TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 13:14

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 12 Dec 2013 22:38 
Offline
User avatar

Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
Posts: 243
Location: Brasov
Poate sa-mi spuna cineva ce fel de model este acesta daca chiar e romanesc sau a fost pusa in ziar de ziaristii vremii fara nici o legatura, cum fac si ziaristii de azi, sau e un prototip? Cel din poza 1. seamana cu cel din poza 2. ?

Sursa: http://www.simplybucharest.ro/


Attachments:
troleibuzul-romanesc-itb_scanarerl_-din-data-1955-12-20.jpg
troleibuzul-romanesc-itb_scanarerl_-din-data-1955-12-20.jpg [ 467.27 KiB | Viewed 3641 times ]
trolley_01_full.jpg
trolley_01_full.jpg [ 93.5 KiB | Viewed 3641 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Troleibuze ITB-T12
PostPosted: Fri 13 Dec 2013 00:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
Poate sa-mi spuna cineva ce fel de model este acesta daca chiar e romanesc sau a foat pus in ziar de ziaristii vremii fara nici o legatura, cum fac si ziaristii de azi, sau e un prototip? Cel din poza 1. seamana cu cel din poza 2.


Este un troleibuz ITB-T12. Au fost fabricate vreo 70 de bucati in mai multe modele usor diferite constructiv, incepand din 1955 pana in 1958, in principiu utilizandu-se sasiurile de Renault A-12 importate inainte de razboi de catre STB si ramase nefolosite.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Dec 2013 21:19 
În prima fotografie este prototipul ITB ce a avut numărul de inventar ITB 4009, construit la sfârşitul anului 1955. În a doua fotografie este troleibuzul ITB-T12.
    Pentru lămuriri suplimentare, mergeţi la "Oprind trecerea timpului...", pagina 12.


    Top
      
     
    PostPosted: Sun 15 Dec 2013 15:06 
    Offline

    Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
    Posts: 3297
    bucsan wrote:
    În prima fotografie este prototipul ITB ce a avut numărul de inventar ITB 4009, construit la sfârşitul anului 1955. În a doua fotografie este troleibuzul ITB-T12.
      Pentru lămuriri suplimentare, mergeţi la "Oprind trecerea timpului...", pagina 12.

      Interesant! Deci acest prototip a fost 4009, asta inseamna ca s-a fabricat inainte de convertirea in troleibuze a acelor (unsprezece?) autobuze diesel-electrice ZIS-154, ce au purtat numere de parc cuprinse intre 4010-4020(?). Apoi ar fi urmat prototipul din 1956 (4021) si productia de serie (4022-4089?), caci primul TV 2E (prototipul 1958?) pare sa fi fost 4090...


      Top
       Profile  
       
      PostPosted: Tue 24 Dec 2013 00:26 
      Nu chiar, troleibuzele convertite din autobuzele ZIS-154, la Atelierele Centrale ITB, au fost în număr de 9, cu numere de inventar de la 4012 la 4020. Troleibuzele cu numerele de inventar 4010 şi 4011 erau de tipul MTB-82D construite (de fapt asamblate) la Uzinele 23 AUGUST din Bucureşti. Se deosebeau prin două amănunte de cele sovietice originale şi anume, nu aveau ornamentul din partea de jos a caroseriei, lucru greu de observat, căci acolo era trasată o dungă albă (bej) peste vopseaua roşie. Al doilea amănunt era o placă montată tot în partea de jos a caroseriei pe vopseaua albă (bej), în spatele primei uşi de acces, pe care era imprimat în relief (placă similară cu cele de pe locomotivele DIESEL), cu textul (aproximativ) "Fabricat la Uzinele 23 August Bucureşti".


      Top
        
       
      Display posts from previous:  Sort by  
      Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

      All times are UTC + 3 hours


      Who is online

      Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


      You cannot post new topics in this forum
      You cannot reply to topics in this forum
      You cannot edit your posts in this forum
      You cannot delete your posts in this forum
      You cannot post attachments in this forum

      Search for:
      Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group