TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 26 Sep 2021 16:41

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Sat 01 Feb 2014 09:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Quote:
Grapini şi Frunzăverde nu au înţeles prea clar propunerea sârbilor

Pentru a lega „Semmeringul Bănăţean” de oraşul Vârşeţ românii nu trebuie să construiască nimic

Autorităţile române nu au înţeles propunerea autorităţilor sârbe de la Vârşeţ, care au spus că intenţionează să lege, pe calea ferată, oraşul Vârşeţ de „Semmeringul Bănăţean”. Propunerea sârbilor, făcută în primăvara anului trecut, venea ca o completare la căutările autorităţilor din judeţul Caraş-Severin şi ale societăţii civile de a relansa turismul pe calea ferată Oraviţa – Anina.

Referitor la propunerea sârbilor, ministrul turismului, Maria Grapini, a dat un răspuns (întârziat cu aproape un an) către Prefectura Caraş-Severin, în care spunea că revitalizarea turismului pe „Semmeringul Bănăţean” se poate face, aşa cum doresc autorităţile din Vârşeţ, cu prelungirea liniei ferate Anina – Oraviţa, până la Vârşeţ.

Dar, având în vedere criza economică, propunerea de a construi o linie ferată, fără a se indica lungimea ei, sursele de finanţare şi a se estima suma necesară, părea doar o reflecţie asupra unui proiect prea îndepărtat.

Nici preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Sorin Frunzăverde nu s-a arătat prea entuziasmat de idee. La o recentă întâlnire cu autorităţile din Vârşeţ, referitor la subiect, Sorin Frunzăverde a declarat: „Să promit că vom construi o cale ferată, acum, când liniile ferate nu reprezintă o prioritate, ar fi exagerat. Există alte proiecte mai urgente, cum ar fi construirea autostrăzii Belgrad – Timişoara, care ar face ca şi Reşiţa să fie la o distanţă de numai 60 de kilometri de o autostradă. Este vorba despre autostrada „Transcarpatica”, în fapt, coridorul European ce va lega Marea Adriatică de Marea Baltică. Refacerea căii ferate ar avea sens numai dacă s-ar lega şi de portul Moldova Nouă. Acest lucru s-ar putea realiza în viitor, în cadrul Strategiei Uniunii Europene pentru regiunea Dunării. Desigur, ideea este frumoasă şi rămâne în atenţia noastră”.

Însă, preşedintele Adunării comunei Vârşeţ, Jovica Zarkula, a precizat: „Partea română nu trebuie să construiască nimic. Dumneavoastră aveţi calea ferată de la Oraviţa la Iam, până la graniţa cu Serbia. La noi linia ferată a fost dezafectată şi trebuie refăcută numai pe o lungime de 5 kilometri, până la Jasenovo. Dacă se fac cei 5 kilometri de pe teritoriul sârbesc, se restabileşte legătura cu linia ferată existentă, de la Vârşeţ, la Biserica Albă. Dar, nici la noi situaţia financiară nu este prea bună. Nu sunt bani. Am putea, însă, reface această porţiune de 5 kilometri printr-un proiect transfrontalier. În viziunea noastră linia de la Vârşeţ la Anina ar fi una preponderent turistică. Desigur ea ar deveni mult mai interesantă dacă s-ar intensifica şi transporturile de mărfuri”.

Practic, în această fază, sârbii au propus lansarea unui proiect transfrontalier, între Caraş-Severin şi comuna Vârşeţ, pentru construirea a numai 5 kilometri de cale ferată, pe teritoriul sârbesc, la graniţa dintre Serbia şi România. Aceasta ar lega „Semmeringul Bănăţean” de oraşul Vârşeţ. Partea română ar putea folosi banii obţinuţi prin finanţarea proiectului pentru reabilitări şi modernizări pe calea ferată existentă, de la Iam până la Anina. Desigur, iniţiativa poate veni din partea Vârşeţului, cu condiţia să existe deschidere din partea partenerului din România.

http://www.argument-cs.ro/content/grapi ... 3%A2rbilor


Attachments:
Sfarsitul liniei ferate la Iam.jpg
Sfarsitul liniei ferate la Iam.jpg [ 76.92 KiB | Viewed 13795 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Mon 03 Feb 2014 07:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Quote:
Primul tronson de cale ferată cu ecartament european, inaugurat în RM

Primul tronson de cale ferată cu ecartament european din Republica Moldova a fost inaugurat astăzi la Giurgiuleşti.

Acesta va asigura conexiunea dintre Portul Internaţional Giurgiuleşti din Republica Moldova și comunitatea europeană, la frontiera cu România.

Astăzi, după aproape 17 ani, în stația din țara noastră a intrat o garnitură de tren pe linie europeană, care a venit din Galați.

Tot astăzi, după o pauză de 15 luni, din Zona Economică Liberă a plecat prima garnitură cu containere pe segmentul reabilitat Giurgiuleşti-Cahul.

Până la finele anului, Calea Ferată a Moldovei intenţionează să lanseze cursa de tren pentru pasageri Giurgiuleşti-Galaţi, cu frecvenţă zilnică, iar la anul viitor urmează sa fie instituită ruta de pasageri Cahul-Giurgiulești-Galati.

Circulaţia trenurilor pe segmentul de cale ferată Giurgiuleşti-Cahul, care face conexiunea sudului cu nordul Moldovei, a fost sistată în iunie 2012 din cauza unor alunecări de teren.

Lucrările de reabilitare au fost lansate acum o lună şi jumătate, fiind efectuate din mijloacele proprii ale întreprinderii „Calea Ferată”.

http://jurnal.md/ro/

03.09.2013


Attachments:
Giurgiulesti.jpg
Giurgiulesti.jpg [ 94.72 KiB | Viewed 13787 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Fri 21 Feb 2014 18:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Quote:
Comisia Europeană: România, să acorde stimulente CFR pentru reducerea tarifelor

Comisia Europeană a cerut joi României să respecte legislaţia UE, asigurând echilibrul financiar al administratorului infrastructurii feroviare, prin acordarea de stimulente, pentru a permite astfel reducerea costurilor şi tarifelor practicate de companie, informează Mediafax.

Comisia Europeană îşi exprimă "îngrijorarea cu privire la echilibrul financiar al principalului administrator al infrastructurii din România în anii următori" şi atrage atenţia că tarifele aplicate trenurilor de marfă sunt printre cele mai mari din Europa.

"Reţeaua feroviară a fost afectată de deficite semnificative, tot mai mari de la un an la altul, în timp ce tronsoane mari ale reţelei nu au fost menţinute în stare bună. În acelaşi timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat să reducă costurile şi tarifele", se arată într-un comunicat al CE.

Executivul european aminteşte că Directiva privind spaţiul feroviar unic european solicită statelor membre să asigure echilibrul financiar al administratorului infrastructurii "prin intermediul unor stimulente eficiente, în vederea reducerii costurilor şi a tarifelor".

Comisia Europeană se referă la tariful de utilizare a infrastructurii (TUI), taxă stabilită de CFR pentru operatorii de transport care acoperă peste 90% din veniturile administratorului reţelei.

