TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 18:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 30 Mar 2021 12:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Pe LinkedIn (profil: Berkan Bayram) a aparut o fotografie cu doua module ale viitorului tramvai turcesc destinat Timisoarei.

In fotografie apare o caroserie ce cred ca era destinata municipiului Bucuresti, pt. comanda de 100 de troleibuze de 12 m.


Attachments:
1615997259059.jpg
1615997259059.jpg [ 185.27 KiB | Viewed 2242 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 30 Mar 2021 19:19 
Offline
User avatar

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 91
Location: Brașov
Mi se pare că autobuzul este de 10m. Un SOR are 6,5 geamuri la pasageri, turcismul abia are 6.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 Apr 2021 08:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/foto-primul-tramvai-turcesc-al-timisoarei-a-intrat-in-teste-in-europa-primaria-cumpara-21-de-garnituri-1418783/


Attachments:
8409362tramvaiturcescnou3.jpg
8409362tramvaiturcescnou3.jpg [ 68.92 KiB | Viewed 2097 times ]
8409363tramvaiturcescnou5.jpg
8409363tramvaiturcescnou5.jpg [ 88.43 KiB | Viewed 2097 times ]
8409361tramvaiturcescnou1.jpg
8409361tramvaiturcescnou1.jpg [ 76.83 KiB | Viewed 2097 times ]
8409362tramvaiturcescnou4.jpg
8409362tramvaiturcescnou4.jpg [ 65.27 KiB | Viewed 2097 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Jun 2021 08:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Primul tramvai a plecat la Timisoara. "Testat" pe traseul 10 din Brasov :o

https://www.trthaber.com/haber/turkiye/testi-basariyla-gecen-yerli-tramvay-romanyaya-ugurlandi-589352.html


Attachments:
aa_picture_20210618_24853887.jpg
aa_picture_20210618_24853887.jpg [ 206.81 KiB | Viewed 1719 times ]
aa_picture_20210618_24853893.jpg
aa_picture_20210618_24853893.jpg [ 199.84 KiB | Viewed 1719 times ]
202938361_4028463560539998_3087856198571206893_n.jpg
202938361_4028463560539998_3087856198571206893_n.jpg [ 254.29 KiB | Viewed 1719 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Jun 2021 15:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
In vama Giurgiu.

https://economedia.ro/foto-video-primul-tramvai-nou-din-turcia-care-va-circula-la-timisoara-a-intrat-in-tara-pe-la-vama-giurgiu.html


Attachments:
WhatsApp-Image-2021-06-24-at-08.43.58.jpeg
WhatsApp-Image-2021-06-24-at-08.43.58.jpeg [ 313.67 KiB | Viewed 1662 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Jun 2021 09:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
La Portile de Fier 1, ieri.

Foto: clubferoviar.ro


Attachments:
Tramvai-Bozankaya-Timisoara-3.jpg
Tramvai-Bozankaya-Timisoara-3.jpg [ 230.61 KiB | Viewed 1634 times ]
Tramvai-Bozankaya-Timisoara-1.jpg
Tramvai-Bozankaya-Timisoara-1.jpg [ 221.94 KiB | Viewed 1634 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Jun 2021 09:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Noaptea trecuta, la Timisoara.

http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=2925&st=340
https://www.facebook.com/dominicprimar


Attachments:
Bozankayaprezentareof-26.iun.2021-039.jpg
Bozankayaprezentareof-26.iun.2021-039.jpg [ 113.19 KiB | Viewed 1634 times ]
208457402_2914427152131129_2926779774782261330_n.jpg
208457402_2914427152131129_2926779774782261330_n.jpg [ 157.33 KiB | Viewed 1596 times ]
207313623_2914427302131114_6232667422709159887_n.jpg
207313623_2914427302131114_6232667422709159887_n.jpg [ 148.67 KiB | Viewed 1596 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Jun 2021 15:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Noul tramvai Bozankaya, aflat de două zile la Timișoara, va intra în teste pe linia 1. Tehnic vorbind, el are 30 metri lungime, poate transporta 200 de călători și poate rula pe baterii 63 kilometri, în cazul unei pene de curent. Testele ar urma să fie gata în august, iar în septembrie vehiculul ar putea primi OK-ul de la AFER.

„Undeva în două luni estimăm că vom avea agrementul de la AFER. În momentul acela, tramvaiul va fi omologat pentru a circula în România și o să putem începe, practic, comenzile pentru restul de 20 de tramvaie. AFER va veni la Timișoara la începutul săptămânii vitoare și vom începe testele pe linia 1. Estimarea noastră este că undeva în august, mijloc – sfârșit de august, vom încheia testele. E un produs nou, care nu a mai fost livrat în alte părți ale lumii și trebuie testat” explică viceprimarul Ruben Lațcău.

