Daugavpils, al doilea oraş, din cele trei din Letonia, ce au sistem de transport cu tramvaiul.
Ecartament larg, 1524 mm. Alimentare de la reţea prin captator, similar celor din Riga. Trei trasee de tramvai.
În cursul anului 2012 este lansată licitaţia pentru achiziţionarea unui număr de 12 vagoane de tramvai solo, cu podeaua parţial coborâtă. Pe 10 ianuarie 2013 este anunţat câştigătorul, producătorul din Belarus, BELKOMMUNMAŞ, care a prezentat tipul BKM 62103. Pe 19 august 2013 soseşte primul vagon, urmând ca până în decembrie 2013 să mai fie livrate încă două vagoane. 16 septembrie 2013 este prima zi în care vagonul BKM 62103 este scos din depou pentru a efectua teste, fără pasageri.
Câteva caracteristici tehnice. Gabarit: lungime 15784 mm; lăţime 2500 mm; înălţime inclusiv echipamente 3700 mm. Ampatament 7500 mm. Ampatament boghiu 1940 mm. Masa netă 20000 kg, masa totală rulantă 33515 kg.
Înălţimea podelei de la ciuperca şinei, la extremităţile vagonului 920 mm, la mijlocul vagonului 365 mm. Capacitate: 29 locuri pe scaune, 159 locuri în picioare (conform normelor GOST - 8 pasageri/mp), total 188 pasageri, sau 99 locuri în picioare (conform normelor UE - 5 pasageri/mp), total 128 pasageri.
Este echipat cu patru electromotoare de tracţiune în curent continuu (două pe boghiu), având 4 x 50 kW = 200 kW.
Pe 2 decembrie 2013, consilierii municipali reziliază contractul cu BELKOMMUNMAŞ, pe motiv că structura de rezistenţă a caroseriei nu este conformă cu normele UE. Ca fapt divers, vagonul are numărul de fabricaţie 063, fiind al 63-lea vagon de acest tip ce circula, la acea dată, în Belarus, cât şi în Rusia.
Municipalitatea din Daugavpils plăteşte producătorului din Belarus penalităţi în valoare de 400 de mii de euro, mai mult decât costul vagonului. BELKOMMUNMAŞ îşi ia înapoi vagonul, modifică alimentarea, îl revopseşte şi, în februarie 2014 ajunge în Vitebsk (Belarus), cu numărul de parc 658.
Sursă şi foto: nasha.lv/rus; gorod.lv; transphoto.ru