Totodată, Comisia subliniază că, în timp ce toate coridoarele feroviare principale din România sunt electrificate, trenurile diesel trebuie să contribuie la finanţarea echipamentului electric al căilor ferate la acelaşi nivel ca trenurile electrice. "Având în vedere că directiva UE limitează tarifele la costurile directe ale serviciilor de transport feroviar, Comisia solicită României să nu impună aceste tarife trenurilor diesel", se mai arată în comunicat.

http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 26635.html


Attachments:
tren-cfr.jpg
tren-cfr.jpg [ 47.74 KiB | Viewed 13755 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Wed 12 Mar 2014 08:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Quote:
CFR Călători informează că, în data de 12 martie 2014, pentru efectuarea lucrărilor la infrastructura feroviară pe distanța Daneș - Dumbrăveni (secţia Sighișoara - Mediaș), în circulaţia tenurilor vor interveni următoarele modificări:

-trenul IR 1745/-2 București Nord – Sighișoara – Mediaș – Satu Mare, pe distanța București Nord – Sighișoara va circula fără modificări, pe distanța Sighișoara – Mediaș pasagerii vor fi transbordați cu autobuze la trenul IR 12745/-2, care circulă pe distanța Mediaș (pl. 14.00) – Satu Mare (sos.00.14).

-trenul IR 1746/-1 Satu Mare – Mediaș – Sighișoara – București Nord, pe distanța Satu Mare - Mediaș va circula fără modificări, pe distanța Mediaș– Sighișoara pasagerii vor fi transbordați cu autobuze la trenul IR 12746, care va circula pe distanța Sighișoara (pl. 14.45) – București Nord (sos. 20.00).

De asemenea, în data de 12 martie a.c. vor interveni modifcări şi în circulaţia trenurilor Regio, acestea fiind anunţate la nivel local, în staţiile de plecare/sosire. Astfel, pe distanţa Sighișoara – Mediaș și retur, transportul pasagerilor va fi asigurat cu autobuze la / de la trenurile afectate.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Thu 24 Apr 2014 12:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Quote:
Un tren de călători a traversat experimental podul Calafat-Vidin. Convoiul de vagoane a circulat cu 110 km/h

Un tren de călători a pornit de la gara Golenţi, din judeţul Dolj şi a sosit în gara nouă a Vidinului. Convoiul de vagoane a traversat experimental podul Calafat-Vidin.

Convoiul de vagoane a circulat în ambele direcţii peste pod cu 110 kilometri pe oră. Trenurile de pasageri vor fi lansate începând cu data de 14 decembrie 2014. Cursa ce va lega Sofia de Budapesta prin Craiova şi Timişoara ar urma să aibă ora de plecare 12.00, urmând să ajungă la în capitala ungară a doua zi la ora 08.00. Pentru retur, trenul va pleca din Budapesta la ora 19.00 şi va ajunge la Sofia la ora 18.00 ziua următoare.

Probleme de rezolvat

O mică porţiune din calea ferată pe teritoriul românesc nu este electrificată şi de aceea nu pot fi folosite locomotive cu tracţiune electrică. CFR Călători a anunţat că este pregătită să introducă în circulaţie trenuri de pasageri în relaţia cu operatorul bulgar de călători pe podul Calafat - Vidin.

Regionala CFR Craiova împreună cu bulgarii, va stabili în perioada următoare câte trenuri vor circula pe ruta Craiova-Vidin. Directorul căilor ferate de stat din Bulgaria a precizat că lucrările făcute împreună la calea ferată cu România şi Serbia decurg foarte bine.

Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat pe data de 14 iunie, în prezenţa autorităţilor române şi bulgare. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost construită, atât în România, cât şi în Bulgaria. Deocamdată, nu există estimări cu privire la numărul potenţial al călătorilor care vor folosi acest tren.

http://adevarul.ro/locale/craiova/foto- ... index.html


Attachments:
Vidin.jpg
Vidin.jpg [ 42.08 KiB | Viewed 13639 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Thu 08 May 2014 16:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
http://www.fedafer.ro/index.php?option= ... 1481237582
Quote:
A treia întâlnire a ceferiştilor din Complexul Coşlariu-Teiuş

Sâmbătă, 3 mai, în Parcul Feroviar al oraşului Teiuş a avut loc a treia ediţie a întâlnirii ceferiştilor din Complexul Coşlariu-Teiuş, la care au participat sute de localnici şi reprezentanţi ai Sucursalei regionale CF Braşov.

Se poate vorbi deja de o tradiţie ca la Teiuş să aibă loc această reuniune a localnicilor care sunt legaţi sufleteşte de viaţa de ceferist. Aproape că nu exista familie în Teiuş care să nu fi avut măcar un membru ceferist de-a lungul tradiţiei feroviare din zonă.

Deschiderea manifestărilor s-a făcut în gara Teiuş de către primarul Mirel Hălălai în decorul creat de cele două bijuterii ale Căilor Ferate Române, intrate în posesia administrației locale. E vorba de două uriașe locomotive fabricate la uzinele Reșița, una chiar în 1959, care vor fi amplasate în curând în Parcul Feroviar al orașului.

Manifestările s-au mutat în Parcul Feroviar, acolo unde, în prezenţa oficialităţilor locale şi judeţene, dar şi a sutelor de localnici, s-a oficiat un parastas de pomenire în memoria feroviarilor și a fost lansată o revistă de profil purtând amprenta inginerului Radu Belu, reputat specialist cunoscut pentru pasiunea de-o viață, Căile Ferate Române.

A urmat programul artistic susținut de Fanfara Centrului de Cultură “Augustin Bena” Alba, Ansamblurile Casei de Cultură a oraşului și Liceului Teoretic Teiuş. Nepoți sau strănepoți de ceferiști au încântat publicul cu dansuri şi jocuri pline de veselie şi voie bună.

Cu siguranţă sărbătoarea va deveni un prilej prin care locuitorii din Teiuş îşi vor aminti ce onoare era odată să fii ceferist.


Attachments:
vechile locomotive din teius.jpg
vechile locomotive din teius.jpg [ 73.42 KiB | Viewed 13602 times ]
festivitate in gara teius.jpg
festivitate in gara teius.jpg [ 63.22 KiB | Viewed 13602 times ]
sarbatoare in parcul feroviar.png
sarbatoare in parcul feroviar.png [ 440.26 KiB | Viewed 13602 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Sun 11 May 2014 09:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
http://www.agerpres.ro/externe/2014/05/ ... n-17-51-15

Quote:
Prima româncă mecanic de locomotivă a condus primul tren de călători pe podul Calafat-Vidin

Corespondentul AGERPRES, Ivan Radev, transmite: Prima femeie mecanic de locomotivă din România, Dana Târșogoiu, a devenit o adevărată vedetă pentru presa din Bulgaria după ce a condus, sâmbătă, primul tren de călători pe podul Calafat-Vidin. Ziariști din diferite mass-media bulgărești au stat la coadă pentru a o putea fotografia pe doamna zâmbitoare în cabina de mecanic de locomotivă. M-am simțit foarte bine, distanța dintre Vidin și Calafat se parcurge în aproximativ 30 de minute, trenurile sunt formate din automotoare Desiro, iar călătoria a fost deosebit de plăcută, a spus Târșogoiu pentru AGERPRES după sosirea trenului la Calafat.

Circulația feroviară prin utilaj a fost deschisă de către secretarul de stat la Ministerul Transporturilor Iulian Matache și omologul său bulgar Petăr Kirov. Delegația română condusă de Matache a ajuns la gara Vidinului cu trenul, la ora 12:00, iar după o scurtă ceremonie în orașul bulgar, oficialii și ziariștii români și bulgari au urcat în tren pentru o călătorie la Calafat.