Dacă totul merge conform planurilor, tramvaiul va ieși pe traseu în mod regulat pe linia 1 undeva în septembrie – octombrie. „În momentul în care avem agrementul AFER, constructorul declară că poate livra două tramvaie pe lună. Eu sunt un pic sceptic, dar o să vedem. În acest moment noi avem o linie și jumătate, cam două linii pe care putem să circulăm cu acest tramvai nou: linia 1 și linia 6. Suntem în proces de reconstrucție pe Cetății și Bodgăneștilor și undeva în toamnă o să intrăm pe Vidrighin. O să putem să mai avem încă trei linii: 4, 5 și cred că 2, care vor putea să fie folosite pentru acest tramvai”, mai spune Lațcău.

Va mai dura, deci, un pic până când tramvaiele de două milioane de euro vor putea acoperi mare parte din rețeaua STPT. Cele trei șantiere amintite mai sus nu vor fi finalizate înainte de 2023.

Există și un alt hop, amintit încă din 2019 de președintele companiei turcești, Murat Bozankaya: macazurile. „Macazurile rămân în continuare o problemă pe care trebuie să o rezolvăm, prin investiții în ceea ce privește schimbarea lor. Până în momentul în care se va finaliza această parte a contractului, sperăm că vom reuși să înlocuim macazurile și să fie toate automate în oraș”, explică, la rândul lui, directorul STPT, Nicolae Bitea.

„Dincolo de infrastructură, avem nevoie și de dotări destul de consistente. STPT-ului îi lipsesc masiv dotări de echipamente. Înseamnă elevatoare pentru a ridica tramvaiul, înseamnă macarale speciale, în cazul în care există o deraiere să putem să-l mutăm, înseamnă multifuncționale pentru curățat linia, înseamnă macara pentru a ajunge pe platforma tramvaiului, pentru că, spre deosebire de tramvaiele vechi, motoarele sunt sus. Avem nevoie de alte tipuri de echipamente pentru a asigura mentenanța. De asemenea, se va livra un strung performant, care se va folosi pentru rectificarea roților. Acest strung trebuie instalat într-o hală nouă, care să fie controlată din punct de vedere al curățeniei. Avem un DALI și un PT pe care vrem să-l contractăm, am început să muncim la documentație”, continuă Ruben Lațcău.

Vechea administrație, spune Lațcău, a făcut pregătirile pentru cumpărarea tramvaiului, dar nu s-a ocupat defel de ce înseamnă întreținerea acestuia.

„Deci noi am achiziționat tramvaiul și suntem foarte fericiți că-l avem, într-adevăr vechea administrație a depus aceste eforturi, dar încă lipsesc elemente cheie pentru ca sistemul să fie sustenabil pe termen lung. Era cunoscută această lipsă (de echipamente – n.r.). Undeva la 50 de milioane de lei dotări, în următorii doi ani, să putem asigura mentenanța în timp a acestor tramvaie. Altfel riscăm ca, într-un an-doi, să avem defecte și să nu putem interveni. Sunt unele echipamente care sunt urgente. Elevatoarele trebuie să le cumpărăm în două luni, trei. Macaraua specială de mutat (…) trebuie cumpărată tot cam în două luni. În momentul în care începem să circulăm cu tramvaiul pe șine, în septembrie – octombrie, trebuie să avem o parte din aceste echipamente”, conchide viceprimarul.

„Avem 30 de tramvaie Armonia și 26 de tramvaie de tip vechi și șase remorci pentru ele. Cele vechi vor fi înlocuite cu noile tramvaie. În funcție de ceea ce ni se va solicita de la SMTT, din punct de vedere al numărului de mijloace prezente în traseu, vom vedea dacă vom mai folosi aceste tramvaie de tip vechi. În acest moment, în Timișoara circulă 43 de tramvaie în fiecare zi, la programul normal de transport. Nu avem toate tramvaiele Armonia în traseu, pentru că au diverse defecțiuni. Sunt în jur de 25-26 pe traseu și mai au încă șase ani garanție”, explică Nicolae Bitea.


https://stiridetimisoara.ro/tramvaiele-noi-au-nevoie-de-echipamente-de-intretinere-de-50-milioane-de-lei-de-cand-va-circula-primul_29220.html


Attachments:
tramvai-bozankaya-interior1.jpeg
tramvai-bozankaya-interior1.jpeg [ 218.48 KiB | Viewed 1596 times ]
tramvai-bozankaya-interior7.jpeg
tramvai-bozankaya-interior7.jpeg [ 249.75 KiB | Viewed 1596 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 13 Mar 2023 15:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Tramvaiul Bozankaya care a luat foc pe traseu la Timișoara, în ziua de 8 martie 2023, a fost garat și sigilat pentru investigații la motor, a declarat directorul Societății de Transport Timișoara (STPT), Constantin Cocheci.

Potrivit directorului STPT, pe lângă tramvaiul tras pe dreapta după ce a luat foc pe linii, alte trei tramvaie Bozankaya au fost trase pe dreapta, fără a fi puse sub sigiliu, pentru „probleme cu senzorii de la motoare”.

