In intentia lor a fost o linie rapida de autobuz pe o portiune a liniei 84 de troleibuz. Numerotarea cu linii barate a inceput sa fie practicata la sfarsitul anilor 30, ca idee pentru linii naveta pe trasee paralele, ajutatoare a liniei normale. Vad ca in anii 70 au facut linii rapide si din "barate" - 49b Scanteii - Aeroportul Otopeni, 31b Romana - Berceni, 84b..., in timp ce altele, tip "curse" s-au incadrat la categoria rapide, dupa renumerotarea din 1981 - 249, care pleca de la Scanteia si avea terminus undeva la centura Otopeni, a fost initial "49 curse" (un tip de traseu mai scurt, cu ture numai pana la un anumit punct).
Liniile de forma 2xx au fost gandite ca linii rapide cu tarif special, care legau cartierele de unitati industriale periferice sau mai pe scurt, linii rapide de periferie.
O alta chestie ar fi cu capatul lui 149 care in ghidurile ITB este denumit "CFR Centura Balotesti", de fapt podul CFR spre Urziceni - o scapare in editare sau asa era inscriptionat pe placi?
Si legat de indicativul 84 pentru autobuz, o perioada, pana in 1937 a existat indicativul "81" pentru tramvai - initial circula de la Sfadionul ONEF (fostul Republicii) pana in Dudesti Cioplea, in 1936 se scurteaza din Dudesti Cioplea numai pana la Dristor, dupa care se transforma, miraculos, in 18.
Au mai existat in anii 50, tot la tramvaie, indicativele 70 si 71, niste linii provizorii infiintate cu ocazia unor lucrari edilitare.
Din punct de vedere al nomenclaturii lucrurile sunt linistite pana in anii 70 cand incepe nebunia; la nivelul anului 1969 spatiul pentru fiecare categorie de vehicule era in felul urmator: tramvaie ocupat aproape complet, libera pozitia 30, troleibuzele aproape complet, libere 89, 91, 96-99, autobuze aproape complet, libera... pozitia 80, exista proiecte care sar peste troleibuze, dincolo de 100.
Dupa 1971, cu tramvaiele full, singura optine pentru noi indicative si implicit linii sunt cele "barate", care vor aparea ca ranforsari pe liniile principale, la fel ca si la troleibuze, desi mai aveau numere libere atunci cand au aparut primele barate pe 83 - 83b si 94b au fost gandite ca ranforsari si nu ca linii de sine statatoare. La transportul electric lucrurile sunt mai simple, insa altfel sta treaba la autobuze, unde in nomenclator apar linii rapide, navete (barate sau curse) si acolo unde numerotatia nu o mai permite apar inscriptionari cu diferite culori pentru aceeasi linie; sa luam exemplu doua linii, 31 si 105:
31 - prima apare varianta rapida 31R, apoi se mai infiinteaza inca o linie 31b devenita in scurt timp rapida si ea. cele trei linii au capat comun in Berceni (31b rapid se va muta la Piata Resita in 1977) insa traseul lor este diferit pana la Piata Unirii, dupa care sunt in trunchi comun pana la Romana (31b scurtat la Unirii dupa cutremur). Din 31 se mai desprind niste curse care duc la ITTA. Acum mai vreau o linie noua...
ce variante mai am? Doar
31 sau
31b La renumerotare au devenit 31-131, 31b rapid-314, 31R-331, 313 asa a aparut, nu deriva din vreun... 113R (cum ar fi fost normal dupa logica numerotarii).
105 - o parte din autobuze circula numai pana la Basarab, insa... tot ca "105"; dupa ce acele curse au primit placi suplimentare cu "Circula la Gara Basarab" li s-a dat indicativul 105b. Dupa un timp, unele curse din 105, pentru fluidizarea traficului intorc la Drumul Taberei 34 - primesc automat numarul 205 si intorc tot la Gara. Intre Drumul Taberei si Piata Scanteii, in perioada constructiei noului pod Grant, apar curse de "105 rosu", adica
105. Mai lipseste... 105R, care nu a fost folosit niciodata - linia 305 si-a facut debutul fara corespondent anterior, dupa renumerotare. La renumerotare 105b, din cauza existentei lui 205 devine 215, iar "105 rosu" 255 (linie care nu a mai apucat anul 1982, ca si 205).