Iulian Matache a declarat la gara din Vidin că la început cursele între Craiova și Vidin vor fi operate cu două perechi de trenuri ale CFR și că speră ca în scurt timp să fie introduse și tot atâtea trenuri bulgărești. Ministrul-adjunct al transporturilor din Bulgaria, Petăr Kirov, a notat însă că principala piedică pentru lansarea trenurilor bulgărești între Vidin și Craiova este faptul ca o parte din traseul de pe teritoriul românesc nu este electrificat, în timp ce Căile Ferate Bulgărești operează în zona Vidinului doar cu locomotive cu tracțiune electrică. În opinia lui Kirov, lipsa de electrificare pe teritoriul românesc reprezintă o problemă și pentru transportatori cargo. Oficialul susține însă că sunt motive de optimism că primul tren de mărfuri va fi lansat luna viitoare.

La Calafat, Matache a subliniat importanța Coridorului IV Pan-European și a spus că România își propune modernizarea căii ferate între Craiova și Calafat cu fondurile din Mecanismul de Conectare a Europei. Cu banii din Programul Operațional Transport se proiectează drumul expres între Vidin și Calafat care va avea patru benzi. Pe de altă parte, am depus deja un proiect în cadrul noii facilități de Conectare a Europei pentru modernizarea tronsonului Vidin-Medkoveț din calea ferată între Vidin și Sofia, astfel și noi depunem eforturi pentru dezvoltarea acestui coridor.

Pe peronul de la Calafat, oaspeții din Bulgaria au fost întâmpinați de primarul Mircea Gușa, care s-a declarat extrem de mulțumit că trenurile se lansează chiar de Ziua orașului, sărbătorită pe 10 mai. 'Pentru mine ca primar, pentru călăfăteni ca și pentru locuitorii Vidinului cu certitudine este un moment istoric. Este o relație în plus, încă un lucru care trebuia adus în strânsă colaborare între regiunea Doljului, zona Calafatului și zona Vidinului. După inaugurarea podului, cele două localități au devenit practic una și aceeași, ca două cartiere ale unui oraș. Foarte mulți călăfăteni merg la Vidin în fiecare zi și invers, mulți dintre locuitorii Vidinului vin la Calafat. Chiar și astăzi, de ziua orașului, sute de bulgari de la Vidin sunt aici', a spus Gușa.

Ștefan Zamfir (65 de ani) stă în zona gării de la Calafat. 'Nu am fost în Bulgaria, dar copiii au fost și le-a plăcut mult. Românii și bulgarii sunt frați, este foarte bine că avem și tren', consideră el. Vecinul său însă nu pare așa de entuziasmat cu privire la tren. 'Numai tren ne trebuia', a ironizat el. Vezi, domnule, ca murim de foame, a spus bărbatul în timp ce repara singur un buldozer parcat în fața casei sale. Principala nemulțumire a călătorilor bulgari aflați în sala de așteptare a gării de la Vidin a fost că trenurile spre Craiova pleacă numai după-amiază. Dacă vrei să te duci, trebuie să rămâi peste noapte, nu poți merge doar pentru o zi, spune pensionarul Gheorghi Todorov. Acest tren este făcut numai pentru români și pentru cei de la Sofia că au trenuri de legătură, dar nu și pentru noi că nu avem bani de hotel la Craiova, susține el. Acum toți tinerii noștri vor pleca la Universitatea din Craiova, nimeni nu se va mai duce la Sofia, comentează alt pensionar. Ce este drept, trenul acum face trei ore până la Craiova, dar dacă românii repară puțin calea ferată va ajunge într-o oră și jumătate și Craiova va deveni un centru foarte atractiv pentru tinerii din Vidin, adaugă el.

Începând de duminică, între Craiova și Vidin vor circula două trenuri pe zi care vor pleca la 08:00 și, respectiv, la 13:19 de la Craiova și vor sosi la Vidin la 11:00 și la 16:30. Cursele de retur de la Vidin vor fi la 12:25 și la 17:40, cu sosire la Craiova la 15:28 și 21:06. Biletul Craiova-Vidin va costa 46 lei, iar între Craiova și Sofia cu trenuri de legătură de la Vidin — 98 lei.

Potrivit unui comunicat de presă emis de Compania Națională de Căi Ferate 'CFR' SA, circulația feroviară pe podul mixt (rutier/feroviar) de la Calafat — Vidin, al doilea punct de trecere peste Dunăre, va asigura un flux direct pentru traficul de călători și de marfă și va reduce timpul necesar pentru parcurgerea distanței Craiova — Golenți — Vidin.

Pentru legătura feroviară pe podul mixt de frontieră între cele două țări, peste fluviul Dunărea, s-au executat lucrări de modernizare a 5,9 kilometri linie simplă până la stația Golenți, 1,9 km cale ferată în stația Golenți (4 linii) și construcția a 3,2 km linie nouă simplă electrificată care permite accesul direct de pe pod pe calea ferată Golenți-Calafat.

'Prin racordarea căii ferate existente Craiova — Calafat (ramură sudică a Coridorului IV Pan-European) la noul pod mixt de la Calafat-Vidin, sistemul feroviar va contribui, astfel, la dezvoltarea economică din județele Dolj și Mehedinți, prin creșterea capacității de transport de mărfuri și promovarea distribuției mărfurilor în această regiune, și nu în ultimul rând la consolidarea relațiilor economice dintre România și Bulgaria', se menționează în comunicatul citat.

Valoarea investiției pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanțare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) și de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%)

Cel de al doilea pod de trecere peste Dunăre între România și Bulgaria are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare și o pistă pentru bicicliști.

Podul Calafat-Vidin a fost inaugurat în luna iunie a anului trecut dar până acum a fost folosit doar pentru transport rutier.


Attachments:
watermark.jpg
watermark.jpg [ 25.98 KiB | Viewed 13587 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Tue 13 May 2014 17:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Inca o minciuna grosolana:

Quote:
Tot ieri, Dan Şova a anunţat că din exerciţiul bugetar european 2014 – 2020 se va electrifica şi calea ferată între Oradea şi Cluj-Napoca. „Iniţial, proiectul era prins şi pentru 2007 – 2013, dar a fost scos de ministrul Radu Berceanu (PDL – n.r.)”, a transmis ministrul PSD.


De fapt aceasta promisiune a fost scrisa in programele de guvernare PSD (Mitrea), apoi PDL-UDMR, apoi PSD-PDL, USL, USD....................

Puteti citi intreaga stire accesand link-ul http://www.bihon.ro/nu-sovaie-cand-prom ... 16/1415251


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Thu 15 May 2014 19:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 09 Jun 2014 14:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Quote:
Cu trenurile CFR Călători la Parcul de distracții Divertiland - 20 min/ 4 lei pe bilet / 2lei pe bilet dus - întors

CFR Călători informează că, începând cu data de 07 iunie 2014, în fiecare zi, pasagerii pot călători cu trenul din stațiile Bucureşti Nord și București Basarab către Divertiland - cel mai mare parc de distracţii din ţară. Cele 17 trenuri care vor realiza această legătură ajung la destinaţie în 20 minute, iar preţul unui bilet este 4 lei, la clasa a 2-a. Biletul dus-întors poate fi cumpărat cu o reducere de 10%. Copiii, elevii şi studenţii au o reducere de 50%, plătind doar 2 lei pe sens.
Incepand cu data de 10 iunie 2014 pasagerii își pot procura biletele de tren pentru calatoria de întors și de la casele de bilete ale Divertiland.

