LeipzigLeipziger Verkehrsbetriebe LVB a reconstruit un număr de 8 unităţi remorci tramvai, deja modernizate într-o primă etapă, de tip TATRA B4D-M, în remorci cu podeaua parţial coborâtă, pe o lungime de 25%, între boghiuri. Acestea au denumirea TATRA B4D-NF LVB. Ecartament 1458 mm.
Aceste au fost reconstruite după cum urmează:
-în anul 2000, 2 unităţi, cu numerele de parc 791, ex 739, an fabricaţie 1984 şi 792, ex 740, an fabricaţie 1984.
-în anul 2003, 2 unităţi, cu numerele de parc 793, ex 744, an fabricaţie 1984 şi 794, ex 747, an fabricaţie 1984.
-în anul 2004, 4 unităţi, cu numerele de parc 795, ex 761, an fabricaţie 1987; 796, ex 766, an fabricaţie 1987; 797, ex 753, an fabricaţie 1986 şi 798, ex 754, an fabricaţie 1986.
Remorca cu numărul de parc 791 a fost trecută în conservare în decursul anului 2010.
Modificarea a constat în coborârea podelei dintre boghiuri, pe o lungime de 25%, la o înălţime de la ciuperca şinei la podea de 350 mm, faţă de 900 mm cât a rămas înălţimea podelei la extremităţile remorcii şi adăugarea a încă unei uşi de acces la mijlocul remorcii.
Dimensiuni de gabarit: lungime 14000 mm; lăţime 2200 mm; înălţime 3050 mm. Ampatament 6400 mm. Capacitate 28 locuri pe scaune, 50 locuri în picioare, total 78 pasageri.
Aceste remorci sunt tractate de vagoane motor modernizate TATRA T4D-M1 sau TATRA T4D-M2, în configuraţia Tw+Bw sau Tw+Tw+Bw (aşa numitul großzug).
Sursă şi foto: Leipziger Verkehrsbetriebe LVB.