Provin din modernizarea vagonelor 20-50, produse de Waggonbau Goerlitz. La modernizare s-au montat boghiuri Y32RS si sasiul a fost ranforsat, astfel incat viteza maxima a fost crescuta de la 140 la 160 km/h. Vagoanele au aer conditionat si impartirea pe care o vedeti in schita. La inceput au fost folosite doar pe trenuri InterCity, insa acum pot fi intalnite si pe Rapid si chiar Accelerat. Oricum, sunt vagoane foarte confortabile. Un amanunt interesant este faptul ca vagoanele originale (19/20-50) aveau dreptul de a circula si peste granite... in schimb acestea NU au (sunt codificate 50 53 19/20-76 xxx-y).
Modernizarea s-a facut la: -Atelierele C.F.R. Grivita - vagoanele de clasa 1 si bar-bistro (pe care le vom vedea in topicul dedicat lor) -S.C. Astra Vagoane Calatori Arad S.A. - vagoanele de clasa a 2a ... pe baza unei colaborari cu Alstom.
Conform standardelor UIC, codul vagonului 20-76 este Blee, iar al vagonului 19-76 este Alee, unde A inseamna clasa 1 (B - clasa a 2a), l inseamna vagon salon, iar e-urile nu stiu ce inseamna.
Date tehnice ale vagonului clasa 20-76:
Attachments: |
Vag20-76-001.jpg [ 181.96 KiB | Viewed 25256 times ]
|
Vag20-76-002b.jpg [ 101.04 KiB | Viewed 25255 times ]
|
Vag20-76-002.jpg [ 98.03 KiB | Viewed 25256 times ]
|
|