// Divertiland si-a redeschis portile pe data de 30 mai si isi asteapta vizitatorii in sezonul 2014, cu facilități și servicii moderne și de calitate, printre care 22 de tobogane inedite pentru toate vârstele, singura piscină cu valuri și unica plajă cu nisip din București. //

CFR Călători asigură cele mai numeroase şi convenabile legături directe între Bucureşti şi Parcul de Divertisment Divertiland:

Bucureşti Nord (B.N) / Basarab (B.B) Parc Divertisment Chiajna (Divertiland)
plecare sosire

B.B: 05.00 ------------------------------------------------Divertiland: 05.14
B.B: 07.15 ----------------------------------------------- Divertiland: 07.35
B.B: 08.15 ------------------------------------------------Divertiland: 08.37
B.N: 08.45 ------------------------------------------------Divertiland: 09.01
B.N: 12.15 ------------------------------------------------Divertiland: 12.31
B.B: 13.15 ------------------------------------------------Divertiland: 13.34
B.B: 16.15 ------------------------------------------------Divertiland: 16.37
B.B: 17.30 ------------------------------------------------Divertiland: 17.49
B.B: 20.15 ------------------------------------------------Divertiland: 20.36

Parc Divertisment Chiajna Bucureşti Nord (B.N) / Basarab (B.B)
plecare sosire

Divertiland: 05.12 ------------------------------------B.B: 05.32
Divertiland: 05.56 ------------------------------------B.B: 06.20
Divertiland: 08.56 ------------------------------------B.B: 09.15
Divertiland: 11.56 ------------------------------------B.B: 12.15
Divertiland: 17.20 ------------------------------------B.B: 17.45
Divertiland: 18.00 ------------------------------------B.B: 18.23
Divertiland: 20.27 ------------------------------------B.N: 20.45
Divertiland: 21.10 ------------------------------------B.N: 21.36

Pasagerii au la îndemână și alte reduceri*. Prin Cardul Tren Plus - reducerea este de 25 % la cumpărarea unui bilet, iar prin oferta Minigrup 2 – 5 reducerile sunt între 10 și 25 %.

Înainte de călătorie, recomandăm tuturor pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon 021/9521 (pentru traficul intern), 021.314.5528 (pentru traficul internațional Gara de Nord București) sau să se adreseze personalului nostru din stații.

Divertiland:
www.facebook.com/DivertilandPark sau pe www.divertiland.ro.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 18 Jul 2014 12:36 
Offline

Joined: Mon 25 Nov 2013 15:18
Posts: 4
România are a opta reţea feroviară din UE, dar printre cele mai îmbătrânite. „Degeaba o avem dacă nu o modernizăm“

România are o reţea de cale ferată de aproape 11.000 de kilometri, a opta cea mai mare din Uniunea Europeană, după Germania, Franţa, Polonia, Italia, Marea Britanie, Spania şi Suedia, însă doar câteva sute de kilometri sunt modernizaţi şi doar 37,5% electrificaţi, faţă de aproape 60% în Polonia de exemplu.

„Înainte de 1990 calea ferată, angajaţii ei şi tot acest sistem, era considerat a doua armată a României. Nu exista ca un tren să întârzie, era multă disciplină. Ar trebui să privim calea ferată ca o prioritate, această infrastructură ar suplini lipsa de autostrăzi“, este de părere profesorul de economie Mircea Coşea. El precizează că degeaba avem 11.000 de kilometri de cale ferată dacă nu modernizăm măcar tronsoanele cele mai importante. „Situaţia în care se află calea ferată a fost generată de cei care au condus-o, clienţi politici, ce au permis ca transportul feroviar să piardă şi de concurenţa neloială, de privaţii care au preluat neloial contracte şi materialul rulant de la CFR“, susţine el.

În 1914 reţeaua feroviară a României era formată din 3.549 de kilometri, ce reprezenta o investiţie de 1,1 miliarde de lei, cea mai mare din România la vremea respectivă. La acea vreme, Căile Ferate Române erau cea mai mare companie a ţării, potrivit datelor din Istoria Economiei (2003, editua Economică), scrisă de Maria Mureşan şi Dumitru Mureşan. După Marea Unire de la 1918, România ajunge la 11.000 de kilometri de cale ferată. În preajma Primului Război Mondial, România contractase un împrumut de 400 de milioane de de lei aur pentru dezvoltarea căile ferate, arată aceeaşi sursă.

În ultimii 20 de ani statul nu a avut ca prioritate investiţiile în calea ferată.

„Pe o cale ferată electrificată consumul de energie este mai redus, poluarea se reduce, de aceea este important să se investească în electrificare. La noi, după 90 s-au făcut puţine lucrări de electrificare. Transportul pe calea ferată nu a fost clar o prioritate. În ţările din vest se pune accent pe construcţia şi modernizarea căilor ferate din mai multe motive: se degrevează mare parte din traficul auto, se reduc emisiile poluante, dar şi costurile de transport sunt mai mici“, spune Marius Doru, director de marketing al IMSAT, companie de instalaţii şi automatizări industriale, controlată de grupul francez SNEF. „În 25 de ani în România s-au făcut doar reparaţii curente, iar câteva segmente din culoarul 4 au fost modernizate, însă nu la standardele europene, care prevăd o viteză maximă de 200 km/h, ci la 160 km/h“, a mai precizat el.

CFR SA, compania care administrează reţeaua de cale ferată, nu mai este acum nici măcar în top zece jucători din ţară ca afaceri. Anul trecut CFR SA avea o cifră de afaceri de un miliard de lei, în scădere cu 5% faţă de anul, după cum arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Pentru a creşte veniturile compania a început să organizeze licitaţii pentru închirierea de active. Pe 22 iulie CFR SA organizează opt licitaţii pentru închirierea a 1072 de spaţii şi terenuri, proprietate privată a companiei, cu suprafaţă totală de 389.418 metri pătrati. Spaţiile comerciale scoase de CFR SA pe piaţa imobiliară au o suprafaţă totală de 42.060 de metri pătraţi iar terenurile de 347.358 metri pătrati. „Valorizarea spaţiilor şi terenurilor deţinute de companie este parte a unui proces complex de creştere a eficienţei economice, dar şi de a optimiza fluxul de numerar, necesar pentru a asigura condiţii şi servicii de calitate în gări“, a declarat Macarie Moldovan, director general al CFR SA.

Cea mai drastică reformă care s-a abătut asupra căii ferate a fost spargerea lor în 1998, la sfaturile Băncii Mondiale, care a condiţionat astfel finanţarea deficitului bugetar al României. La sfârşitul anului 1998, Societatea Naţională a Căilor Ferate Române era divizată de către stat în cinci companii: CFR Călători, CFR Marfă, CFR SA (infrastructură), Societatea de Servicii de Management Feroviar şi Societatea de Administrare a Activelor Feroviare. Deşi această măsură trebuia să facă mai profitabile companiile ferate, de fapt a adus pierderi uriaşe, ceea ce nu s-a întâmplat însă în Germania, Franţa sau Austria, unde căile ferate au rămas într-un holding prin care statul îşi poate realiza obiectivele strategice.

http://www.zf.ro/eveniment/romania-are- ... m-12940706


Attachments:
cale-ferata.jpg
cale-ferata.jpg [ 207.07 KiB | Viewed 13341 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 29 Jul 2014 16:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
CFR SA a semnat contractul pentru execuţia lucrărilor de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că în data de 28.07.2014 a fost semnat contractul cu Asocierea SC Arcada Company SA – SC Metabet C.F. SA – SC Compania Construcţii Feroviare SA,contract de lucrări aferent obiectivului „ Lucrări de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre – km 152+149 şi km 165+817, linia CF Bucureşti – Constanţa, SRCF Constanţa”.

