Proiectul Autostrada Transilvania reprezinta o autostrada de patru benzi, cu o lungime de 415 km, latimea platformei de 26,00m, partea carosabila cu 2 benzi pe sens cu o latime de 15,00m (2 x 7,50m), 300 poduri, pasaje si viaducte pe autostrada, 73 pasaje peste autostrada si 19 noduri rutiere. Traseul autostrazii parcurge ruta de la nord-vest de Brasov pâna la Oradea, la granita cu Ungaria si deserveste orasele Brasov, Fagaras, Sighisoara, Tg. Mures, Cluj Vest, Oradea.
Din ratiuni constructive, Proiectul Autostrada Transilvania a fost împartit în 8 sectiuni, dupa cum urmeaza:
•Sectiunea 1A, Brasov - Fagaras - 48,81 km
•Sectiunea 1B, Fagaras - Sighisoara - 53,37 km
•Sectiunea 1C, Sighisoara - Ogra - 58 km
•Sectiunea 2A, Ogra - Câmpia Turzii - 37,19 km
•Sectiunea 2B, Câmpia Turzii - Cluj Vest - 52,55 km
•Sectiunea 3A, Cluj Vest – Mihailesti - 25,5 km
•Sectiunea 3B, Mihailesti - Suplacu de Barcau - 75,48 km
•Sectiunea 3C, Suplacu de Barcau - Bors - 64,5 km În luna septembrie a fost aprobat, prin Hotarârea de Guvern nr. 943/2011, cel de-al doilea Acord de modificare a contractului de construire a autostrazii Brasov - Cluj - Bors încheiat cu Bechtel Int. Inc.
Prin acest acord de modificare numai sectiunile 2B Si 3C vor fi finalizate de catre Bechtel Int. Inc în baza contractului de construire; lucrarile pe celelalte sectiuni vor fi contractate cu respectarea prevederilor legislatiei achizitiilor publice, dupa reevaluarea si optimizarea corespunzatoare a proiectelor.
Procedura de achizitie a contractului de lucrari Si servicii pentru proiectarea Si construirea Tronsonului Cluj Vest (Gilau) - Nadaselu, 8,7 km a fost demarata in luna august 2012. Contractul este in curs de semnare.
Ca urmare a negocierilor purtate cu Comisia europeana, de revizuire a retelei TEN-T, celelalte tronsoane ale autostrazii Transilvania au devenit eligibile spre a fi finantate din fonduri europene, cu începere în anul 2014.
http://www.cnadnr.ro/proiecte.php?tip=98