC 117E_f1.jpg
        1980_DAC 117E_f1.jpg [ 66.2 KiB | Viewed 978 times ]
        1980_DAC 117E_s1.JPG
        1980_DAC 117E_s1.JPG [ 94.78 KiB | Viewed 978 times ]
        1980_DAC 117E_s2.jpg
        1980_DAC 117E_s2.jpg [ 112.7 KiB | Viewed 978 times ]
        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Tue 29 Mar 2016 18:17 
        Offline
        User avatar

        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
        Posts: 2235
        Location: Bucureşti
        După 6 ani de exploatare, în cursul anului 1986, troleibuzul cu numărul de parc 7061, suferă o modificare, în cadrul Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale ITB.
          Captatorii, montaţi, din construcţie, pe vehiculul semiremorcă sunt mutaţi şi montaţi pe o consolă sudată pe acoperişul vehiculului motor, poziţionându-i astfel, deasupra burdufului articulaţiei.
            Rostul acestei modificări nu l-am înţeles pe deplin, poate doar să nu mai existe cablurile de alimentare de 750 V ce treceau pe deasupra burdufului. Cert este că poziţia captatorilor s-a mutat mai în faţă şi s-au mai înălţat.
              Experimentul nu a durat mult timp, troleibuzul revenind la normal.
                Eu l-am văzut, atât la Atelierele Centrale, cât şi circulând pe linia 84.
                  În lipsă de fotografii, vă ofer două schiţe.


                  Attachments:
                  1986_DAC 117E_mod URAC.ITB_ITB №7061_d1.JPG
                  1986_DAC 117E_mod URAC.ITB_ITB №7061_d1.JPG [ 124.1 KiB | Viewed 975 times ]
                  1986_DAC 117E_mod URAC.ITB_ITB №7061_s1.JPG
                  1986_DAC 117E_mod URAC.ITB_ITB №7061_s1.JPG [ 110.75 KiB | Viewed 975 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Wed 30 Mar 2016 00:44 
                  Offline

                  Joined: Mon 24 Oct 2005 01:01
                  Posts: 133
                  Riscand sa-mi dau cu parerea, cred ca s-a incercat montarea captatorilor pe baza troleibuzului datorita faptului ca remorca intra intr-un balans foarte mare pe hartoapele socialiste. Imi aduc aminte ca in Sibiu, odata cu modificarile infrastructurii, troleibuzele erau nevoite sa circule prin gropi mari. Astfel existau deraieri dese ale captatorilor, balansul fiind mai mare pe remorca.


                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Sun 03 Apr 2016 20:30 
                  Offline

                  Joined: Sun 08 Dec 2013 19:58
                  Posts: 48
                  bucsan wrote:
                  Captatorii, montaţi, din construcţie, pe vehiculul semiremorcă sunt mutaţi şi montaţi pe o consolă sudată pe acoperişul vehiculului motor, poziţionându-i astfel, deasupra burdufului articulaţiei.
                  Rostul acestei modificări nu l-am înţeles pe deplin, poate doar să nu mai existe cablurile de alimentare de 750 V ce treceau pe deasupra burdufului.

                  radu wrote:
                  Riscand sa-mi dau cu parerea, cred ca s-a incercat montarea captatorilor pe baza troleibuzului datorita faptului ca remorca intra intr-un balans foarte mare pe hartoapele socialiste.
                  Ambele motive par plauzibile, luate individual, atat evitarea traversarii articulatiei cu cabluri electrice de putere si/sau diminuarea oscilatiilor captatorilor, mai mari pe remorca si mai reduse in zona articulatiei.
                  Ce nu inteleg eu insa e de ce au pus captatorii "in consola", nu era mai simplu sa ii monteze direct in zona terminala a plafonului "tractorului"?!? De ce anume sa creeze o consola pe care, la o adica, o banuiesc a fi fost si destul de ridicata fata de nivelul plafonului, pentru a compensa eventuale oscilatii verticale ale articulatiei... Mai facusera ceva teste cu acele TV21 despre care s-a povestit, presupun ca daca rezultatele erau atat de minunate, le adoptau de la inceput pe seria de DAC 117E... sau poate testau vreo piata externa unde reglementarile ar fi impus montarea captatorilor pe "tractor" si a rezultat o asa "ciudatenie" de montaj?!?


                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Sun 03 Apr 2016 20:37 
                  Offline

                  Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                  Posts: 3457
                  Catalin Ghita wrote:
                  Ce nu inteleg eu insa e de ce au pus captatorii "in consola", nu era mai simplu sa ii monteze direct in zona terminala a plafonului "tractorului"?!?
                  Trebuiau sa fie mai cat mai in spate, din cauza cablurilor de manevrare / tragatoarelor.


                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Sat 09 Apr 2016 18:10 
                  Offline

                  Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
                  Posts: 19
                  Location: Bucuresti
                  Am vazut si eu acest troleibuz cu nr de parc 7061 tot pe linia 84, am si mers cu el. Practic nu era nicio deosebire
                  si, cum a scris si Bucsan s-a renuntat, eu nu am remarcat acest lucru dar in mod sigur are dreptate.


                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Sat 24 Feb 2018 01:27 
                  Offline
                  User avatar

                  Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
                  Posts: 70
                  Stiu ca sunt unii care nu au crezut de existenta acestei modificari. Dar am gazit o poza cu el! A fost pur la intamplare, ca Dl Prof Dan Hadaller l-a prins in peisaj. Si mai mult, daca poza o facea cu jumate de secunda mai tarziu, nu ar mai fi fost in cadru.

                  Se vede ca troleele sunt normale, insa nu prea vad unde sunt sforile.


                  Attachments:
                  JAN 1988 Dr Hadaller 7061 captatori trolee B.jpg
                  JAN 1988 Dr Hadaller 7061 captatori trolee B.jpg [ 248.97 KiB | Viewed 429 times ]
                  JAN 1988 Dr Hadaller 7061 captatori trolee Ba.jpg
                  JAN 1988 Dr Hadaller 7061 captatori trolee Ba.jpg [ 489.52 KiB | Viewed 429 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  Display posts from previous:  Sort by  
                  Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

                  All times are UTC + 3 hours


                  Who is online

                  Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


                  You cannot post new topics in this forum
                  You cannot reply to topics in this forum
                  You cannot edit your posts in this forum
                  You cannot delete your posts in this forum
                  You cannot post attachments in this forum

                  Search for:
                  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group