„Este o problemă tehnică la unul dintre motoarele tramvaiului (n.r. care a luat foc). Tramvaiul este garat și sigilat, urmând să se facă expertiză pe acel motor de către producătorul de motoare. La fel, trei tramvaie care au avut probleme de senzoristică la motoare sunt trase pe dreapta pentru investigații. Cele trei tramvaie nu sunt sigilate. Sunt investigate de către producătorul turc și de către noi”, a declarat directorul STPT.

Potrivit directorului STPT, în cazul tramvaiului care a luat foc pe traseu au fost urmate procedurile, dar incendiul a izbucnit „din cauza unei probleme mecanice la un motor”.

„Discutăm de o situație care s-a întâmplat în 700 de metri. S-au urmat procedurile. În momentul în care a apărut o anumită eroare pe bord a fost contactat (n.r. de către vatman) reprezentantul Bozankaya, i s-a spus să reseteze, a mai mers câțiva metri, după care s-a întâmplat ce s-a întâmplat. S-a luat foc din cauza unei probleme mecanice la un motor, considerăm noi. Nu are legătură motorul cu acumulatorul”, a mai declarat Constantin Cocheci.

Bozankaya: „Vom investiga“

Potrivit opiniatimisoarei.ro, compania turcă Bozankaya a transmis că va fi investigată cauza producerii incidentului de la Timișoara, dar se vor face verificări la toate tramvaiele trimise la Timișoara. „Îi asigurăm pe cetățenii Timișoarei că vom investiga amănunțit condițiile în care s-a petrecut acest incident neplăcut, iar la finalizarea verificărilor, vom prezența raportul tehnic detaliat”, au declarat reprezentanții companiei Bozankaya.

Compania turcă a mai tansmisă că „pentru Bozankaya, cel mai important lucru este să proiecteze și să realizeze vehicule care pun accentul pe securitatea și siguranță pasagerilor, care nu s-au aflat niciodată în pericol, în niciun oraș în care și-au livrat produsele”.

„Toate piesele utilizate la fabricarea vehiculelor noastre sunt de înalta calitate, furnizate de producători europeni importanți și recunoscuți la nivel mondial. Conform constatărilor preliminare, caroseria tramvaiului nu a fost afectată”, au mai transmis reprezentanții companiei.

Un tramvai Bozankaya a luat foc pe traseu miercuri, 8 martie 2023, iar intervenția promptă a vatmanului a făcut ca incendiul să nu se extindă. Surse din cadrul societății de transport public au declarat că dacă incendiul s-ar fi extins și ar fi ajuns la acumulatori, intervenția pompierilor ar fi fost extrem de dificilă.

Primăria Timișoara a obținut o finanțare europeană prin care a achiziționat 21 de tramvaie Bozankaya. Fiecare tramvai valorează 11,58 milioane de lei, are 30 de metri lungime şi o capacitate de 200 de călători, din care 48 de locuri pe scaune. Tramvaiele livrate de Bozankaya Timișoarei sunt considerate cele mai performante din Europa.


https://adevarul.ro/stiri-locale/timisoara/tramvaie-turcesti-trase-pe-dreapta-la-timisoara-2249054.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 27 Mar 2023 08:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
1008


Attachments:
Timisoara 25.03.2023 (40).jpg
Timisoara 25.03.2023 (40).jpg [ 159.24 KiB | Viewed 577 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 27 Mar 2023 08:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Am avut o surpriză placută, călătorind cu tramvaiele Bozankaya: aspect plăcut, confort... nu sunt mai prejos decât cele occidentale (ca amenajare interioară, poate chiar "peste" ele).

1008



Attachments:
Timisoara 25.03.2023 (39).jpg
Timisoara 25.03.2023 (39).jpg [ 137.78 KiB | Viewed 577 times ]
Timisoara 25.03.2023 (38).jpg
Timisoara 25.03.2023 (38).jpg [ 124.4 KiB | Viewed 577 times ]
Timisoara 25.03.2023 (36).jpg
Timisoara 25.03.2023 (36).jpg [ 131.09 KiB | Viewed 577 times ]
Timisoara 25.03.2023 (37).jpg
Timisoara 25.03.2023 (37).jpg [ 129.22 KiB | Viewed 577 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 06 Apr 2023 12:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
1015


Attachments:
Timisoara 25.03.2023 (225).jpg
Timisoara 25.03.2023 (225).jpg [ 170.18 KiB | Viewed 567 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 06 Apr 2023 12:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
1015



Attachments:
Timisoara 25.03.2023 (223).jpg
Timisoara 25.03.2023 (223).jpg [ 135.71 KiB | Viewed 567 times ]
Timisoara 25.03.2023 (222).jpg
Timisoara 25.03.2023 (222).jpg [ 137.03 KiB | Viewed 567 times ]
Timisoara 25.03.2023 (221).jpg
Timisoara 25.03.2023 (221).jpg [ 103.63 KiB | Viewed 567 times ]
Timisoara 25.03.2023 (224).jpg
Timisoara 25.03.2023 (224).jpg [ 107.21 KiB | Viewed 567 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group