Conferinta a fost extrem de interesanta.
Cuvantul de deschidere l-a avut
Vitaly Lulko, seful diviziei de troleibuze de la Mosgortrans (
Moscova). El a facut si o scurta prezentare a situatiei actuale din Moscova, pe scurt: 1800 troleibuze in 9 depouri (unul e partajat cu tramvaie) plus inca unul in constructie, 85 linii de troleibuz, cea mai aglomerata linie detine 75 ture la ore de varf...
A urmat apoi
Radu Popescu, director
RATP Ploiesti.
A prezentat proiectele de viitor pe termen scurt si mediu. Vrea sa regandeasca aproape toate traseele din Ploiesti si sa nu mai aiba linii care se dubleaza pe distante mari. Sistemul va fi format din linii principale pe axele orasului si circular si linii secundare.
Referitor la tramvai, a dat vina pe infrastructura proasta din anii 80 si pe faptul ca cetatenii se plang de vibratii si zgomot in zona centrala a orasului. A precizat ca viteza comerciala este de 12,5km/h care este foarte scazuta. Nu a precizat nimic referitor la desfintarea toatala sau partiala a liniei 101, cert este ca din centru va disparea de la suprafata si se va construi un tunel de vreo 2,5 km cu 5 statii subterane (probabil in vreo 6-7 ani....).
Referitor, la proiecte pe termen scurt, principala dorinta a lui este sa extinda troleibuzul, astfel:
- linia 44 - extindere retea 4,5 km pana la Hipodrom, concomitent cu desfintarea liniei 30 - costuri estimate 900,000 euro
- linia 204 - transformarea liniei 104 in troleibuz - 11,5 km - costuri 2,3 mil euro
- extindere pe 3 km pe linia 5 - costuri estimate 600,000 euro
In plus, mai doreste linii noi de autobuz in Blejoi si Paulesti si mai vrea inchiderea inelului de cale ferata intre N-V si N si introducerea unui sistem de "tren usor" circular.
Urmatoarea prezentare a fost "Dezavantajele troleibuzului in Sibiu" -
Adrian Popa - Tursib Sibiu.
Per ansamblu, o prezentare jenant de slaba - omul asta efectiv se comporta ca un badaran, citea prezentarea de pe niste foi, nu mai stia unde a ramas....
A precizat ca incovenientele majore din Sibiu sunt: viteza mica datorata retelei foarte proaste si a traficului greu din Sibiu, parcul este uzat tehnic si moral.
A facut si o prezentare a numarului zilnic de calatori in zile lucratoare pe cateva trasee:
- T1 - 2,000 calatori / zi
- T2 - 4,000 calatori / zi
- T5 - 2,000 calatori / zi (asta parca e desfintat deja)
- 5 si 8 - 6,000 calatori / zi
- 9 si 11 - 5,000 calatori / zi
- 12 - 14,000 calatori / zi
- 17 - 10,000 calatori / zi
- restul traseelor - sub 1,000 calatori / zi
A mai precizat si costurile troleibuz vs. autobuz - troleibuz 0,45 lei / km si autobuz 0,29 lei / km, fara a pune la calcul motorina sau curentul care in mintea lui sunt comparabile la pret. bineinteles ca a starnit multe rumori si mai ales comentarii si intrebari din partea dlui. Schindler de la Salzburg.
A mai facut o ultima precizare care a starnit hohote in sala: doar 4% din sibieni merg "la negru"(fara sa-si cumpere bilet).
Per ansamblu, o prezentare de toata jena...
Dupa aceea a urmat
Ghe. Neag de la
RATUC Cluj-Napoca, un om de nota 10.
A inceput prezentarea dandu-i cu tifla lui Popa: "daca colegul meu vrea sa scoata troleibuzul, eu vreau sa-l bag si mai mult...
"
In Cluj la ora actuala 33% din calatoriile cu transp local sunt facute cu troleibuzul. Parcul este format din 108 troleibuze, 8 statii de alimentare, 99 km cale dubla.
Obiectivele dlui Neag sunt sa inlocuiasca o parte a parcului invechit (DAC 117) cu troleibuze noi moderne, sa modernizeze reteaua veche si sa extinda reteaua actuala catre zone unde fluxurile de calatori au crescut mult.
In final a facut o comparatie, ce ar insemna 100 de autobuze sa inlocuiasca 100 de troleibuze:
- 536 kg particule solide / zi
- 3235 kg oxid de azot / zi
- 57 kg dioxid de sulf / zi
- 4719 kg monoxid de carbon / zi
- 439178 kg dioxid de carbon / zi
- 34 kg de metan / zi
Destul de alarmant!
A facut si o comparatie a costurilor combustibilor troleibuz vs. autobuz:
- autobuz: 0,306 l / km = 0,994 lei / km
- troleibuz: 2,43 KW / km = 0,729 lei / km