Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49 Posts: 56884
|
In sfarsit au inceput sa apara articole in presa, pe seama furtului retelei de troleibuz din Slatina (informatii si materiale folosite de pe forumul nostru), talharie asupra careia s-a tinut prea mult in vigoare Legea tacerii. Sa nu uitam, escrocheria a fost facuta cu ajutorul Guvernului Romaniei (cel galbeno-portocaliu), institutie ce si-a sabotat propria investie (Guvernul rosu a alocat fonduri pt. constructia retelei electrice, a statiei de redresare, a depoului). Furt din banul public: desfiintarea troleibuzelor din Slatina!
Primarul – mafiot Darius Vâlcov se face rãspunzãtor de multe fapte penale, de la licitaţii trucate şi lucrãri prost executate, la vânzarea şi concesionarea de terenuri din domeniul public, pânã la concesionarea şi externalizarea serviciilor din cadrul Primãriei Slatina. O afacere profitabilã pentru edilul Vâlcov a fost şi decimarea fostei reţele de troleibuz!
Mulţi dintre noi au uitat mult prea repede modul ilegal în care actualul primar al Slatinei a distrus reţeaua electrificatã şi troleibuzele care deserveau transportul în comun. Într-o lume civilizatã, troleibuzul reprezintã o alternativã viabilã la transportul cu autobuze în oraşe, acesta fiind nepoluant, mult mai ieftin şi mult mai silenţios.
Cu ani în urmã, printr-o hotãrâre de guvern, în municipiul Slatina s-a hotãrât introducerea transportului în comun cu troleibuze. Lucrãrile pentru îndeplinirea acestui obiectiv începeau în anul 1995, iar la data de 30 mai 1996 se inaugurau cele douã trasee de troleibuz, 12 şi 12 barat.
Cele douã trasee parcurgeau rute – circuit ce fãceau legãtura între ALRO şi Centru, astfel: 12 ALRO parcurgea ruta: str. Cornişei – str. Libertãţii – str. A.I. Cuza – str. Ecaterina Teodoroiu – str. Artileriei – str. Cireaşovului – ALRO. 12 barat avea traseul: ALRO – str. Cireaşovului – str. Artileriei – str. Ecaterina Teodoroiu – str. A.I. Cuza – str. Libertãţii – str. Cornişei – ALRO.
Proiectul iniţial prevedea dezvoltarea unei reţele de contact atât în zona oraşului vechi, cât şi legãturi cu zona centralã, zona industrialã şi garã. Necesarul de troleibuze era dimensionat la 37 de unitãţi, municipalitatea achiziţionând doar trei troleibuze pentru deservirea traseelor 12 şi 12 barat. Troleibuzul 02 a fost dezafectat curând dupã darea sa în exploatare, fiind scos din circulaţie la ordinul primarului Vâlcov.
Interesul poartã fesul!
Odatã cu înscãunarea lui Darius Vâlcov în fotoliul de primar, autoritatea localã a renunţat destul de repede la traseul 12 barat, iar pe traseul 12 se ajunsese sã se efectueze doar trei curse pe zi, în orele de vârf. Traseul 12 ar fi fost extraordinar de rentabil, dacã s-ar fi realizat o buclã de întoarcere la garã. Investiţia necesita doar 50 de m de cablu electric, stâlpi şi macazuri. Din nefericire, primarul nou ales n-a investit nici un leu în transportul cu troleibuze.
La finele anului 2004, datoriile Loctrans S.A. se cifrau la suma de 2. 263. 894 RON. Nu s-ar fi ajuns în aceastã situaţie, dacã primãria municipiului Slatina ar fi virat subvenţia cuvenitã pentru transportul persoanelor care beneficiau de gratuitãţi. Dacã s-ar fi virat acesti bani, Loctrans ar fi avut un profit, fie el si infim, de circa 150 milioane lei vechi.
S-a ales solutia falimentãrii RA Loctrans, a disponibilizãrii unei parţi a personalului regiei respective, prin concediere colectivã (salarii compensatorii) şi reorganizarea activitaţii. În lumina celor prezentate mai sus, s-a renuntat la transportul cu troleibuze, imediat dupã schimbarea culorii politice în Slatina, devenitã portocalie, dupã alegerea primarului PD, Darius Bogdãnel Vâlcov.
Troleibuzele au fost retrase definitiv din Slatina în data de 31 martie 2006. În data de 8 februarie 2006, la iniţiativa edilului Vâlcov, Consiliul local Slatina aproba hotãrârea cu nr.36, act juridic prin care se desfiinţa transportul electric cu troleibuze, investiţie care fusese realizatã cu fonduri de la Guvernul României.
Între timp, staff-ul Loctrans era completat cu un nou director tehnic, devenit si consilier local din partea PD, ing. Stelica Necula. La vremea respectivã, acesta susţinea cã a adresat memorii executivului local pentru a menţine în conservare reţeaua de contact troleibuze, pânã la gãsirea unor fonduri necesare reactivãrii şi extinderii acesteia.
Tot ing. Stelica Necula reitera faptul cã, în cazul în care Primaria Slatina achita subvenţiile necesare (legea nu obliga legislativul local), R.A. Loctrans ar fi putut accesa credite pentru achizitionarea unor troleibuze şi pentru extinderea reţelei electrice.Şi ca sã fie treaba- treabã, ,, bomboana de pe colivã”, în data de 28 iunie 2007, prin HCL nr. 134, consilierii locali, tot la îndemnul primarului Vâlcov, votau vânzarea prin licitaţie publicã a componentelor reţelei de troleibuze şi a celor trei vehicule electrice.
Nu se mai ştie nimic de cablul de cupru de la reţeaua de troleibuze, peste 5000 de kg, acesta nefiind scos la licitaţie, ci vândut pe piaţa neagrã.
Afacerea: autobuzul portocaliu !
În schimbul achiziţionãrii de troleibuze, mijloace de transport în comun care nu polueazã oraşul, primarul Vâlcov a optat pentru achiziţionarea în sistem leasing de autobuze portocalii, contract ce sare lejer de suma de 80 de miliarde lei vechi.
Dupã externalizarea serviciilor din primãrie, edilul Vâlcov mai urmãreşte acum şi externalizarea serviciului de transport local, singurul serviciu public care a mai rãmas dupã externalizarea pieţelor, bazarelor, a serviciului de salubrizare, dezinsecţie şi dezinfecţie şi de amenajare a domeniului public şi privat.
La mijloc este vorba de profituri de zeci de milioane de euro, bani ce vor intra în buzunarelor ,,bãieţilor deştepţi”. În 2009, primarul din Slatina, ca pe propria moşie, folosea baza LOCTRANS şi autobuzele societãţii publice de transport local pentru a duce oamenii la vot.
Tot aici au fost depozitate tonele de ulei şi zahãr, alimente folosite la mita electoralã din acel an 2009. Cum alegerile locale bat la uşã, edilul Slatinei cu siguranţã va folosi acelaşi scenariu ! http://anchetadeolt.wordpress.com/2012/ ... n-slatina/
Attachments: |
02_c_177.jpg [ 73.37 KiB | Viewed 20099 times ]
|
|
|