Valoarea Contractului (fără TVA) este de 122.630.482,54 LEI, iar perioada de execuţie a lucrărilor este de 23 luni.

Data de începere a lucrărilor nu va depăşi cu mai mult de 42 de zile data primirii de către Antrepenor a Acordului Contractual.

Pentru repararea celor două poduri, inclusiv viaductele de acces, respectiv pod km 152+149 (Pod Borcea) şi pod 165+817 (Pod Cernavodă), va trebui închisă alternativ circulaţia feroviară pe cele două fire.În această situaţie, pentru a menţine condiţiile normale dedesfăşurare a traficului feroviar se pun în funcţiune podurile vechi (Anghel Saligny) pe perioada executării lucrărilor la podurile noi.

Vă reamintim faptul că, Asocierea SC Arcada Company SA – SC Metabet C.F. SA – SC Compania Construcţii Feroviare SA este câştigătoarea licitaţiei din 25.02.2014 pentru reabilitarea podurilor de cale ferată peste Dunăre.


http://www.cfr.ro/index.php/comunicate- ... 28-07-2014


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 15 Sep 2014 11:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
„Bistriţa Nord” – o gară europeană, cu un grad înalt de confort şi funcţionalitate

Quote:
Această modernă, europeană gară, cu un înalt grad de confort şi funcţionalitate va fi inaugurată, la sfârşitul lunii august, începutul lunii septembrie, de către primul-ministrul Victor Ponta şi credem că vor exista idei să facem legătura cu Moldova prin prelungirea căii ferate existente pe Valea Bârgăului sau cel puţin o joncţiune la Ilva Mică.


http://www.rasunetul.ro/bistrita-nord-o ... ionalitate


Attachments:
Bistrita Nord.jpg
Bistrita Nord.jpg [ 122.93 KiB | Viewed 13220 times ]
Bistrita Nord 8.jpg
Bistrita Nord 8.jpg [ 103.4 KiB | Viewed 13220 times ]
Bistrita Nord 8a.jpg
Bistrita Nord 8a.jpg [ 121.27 KiB | Viewed 13220 times ]
Bistrita Nord 2.jpg
Bistrita Nord 2.jpg [ 115.97 KiB | Viewed 13220 times ]
Bistrita Nord 3.jpg
Bistrita Nord 3.jpg [ 63.55 KiB | Viewed 13220 times ]
Bistrita Nord 4.jpg
Bistrita Nord 4.jpg [ 150.37 KiB | Viewed 13220 times ]
Bistrita Nord 5.jpg
Bistrita Nord 5.jpg [ 183.33 KiB | Viewed 13220 times ]
Bistrita Nord 6.jpg
Bistrita Nord 6.jpg [ 132.37 KiB | Viewed 13220 times ]
Bistrita Nord 7.jpg
Bistrita Nord 7.jpg [ 86.29 KiB | Viewed 13220 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 21 Nov 2014 19:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Quote:
Se apropie de finalizare trenul de epoca - Mocanita, ce o sa circule pe ruta Zlatna-Alba Iulia. Un proiect al Primariei Zlatna!


https://www.facebook.com/ponoran.silviu


Attachments:
Zlatna.jpg
Zlatna.jpg [ 93.89 KiB | Viewed 13051 times ]
Zlatna 1.jpg
Zlatna 1.jpg [ 89.85 KiB | Viewed 13051 times ]
Zlatna 2.jpg
Zlatna 2.jpg [ 101.14 KiB | Viewed 13051 times ]
Zlatna 4.jpg
Zlatna 4.jpg [ 71.13 KiB | Viewed 13051 times ]
Zlatna 5.jpg
Zlatna 5.jpg [ 112.38 KiB | Viewed 13051 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 21 Nov 2014 23:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3300
Quote:
trenul de epoca - Mocanita, ce o sa circule pe ruta Zlatna-Alba Iulia

Cu observatia ca nu poate fi nicidecum vorba de o "mocanita" in adevaratul sens al cuvantului. Va fi un tren de epoca pentru ecartament normal, dar care probabil va aminti amatorilor de nostalgii feroviare ca, pana la inceputul anilor '80, linia Alba Iulia - Zlatna a fost linie ingusta. Traseul ei era usor diferit de cel de astazi, traversand Orasul de Jos si avand o statie chiar la baza drumului ce urca la Poarta Cetatii.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 05 Dec 2014 11:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Livretele, preluate de pe forumtrenuri.com


Attachments:
Livret 2015.rar [627.43 KiB]
Downloaded 265 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 19 Jan 2015 09:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Electroputere VFU Paşcani a reparat un automotor Siemens Desiro SR 20 D, în proprietatea CFR Călători, popular denumit „Săgeata Albastră” iar compania de stat a recepţionat trenul. „Al doilea automotor se află pe fluxul de reparaţie la societatea reparatoare”, spun reprezentanţii CFR Călători. Ambele trenuri aparţin Regionalei Cluj CFR Călători şi fac obiectul unui contract de reparaţii dintre Electroputere şi compania de stat. Potrivit contractului, Electroputere trenuie să facă toate lucrările necesare pentru a aduce automotoarele Siemens la parametrii iniţiali.

Pentru lucrările la primul automotor din contract Electroputere a trimis o factură de 1,65 milioane de lei către CFR Călători. Reprezentanţii companiei de stat estimează că reparaţiile la cel de-al doilea automotor vor costa tot atât, ceea ce ridică valoarea totală a contractului la circa 3,3 milioane de lei – 750.000 de euro.

Contractul cu Electroputere a fost semnat în februarie 2014. La acea dată, anunţul de licitaţie stabilea o valoare maximă de 50 de milioane de euro pentru reparaţii la trenurile „Săgeata Albastră” şi o valoare minimă de 1 milion de euro. Aparent, costul lucrărilor de reparaţie pentru două automotoare au fost chiar mai mici decât pragul minim estimat de CFR Călători.


http://www.economica.net/s-a-refacut-pr ... 94413.html


Attachments:
Sageata Albastra 1.jpg
Sageata Albastra 1.jpg [ 3.45 MiB | Viewed 12590 times ]
Sageata Albastra 2.jpg
Sageata Albastra 2.jpg [ 2.8 MiB | Viewed 12590 times ]
Sageata Albastra.jpg
Sageata Albastra.jpg [ 3.07 MiB | Viewed 12590 times ]
Sageata Albastra inainte.jpg
Sageata Albastra inainte.jpg [ 4.62 MiB | Viewed 12590 times ]
Sageata Albastra inainte 1.jpg
Sageata Albastra inainte 1.jpg [ 3.78 MiB | Viewed 12590 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 18 Mar 2015 12:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
De miercuri, 18 martie, vom introduce în circulație o serie de trenuri Regio pentru asigurarea serviciului public de transport feroviar de persoane pe următoarele rute:

Iaşi – Hârlău – Iași
Iaşi – Dorohoi – Iași

Braşov – Întorsura Buzăului – Brașov
Braşov – Zărneşti – Brașov

Piteşti – Goleşti – Câmpulung – Golești – Pitești
Piteşti – Curtea de Argeş – Pitești

Roşiori Nord – Turnu Măgurele – Roșiori Nord
Roşiori Nord – Alexandria – Zimnicea – Alexandria – Roșiori Nord

Timişoara Nord – Jimbolia – Timișoara Nord

Ploieşti Sud – Urziceni – Ploiești Sud

Caracal – Corabia – Caracal

Orele de plecare/sosire și numărul de trenuri de pe fiecare rută vor fi anunțate la nivel local.
Trenurile destinate navetistilor vor fi mentinute la aceleasi ore de plecare/sosire.

