TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 19:07

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat 16 May 2009 23:04 
Un autobuz prezentat la Bucuresti de catre Irisbus (IVECO) cu ocazia Workshop-ului STAR-NET. Autobuzul utilizeaza drept combustibil gazul natural comprimat. Principalul avantaj il constituie reducerea emisiilor poluante. Combustibilul este stocat in 8 rezervoare montate pe acoperis cu capacitatea de 155 l fiecare. Autonomia indicata de producator este de 400 km. Autobuzul prezentat era fabricat in Cehia. Link Si cateva poze cu exteriorul.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 129.34 KiB | Viewed 5270 times ]
2.jpg
2.jpg [ 101.02 KiB | Viewed 5270 times ]
3.jpg
3.jpg [ 112.62 KiB | Viewed 5269 times ]
4.jpg
4.jpg [ 113.11 KiB | Viewed 5268 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 23:12 
Compartimentul motorului. Zona incercuita reprezinta orificiul de alimentare cu gaz natural. La presiune inalta (> 200 bar) alimentarea dureaza 5 minute.


Attachments:
5.JPG
5.JPG [ 134.78 KiB | Viewed 5267 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 23:16 
Interiorul. Se remarca doua modele de validatoare. Pentru bilete clasice si pentru carduri fara contact (prevazut cu touch screen). Cele doua tipuri erau dispuse de-o parte si de alta a usilor de acces.


Attachments:
6.jpg
6.jpg [ 131.62 KiB | Viewed 5264 times ]
7.jpg
7.jpg [ 76.83 KiB | Viewed 5264 times ]
8.jpg
8.jpg [ 133.83 KiB | Viewed 5267 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 23:18 
Alte detalii.


Attachments:
9.jpg
9.jpg [ 60.5 KiB | Viewed 5263 times ]
10.jpg
10.jpg [ 93.14 KiB | Viewed 5263 times ]
11.jpg
11.jpg [ 75.56 KiB | Viewed 5262 times ]
12.jpg
12.jpg [ 93.33 KiB | Viewed 5264 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 23:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Chiar daca lipsesc alti produsi poluanti specifici arderii motorinei, tot dioxid de carbon rezulta si din arderea metanului, deci efectul de sera nu e cu nimic diminuat. Nu vad o mare evolutie in a importa gaz rusesc scump. Poate doar ca se inlatura clasica dijmuire mioritica al motorinei. In rest, aer mai curat, dar sute de potentiale bombe ambulante prin oras. E doar o chestiune de timp ca undeva in lume sa fie spulberat un cvartal in urma accidentului unui astfel de autobuz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 May 2009 00:00 
Analiza costului gazului e interesanta. Pretul difera pe glob. Riscul de explozie e diminuat prin faptul ca degajarea are loc in spatii deschise. Exploziile devastatoare din imobile sunt cauzate tocmai de concentratiile mari in spatii inchise.
O analiza CNG pe Wikipedia. Aparent UE e in urma si intentioneaza sa creasca numarul de autobuze pe gaz in anii urmatori. Motivatie: reducere de emisii dar si diversificare de resurse energetice. Din pacate insa esenta postarii anterioare ramane - arderea genereaza emisii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 May 2009 00:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Trole Man wrote:
Exploziile devastatoare din imobile sunt cauzate tocmai de concentratiile mari in spatii inchise.

Pai in acele rezervoare exista tocmai o concentratie uriasa de gaz, caci e sub presiune... E vorba de sute de litri de gaz comprimat, care abia asteapta sa-si gaseasca libertatea conform legilor fizicii. Cata vreme sta cuminte, totul pare OK. Dar traficul pe strazi nu e lipsit de accidente. Si apoi, una e in plin camp si alta e in centrul unui oras.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group