CAPETELE DE LINIE DIN ZONA BARTOLOMEU-BRASOVUL VECHI
- [Gara] Bartolomeu. In alveola care exista pana in 2005 in fata cladirii vechi a garii Bartolomeu a functionat din anii 20 pana in 1976 si din 1985 pana in 1993 un important capat de linie. Traseul de autobuze Piata Unirii - Bartolomeu a avut ca indicative de linie 1, 4, 11 (desfiintat in 1964 in favoarea liniei 15). In 1964 au fost introduse aici si troleibuze, mai intai linia 5 (Bartolomeu - Uz. St. Rosu), apoi prelungita pana aici linia 9 (Bartolomeu - Uz. Tractorul). In scurte episoade a functionat si 9 barat (Bartolomeu - Gara noua / Tractorul). Intre 1971-1983 a aparut si linia de troleibuz 6 (Bartolomeu - Saturn). In 1976, capatul de linie a fost mutat la Stadionul Municipal, insa bucla de intoarcere a mai servit linia 16 in perioada serviciului cu troleibuze, 1985-1993 (Poarta Schei - Bartolomeu). A avut dispecerat.
- Abator. In anii 40 a existat o varianta prelungita a liniei Prund - Bartolomeu, pana la Abator.
- Romradiatoare. A functionat pe o locatie foarte apropiata de actualul terminal Stadionul Municipal, numindu-se de fapt in acea epoca Ancora Romana. A intors aici linia 4 barat (devenita din 1961 linia 15). Aceasta a fost prelungita in 1965 pe Sos. Cristianului.
- Brintex. In 1965-1968, a functionat sub numele de Baza MCPC, pentru linia 15. Intre 2004-2007 a functionat aici linia 38, apoi 23, apoi si 23 barat. In prezent serveste doar cursele gratuite "Real".
- Rasaritul. A aparut odata cu linia 14 in anii 1964-65. Intre 1984-1990 a fost suspendat. Functioneaza si in prezent, la intersectia Carierei / Caramidariei.
- Depozite (ILF). A functionat din 1968 pana in prezent sub denumirile de SETAU, Depozit ILF. Este situata in apropierea noii bariere de pe Sos. Cristianului. A servit liniile 13, 15, recent si 16, 23, 23 barat, 9. In prezent functioneaza numai pentru linia naveta 44.
- Magurele / Avicola. Functioneaza din 1970 pentru curse selectate ale liniei 15 (numite dupa 1976 linia 15 barat). Primul amplasament era la intrarea in Statiunea Experimentala Magurele (Pajisti). In anii 80 s-a mutat la Avicola.
- Stadionul Municipal. S-a infiintat in 1975 ca si cap de linie in afara orelor de varf pentru linia 13 (Saturn - Gara - Stad. Mun / SETAU). In 1976 a fost mult extins si s-au prelungit aici liniile de troleibuze 5, 6, 9, 9 barat. A mai gazduit fostele linii de troleibuz 10 si 10 barat (ex 13 autobuz) si in perioada 2002-2005 linia de troleibuz 1 barat prelungita. Are dispecerat. In 30 noiembrie 2006 s-a dat in folosinta varianta modernizata, cu peroane acoperite.
- Stadion[ul Tineretului]. A functionat in perioada anilor 40 si din 1957 pana in prezent ca si cap de linie pentru autobuze, mai intai pe Str. Mihai Viteazul in dreptul cazarmii (se numea "Vanatorii de munte", dupa destinatia interbelica a cazarmii). Linia initiala Piata Sfatului - Stadion a reaparut in 1957 ca si linia 7, devenita apoi 12. Din 1973 functioneaza aici si linia 22. Intre 1964-1985 a functionat aici si linia 16, iar intre 1978-1980 si linia 29 (St. Tineretului - Caramidariei - Fabr. de var), inlocuita apoi cu 14 barat. A avut in trecut dispecerat.
- Suburbiu. A functionat in piateta transformatorului din Str. Mihai Viteazul in anii 1950-51 (linia 5: P. Sfatului - Al. I. Cuza - Nicopole - Mihai Viteazul, cu intoarcere prin Morii), iar intre 1958-1964 pentru linia 7 barat, devenita apoi 16 (cam acelasi traseu). S-a numit si Mihai Viteazul. In anii 1970-74 a functionat pentru linia 12 pe amplasamentul fostei gari Suburbiu (sub denumirea Autogara), apoi, tot pentru aceeasi linie a mai functionat un an pe vechiul amplasament din Str. Mihai Viteazul, sub numele Transformator.
- [Bariera] Bartolomeu. Situat in spatele garii Bartolomeu, la intersectia Str. Lunga - Str. Agricultorilor, a functionat dupa 1970 pentru linia 18 barat, devenita din 1975 linia 24. Dupa 1983, s-a mutat aici capatul lui 18, care functioneaza si in prezent.
- Autogara 2. De la peroanele 1-2 ale autogarii au fost servite liniile 18 (ICA) si 23 (Ghimbav Centru) intre 1975-1983. A avut dispecerat.
- Fabrica de Var. A aparut in 1977 pentru linia 29 (Stad. Tineretului - Caramidariei - Fabr. de Var). Dupa 1981 a servit linia 14 barat, functionand si in prezent.
- Camine IAR (Str. Lanii). A aparut odata cu linia 28 barat din 1984, sub numele Camine ICA si Bartolomeu-Nord. Ulterior s-a mutat la OIF, apoi la Podul Ghimbaselului. Dupa o perioada de inactivitate, revine pentru linia 29 scurtata, in anul 2008..
- Cimitirul Municipal. A aparut in anii 90 pentru linia 27 (Bartolomeu - cimitir, prelungita apoi la Livada Postei). Dupa octombrie 2005 a functionat ca terminal in afara orelor de varf pentru linia 41. In prezent desfiintat.
- Colina Universitatii. In 1972 a functionat scurt timp cu ocazia unei expozitii internationale. Din 2007 intoarce aici linia 43.
|