Puteţi primi informații actualizate despre circulația trenurilor CFR Călători pe aceste rute, la următoarele numere de telefon: Gara Iași - 0232/410636, Gara Brașov - 0268/952, Gara Pitești - 0731 990361, Gara Roșiori Nord - 0731 990371, Gara Timișoara Nord - 0256/493806, Gara Ploiești Sud - 0244 557 191, Gara Caracal - 0249/514100.

IMPORTANT!

Abonamentele achiziţionate la trenurile operatorului privat RegioTrans rămân valabile şi pot fi utilizate fără nicio o taxă suplimentară pentru călătoria cu trenurile CFR Călători.

Un bilet simplu (doar dus) pe aceste rute va avea ACELAŞI PREŢ ca cel practicat de operatorul privat. De exemplu, un bilet simplu de la Pitești la Golești costă 3,5 lei.

În plus pentru un bilet dus-întors CFR Călători acordă reducerea de 10%. De exemplu, un bilet dus-întors de la Pitești la Golești costă 6,3 lei.

La aceste trenuri sunt valabile toate facilităţile pentru elevi, studenţi, pensionari şi restul categoriilor stabilite prin acte normative, precum şi toate ofertele comerciale ale companiei.

Înainte de călătorie, vă recomandăm să vă asiguraţi că aţi achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. În punctele de oprire unde CFR Călători nu are case de bilete, călătorii au obligaţia de a-şi procura biletele de la conductorul de tren, care va aplica tariful de la casa de bilete.

Pentru informaţii actualizate despre circulaţia trenurilor, vă rugăm să consultaţi pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contactaţi la numărul de telefon 021/9521 (pentru traficul intern) sau să vă adresaţi personalului nostru din staţii.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 19 Mar 2015 16:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3300
Deci "harburile" Regiotransului vor fi inlocuite cu materialul rulant deosebit de performant al CFR Calatori, plus personalul de bord din dotare, iar cursele numeroase din afara orelor de varf vor disparea, spre deplina satisfactie a dubarilor / autobuzarilor locali.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 19 Mar 2015 20:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7786
Trenurile CFR Călători sunt formate din materialul rulant de rezervă şi garniturile care stăteau mai mult la cap de secţie, cu personalul de rigoare. În condiţiile astea, mersul CFR Călători nu are cum să satisfacă clienţii (călătorii), ca să nu mai vorbim de cheltuielile de operare, mult mai mari la un DA cu 2 vagoane faţă de un automotor X4500.

Deocamdată, compunerile ar fi:
Iaşi - Hârlău: Desiro
Iaşi - Dorohoi: DA cu 2 ... 3 vagoane (împrumutate de la Revizia Galaţi)
Braşov - Întorsura Buzăului: Desiro (şi o garnitură DA cu 2 vagoane, dar nu ştiu cine i-a dat voie, că secţia aia nu suportă locomotive Co'Co)
Braşov - Zărneşti: DA cu 2 vagoane (20-49.2 sau 20-55 sau combinaţie între ele)
Piteşti - Câmpulung: Malaxa 900
Piteşti - Curtea de Argeş: Malaxa 900
Roşiori Nord - Turnu Măgurele: Malaxa 700
Alexandria - Zimnicea: garniturile de pe Roşiori - Alexandria, una cu 3...4 etajate, cealaltă cu 2 vagoane de clasa I (19-47 + 10-56)
Timişoara Nord - Jimbolia: Desiro
Ploieşti - Urziceni: probabil DA cu 2...3 vagoane, care fuseseră închiriate la Regiotrans ca rezervă
Caracal - Corabia: Malaxa 900


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Sat 06 Jun 2015 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Locomotiva de epocă a fost adusă de la Buzău

Lucrările de reabilitare şi modernizare a staţiei CFR Brăila vor fi încununate cu amplasarea în imediata apropiere a gării a unei locomotive de epocă, scoasă demult din uz, însă recondiţionată şi vopsită. Este vorba despre modelul 50.504, cu an de fabricaţie 1930, staţionată până nu demult în remiza CFR Buzău, după care a intrat în procesul de recondiţionare în vederea amplasării ei la Brăila. De altfel, chiar la începutul acestei luni, cu ocazia Zilei Internaţionale a Copilului, locomotiva a fost adusă în gară şi prezentată copiilor invitaţi la un eveniment dedicat lor, organizat de Secţia Regională Transporturi Galaţi - Biroul Judeţean Transporturi Feroviare Brăila.

Deja între clădirea gării şi cea a Poliţiei TF a fost amenajată o porţiune de cale ferată de câţiva metri lungime, cu şine, postament şi pietriş, iar acolo, cât de curând, va fi adusă şi amplasată locomotiva. Aşa cum a explicat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, va dura ceva timp până când va putea fi amplasată în gară. "Este vorba despre o locomotivă cu abur model 50.504 care a fost revopsită şi urmează a fi amplastă între clădirea staţiei CFR şi Poliţia Transporturi Feroviare Brăila. Singura problemă ţine de transportul acesteia la locul respectiv, fiind nevoie de o macara specială. Imediat ce, împreună cu autorităţile locale, va fi rezolvată această problemă, compania CFR va anunţa data când va avea loc amplasarea locomotivei", ne-a declarat sursa citată. Surse din cadrul autorităţii locale ne-au declarat că se doreşte ca undeva în cursul lunii în curs să fie adusă locomotiva şi expusă pe locul special amenajat din incinta gării.

Reamintim că, la finele anului 2011, Ministerul Transporturilor a semnat la nivel naţional opt contracte în valoare cumulată de circa 216 milioane euro pentru proiecte de infrastructură feroviară, finanţate din fonduri europene, privind modernizarea a cinci gări, reabilitarea a cinci tuneluri şi reabilitare a unui tronson de cale ferată. Printre contractele semnate se numără şi proiectul cu o valoare de aproape 8 milioane de euro ce vizează reabilitarea şi modernizarea Staţiei CFR din Brăila. De lucrările finalizate anul trecut s-a ocupat un consorţiu format din două firme româneşti, una din Galaţi (SC "Arcada"), iar cealaltă din Constanţa, precum şi o companie din Germania.


http://www.obiectivbr.ro/locomotiva-de- ... u_id104620


Attachments:
Braila.jpg
Braila.jpg [ 233.92 KiB | Viewed 12244 times ]
Braila 1.jpg
Braila 1.jpg [ 219.65 KiB | Viewed 12244 times ]
Braila 2.jpg
Braila 2.jpg [ 270.57 KiB | Viewed 12244 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 15 Jun 2015 13:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Introducere trenuri Regio pe ruta Timisoara N - Jimbolia si retur

14-06-2015

CFR Călători informează că de luni, 15 iunie, va introduce în circulație 12 trenuri Regio pentru asigurarea serviciului public de transport feroviar de pasageri pe ruta Timisoara Nord - Jimbolia si retur, astfel:

Plecari din Timisoara N catre Jimbolia:
07:05 -> R11331,
08:12 -> R11333,
13:33 - >R11335,
16:30 -> R11337,
19:26 - > R11339,
23:35 -> R11341

Plecari din Jimbolia catre Timisoara N:
05:20 -> R11330,
06:03 -> R11332,
08:40 - >R11334,
12:34 -> R11336,
14:44 - > R11338,
17:46 -> R11340

IMPORTANT!

