Tramvaiul cu abur a circulat la Cluj intre 21 august 1893 si 15 mai 1902, inlocuind mai vechiul tramvai cu cai. Exploatarea era realizata de firma privata "Kolozsvari kozuti vasut R.T." [Caile ferate stradale din Cluj S.A.]. Calea de rulare a fost dezafectata total in 1909. A transportat atat marfuri cat si pasageri. Dovedindu-se nerentabil, a ramas in istorie ca tramvaiul din Ungaria cu cea mai scurta existenta. Urmele sale persista doar in fotografii.
La inaugurare, era servit de trei locomotive-tender de tip tramvai (numite si locomotive-dulap), fabricate la StEG, precum si 6 vagoane de pasageri si 5 vagoane de marfa deschise. In anul urmator au mai fost achizitionate trei locomotive, dintre care una fabricata la Wiener Neustadt si una la MAV Budapesta, si inca doua vagoane de pasageri.
Reteaua se compunea dintr-o linie intre Piata Garii - Piata Centrala (Matei Corvin) - Manastur Fabrica de bere si o alta pe Str. Maghiara. O ramura de 1 km conducea la remiza, ateliere si linii de garaj.
Alte fotografii cu tramvaiul cu abur:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1283&start=30