salut,
si pe mine m-a mirat aparitia acestui topic la "autobuze urbane" insa poate ca nu e asa de fals: desi in Romania nu au circulat, mai multi carosieri (de exemplu Vetter) au realizat caroserii de autobuze urbane si interurbane cu 2 usi pe baza de O302!
pentru a reveni la acel O302K in culorile Bundesmannschaft '74, firma Mercedes-Benz Omnibusse a asigurat transportul tuturor echipelor si a existat un autobuz in culorile fiecareia din acestea, inclusiv DDR; cel pastrat la muzeu la Mannheim este cel al RFG (BRD); de notat ca initial ar fi trebuit sa se foloseasca primele modele de preserie de la "urmasul" O303 insa acesta inca nu era gata in primavara 1974, aparand abia la inceputul anului urmator; de aceea s-a pus Zusatzklima pe autocare de serie O302K, s-a instalat toaleta, TV si s-au folosit acestea.
de mentionat ca in acea vreme echipa de fotbal germana avea ca autocar oficial singurul Kaessbohrer-Setra S200HD care a circulat in Europa, un prototip cu 3 osii prezentat in 1970 de Setra si care a stat la baza tuturor autocarelor cu punte inalta din lume, care a dat in 1975 faimosul S215HD, care a fost marele "rival" al O303-ului si s-a fabricat pana in 1992!