Durata:
Trenurile au o durata medie de parcurs, intre Timisoara Nord si Jimbolia, de 50 de minute si opresc in: Clarii Vii, Carpinis, Beregsau, Sacalaz (informatii detaliate, la nivel local).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 09 Jul 2015 14:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7786
Începând cu data de 1 august 2015, toate trenurile R cu mers de IR (opriri în mai puţin de 70% din numărul total de halte, staţii şi puncte de oprire de ep traseu) vor trece la rangul IR, cu tarifarea aferentă acestui rang.
Fac excepţie trenurile puse în circulaţie pentru încadrarea pe traseu (deci trenuri care merg fără oprire de la depou până la o anumită staţie, de unde continuă cu oprire în toate staţiile, de exemplu o să rămână trenul Bucureşti - Giurgiu care merge fără oprire până la Videle că nu au din ce să formeze tren de Navetişti la 6:00 din Videle), cu condiţia să circule în intervalul orar 23 - 5.
Sunt vizate atât trenurile de sine stătătoare (inclusiv sezonierul 2801/2 Sibiu - Mangalia), cât şi grupele de vagoane ale unor IR care circulau ca R pe anumite relaţii (de ex. Jibou - Zalău, Dej - Satu mare, Beclean - Bistriţa, Deda - Tg. Mureş sau R 2112 Sibiu - Bucureşti N, ramură pentru 1527 spre Bucureşti). Unele dintre aceste trenuri vor păstra mersul de R pe anumite relaţii (de exemplu R 2112 între Sibiu şi Făgăraş), dar la tarif de IR! E posibil ca între anumite staţii să se perceapă tarif de R, probabil doar pentru abonamente şi biletele întregi, nu şi pentru elevi şi studenţi (pentru ei doar la abonamente, nu la bilete).
Deja se găsesc pe infofer şi se pot cumpăra bilete pentru ,,noile" trenuri. Excepţia, deocamdată, o reprezintă trenurile care circulă pe relaţia Bucureşti Craiova (9001, 9002, 9003, 9004, 2021) şi R 2026+2022 Cluj - Tg. Jiu - Bucureşti Nord, dar am senzaţia că în curând vor trece şi ele la rangul de IR.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 13:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Şeful Regionalei CFR Iaşi: „Calea ferată spre Putna ar putea fi salvată cu implicarea autorităţilor locale”

Directorul Regionalei CFR Călători Iaşi, Constantin Axinia, consideră că linia ferată secundară Suceava-Putna, care are în spate o istorie de peste o sută de ani, nu este închisă definitiv şi ar putea fi reînviată, atât în scop comercial cât mai ales în scop turistic. El a precizat că linia secundară 515, până la Putna, este într-o stare care ar permite redeschiderea traficului, e drept, cu multe restricţii de viteză.

„Din punctul meu de vedere această linie nu trebuie considerată moartă. Calea ferată spre Putna ar putea fi salvată cu implicarea autorităţilor locale. Nici o autoritate, de la nivel de primării şi până la nivel de Consiliu Judeţean Suceava, nu a venit cu propuneri în acest sens, bazate pe necesităţi de trafic ori de exploatare turistică”, a declarat Constantin Axinia.

CFR operează, după o logică greu de explicat, doar până la Dorneşti

În momentul de faţă trenurile CFR circulă de la Suceava până la Dorneşti, deşi ar putea ajunge măcar până la Rădăuţi. O rută Suceava-Rădăuţi ar avea cu siguranţă mai mulţi călători decât ruta Suceava-Dorneşti, a admis şi şeful Regionalei CFR Iaşi. Un proiect de acest gen a existat, în 2014, însă în cele din urmă nu a fost aprobat de conducerea CFR. Şi atunci s-a dat vina tot pe autorităţile locale. Justificarea a fost că există o concurenţă auto prea puternică, dar şi că autorităţile locale din Rădăuţi ori locuitorii nu au dat semnale clare că vor ca trenul să ajungă până în localitatea lor.

Trei ani de când trenurile nu mai ajung la Putna

Constantin Axinia a preluat recent conducerea regionalei care coordonează activitatea CFR Călători pe Moldova, de la Iordan Vintilă. De altfel, cei doi au fost şefi ai regionalei prin rotaţie în ultimii ani, după ce Axinia a fost repus pe funcţie în mai multe rânduri de instanţele de judecată.

Circulaţia de pe linia secundară Dorneşti-Rădăuţi-Putna a fost întreruptă în 2012, CFR renunţând să mai opereze şi limitând deplasarea trenurilor doar de la Suceava la Dorneşti, pe porţiunea care face parte din magistrala 500. Secţia secundară 515 continuă de la Gura Putnei tocmai până la Nisipitu, în comuna Ulma, însă această porţiune a ieşit definitiv din calcule, după ce a fost distrusă de inundaţiile din 2008 şi abandonată de CFR.

Linia Fălticeni-Dolhasca nu are nici ea viitor

L-am întrebat pe şeful Regionalei CFR Iaşi şi despre soarta unei alte căi ferate secundare din judeţ, Fălticeni-Dolhasca, abandonată de câteva luni de zile de operatorul privat Regiotrans. Constantin Axinia a precizat că pe termen scurt nu există vreo şansă de reluare a traficului, cu atât mai mult cu cât nici în acest caz autorităţile locale din Fălticeni nu au dat nici un semn că ar mai avea nevoie de tren. Prin comparaţie, pentru o altă linie secundară din Moldova, Paşcani-Târgu Neamţ, s-au primit nenumărate solicitări de reluare a traficului. În acest sens s-a depus şi o petiţie semnată de sute de oameni care au nevoie de trenurile care să-i ducă de la Târgu Neamţ la Paşcani, de unde au legături cu majoritatea oraşelor din ţară.


https://www.monitorulsv.ro/Local/2015-0 ... lor-locale


Attachments:
putna tren.jpg
putna tren.jpg [ 41.41 KiB | Viewed 11865 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 03 Sep 2015 19:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Vești bune pentru navetiștii din zona Pașcani- Târgu Frumos: a fost reluată circulația feroviară pe această rută, după ce în primăvara acestui an a fost sistată, în urma unui control efectuat de Autoritatea Feroviară.

Pe 17 martie, companiei private Regiotrans i-au fost suspendate drepturile de circulație pe acest traseu feroviar, din cauza unor probleme tehnice, iar acum ruta a redevenit circulabilă după aproape 6 luni, începând de mâine, fiind preluată de SNCFR – CFR. Este vorba de 6 curse dus-întors între Pașcani și Târgu Neamț, în regim ”regio”, care vor asigura în special transportul navetiștilor, fie că e vorba de elevi, studenți sau de cei care lucrează în această zonă.

Orașul Târgu Neamț a fost repus pe harta feroviară în urma demersurilor făcute de primarul localității, Daniel Harpa, la instituțiile abilitate, reușind să rezolve această problemă importantă a comunității, iar redeschiderea tronsonului feroviar va avea loc în cadru festiv, mâine pe 4 septembrie, la ora 12.00, pe peronul gării din oraș.

La acest eveniment, care deschide Zilele Orașului, va participa și un reprezentant al Ministerului Transporturilor, Maria Magdalena Grigore, secretar de stat.

Precizăm că în luna aprilie au fost făcute demersuri și din partea navetiștilor, care trebuiau să plătească mai mult pentru a ajunge la destinație cu alte mijloace de transport, iar CFR promisese că va prelua ruta în scurt timp. A fost inițiată o petiție în mediul on line ce a adunat mai bine de 1000 de semnături în scurt timp, lista lor fiind adusă și în atenția autorităților locale, dar problema a fost rezolvată după aproape jumătate de an, la insistențele primăriei din Târgu Neamț.


http://m.ziaruldeiasi.ro/article/6-curs ... e-id=45920


Attachments:
Tg. Neamt.jpg
Tg. Neamt.jpg [ 72.37 KiB | Viewed 11711 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 03 Sep 2015 19:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
http://www.cfrcalatori.ro/6524


Attachments:
Trenuri Regio.jpg
Trenuri Regio.jpg [ 118.51 KiB | Viewed 11780 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 04 Sep 2015 19:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Peronul Gării Constanţa găzduieşte o „bătrânică” de peste 100 de ani, frumos dichistă, pentru plăcerea celor care aşteaptă un tren sau altul. Vorbim despre o locomotivă fabricată în 1911, găsită în incinta companiei petroliere Oil Terminal, garată pe o linie moartă. „Era într-o stare de avansată degradare, în condiţii de fier vechi. Pentru că locomotiva, fiind din 1911, reprezintă, din punctul meu de vedere, un obiect de patrimoniu, cu importanţă istorică, am depus toate diligenţele pentru a o recondiţiona şi, în colaborare cu CFR Constanţa, am expus-o în Gara Constanţa”, a declarat, pentru „Replica”, directorul general al Oil Terminal, Sorin Ciutureanu.

„Locomotiva se află pe peronul Gării, convins fiind că cetăţenii oraşului şi turiştii care ajung la noi în oraş vor fi interesaţi să o admire şi plăcut impresionaţi”, a mai spus Ciutureanu. În cursul zilei de ieri, compania a transmis şi un comunicat de presă, prin care preciza şi următoarele: „Societate cu o lungă tradiţie în domeniul activităţii de export produse petroliere, Oil Terminal SA manifestă un profund respect pentru istoricul şi valorile patrimoniale naţionale. În acest sens, a recondiţionat şi a atribuit în custodia CFR o locomotivă fără foc - cu abur înmagazinat, care urmează să fie expusă publicului.

Aceasta a fost construită în anul 1911, special pentru manevre în locaţii ce prezintă pericol de foc şi explozie: rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare şi fabrici de muniţii sau produse periculoase. Locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709, cu o putere de 60H.P, viteza maximă de 15km/ora, lungime de 5.9 metri, cu o greutate 18.000 kg, fabricată de Orenstein & Koppel pentru Rafinaria Astra Ploieşti în anul 1911 reprezintă unul dintre cele două exemplare de acest tip din România, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu”.

Inedita locomotivă expusă la Constanţa a stârnit şi interesul oamenilor care trec prin zona Gării, unul dintre ei declarând, pentru „Replica” de Constanţa, că este încântat să o vadă, mai ales că îi ştie istoricul. „Această locomotivă a deservit fosta societate Astra Română. Se făceau cu ea manevrele la vagoanele cu cisterne, cu produsele petroliere pe calea ferată. Ea se încărca cu abur şi avea o autonomie destul de mică. A fost funcţională zeci de ani, cel puţin 70 de ani. Ştiu locomotiva aceasta de când aveam 5 anişori.

Ea a fost depozitată în actualul Oil Terminal, unde a activat fosta societate Astra Română. Acolo a stat până acum câţiva ani. Nu era funcţională, nici acum nu cred că este. Eu m-am gândit că a fost casată, că au dat-o la fier vechi! Dar am fost surprins să o văd“, a declarat M.S., din Constanţa.


http://www.replicaonline.ro/locomotiva- ... ii-237674/

O locomotivă cu abur înmagazinat a fost expusă publicului constănțean de reprezentanții unei societăți comerciale.

Aceștia au recondiționat și atribuit în custodia CDR o locomotivă fără foc, cu abur înmagazinat, construită în anul 1911 speciale pentru manevre în locații care prezintă pericol de foc și explozii (rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare, fabrici de muniții).

Locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709, are o putere de 60H.P, viteza maximă de 15km/ora, lungimea de 5,9 metri, o greutate 18.000 kg și a fost fabricată de ORENSTEIN & KOPPEL pentru Rafinaria Astra Ploiești.

Locomotiva este una dintre cele două exemplare de acest tip din România, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu.


http://www.reporterntv.ro/flux/locomoti ... lerie-foto


Attachments:
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11081.jpg
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11081.jpg [ 104.41 KiB | Viewed 11760 times ]
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11082.jpg
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11082.jpg [ 98.02 KiB | Viewed 11760 times ]
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11083.jpg
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11083.jpg [ 101.25 KiB | Viewed 11760 times ]
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11084.jpg
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11084.jpg [ 105.06 KiB | Viewed 11760 times ]
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11085.jpg
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11085.jpg [ 93.26 KiB | Viewed 11760 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 11 Sep 2015 14:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Remetea Mică –din nou pe harta CFR Călători.


Attachments:
Remetea Mica.jpg
Remetea Mica.jpg [ 68.13 KiB | Viewed 11706 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 30 Sep 2015 16:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Pietroșița revine pe harta CFR Călători

Începând cu 1 octombrie 2015, CFR Călători revine pe ruta Târgoviște - Pietroșița, după ce, urmare a numeroaselor solicitări și demersuri din partea cetățenilor și a autorităților locale, a reluat în acest an circulația pe alte 4 rute : Timișoara Nord – Jimbolia, Târgu Neamț – Pașcani, Sighișoara – Odorhei și Remetea Mică - Timişoara Nord.

„După ce în ultimii ani CFR Călători a ieșit de pe anumite secții feroviare, consider importantă revenirea pe o parte dintre acestea. Beneficiarii direcți sunt în primul rând navetiștii - elevii, studenții și persoanele al căror loc de muncă depinde de legătura cu localitățile limitrofe. Trenurile introduse pe toate aceste rute sunt accesibile pentru călători din punct de vedere al prețului la bilete. Operatorul naţional feroviar de pasageri, cu susținere din partea Guvernului, își îndeplinește astfel angajamentul față de societate, fiind un garant al libertății și al dreptului la mobilitate pentru toate categoriile de cetățeni”, a declarat Iosif Szentes – Director General CFR Călători.

Patru trenuri vor parcurge distanța Târgoviște – Pietroșița și retur în aprox. o oră şi vor deservi locuitorii tuturor localităţilor din parcurs (Doicești, Pucioasa, Fieni, etc), asigurându-le astfel legătura cu Bucureștiul și cu alte localități de pe harta feroviară a județelor Dâmbovița, Argeș, Prahova.

Acestea vor circula în regim Regio, un bilet clasa a 2-a costă 5,50 lei, un abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii 115,50 lei, iar pentru elevi și studenți abonamentul lunar este 57,75 lei, aceștia beneficiind de 75% reducere din valoarea tarifului integral de transport.


http://www.cfrcalatori.ro/22059


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 30 Sep 2015 17:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51469
Ciudat imi pare ca si TFC-ul intra pe aceasta ruta, Târgoviște - Pietroșița, incepand cu data de 15 octombrie a.c.: http://www.transferoviarcalatori.ro/mer ... osita.html

Bine ca atatia ani nu au circulat trenuri pe ruta respectiva :twisted:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group