TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 06:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tramvaie Festival si EP
PostPosted: Tue 30 May 2006 21:51 
La Oradea m-am intalnit recent cu o fotografie din 1967, care mi-a prezentat doua curiozitati nestiute pana acum.
1. Primele serii de EP-uri sosite de prin 1957-58 aveau usi glisante ca Festival sau V54.
2. Unele din vagoanele motor incepand cu 1960 au fost trasnsformate in vagoane remorca si usile au fost schimbate. Insa in documentele citite in listele de parc nu se aminteste de transformare si aceste vagoane mai taryiu in 1968-69 au fost retransformate in vag motor ca nu lipsea nici unul din inventar.


Attachments:
nagyallomastere1ax.jpeg
nagyallomastere1ax.jpeg [ 350.09 KiB | Viewed 10308 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jun 2006 21:53 
Vagonul V51?? = Festival a fost fabricat din 1951 pana in 1954.
S'au produs 37 vagoane (3001-3037), ultimul fiind produs ca prototip cu unele imbunatatiri. Prototip era pentru ca a fost trimis la Craiova, unde a inceput fabricarea lor sub numele EP, primul vagon EP (3038) a iesit pe poarta fabricii din Craiova la 8 Ianuarie 1955.
In total se pare ca au fost fabricate 267 vagoane, din care 37 Festival si 230 EP, neincluzand aici cele pentru alte orase (Timisoara, Arad si Oradea). La Bucuresti ele au fost 3001-3270, dar se pare ca 3037 nu s'a mai intors la Bucuresti. Dupa ce a inceput modernizarea lor sub numele EP/V3A, au fost 172 vagoane motor + 93 remorci = 265 vagoane. Daca acest calcul este adevarat, inseamna ca restul de doua sunt cel care se pare ca a fost taiat prin 2000 in Depoul Victoria + 3037.
Dupa cum se observa dintr'o poza din Oradea si din altele ale caror linkuri au fost puse pe forum, se pare ca au existat remorci EP care semanau bine cu vagoanele motor (in partea din fata), unele avand insa si rezistentele si ce mai au vagoanele motor deasupra, ceea ce ma face sa cred ca de fapt ele sunt vagoane motor transformate, ceea ce justifica afirmatia de mai sus legata de EP/V3A.
O alta caracteristica a EP'urilor pentru vestul tarii este caseta de afisare a liniei, lunga si impartita in 2 de o caseta centrala mica pentru numarul liniei
Surse: Monografia RATB (pag. 113). De confirmat daca e aceeasi cu cartea lui Sterian (scuze, nu stiu numele exact si titlul).

Este posibil ca 3037 sa fi fost fabricat in 1954, in conditiile de mai sus, sau aceea sa fi fost data plecarii spre Craiova. Oricum EP in 1955 este data certa.
O alta caracteristica a EP'urilor din Timisoara este ca usile se deschideau spre interior, nu spre exterior, iar Aradul nu a avut EP.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jun 2006 22:16 
3037 a fost trimis in 1954 la Craiova.
EP-uri au fost in: Bucuresti, Timisoara, Oradea si parca Braila.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jun 2006 22:33 
EP'uri la Bucuresti.
3134
3170
3206
32xx

Unele poze au fost micsorate pentru incadrarea cat de cat in spatiul forumului, in unele cazuri pastrandu-se doar partea ce contine vagoanele EP, care reprezinta subiectul topicului.
Toate pozele sunt afisate cu permisiunea lui Sergabi28 si Transurb Galati, detinatorul pozelor originale. Pozele sunt realizate in mai 1973 de un grup de entuziasti olandezi.


Attachments:
EP_3134_Bucuresti.jpg
EP_3134_Bucuresti.jpg [ 106.73 KiB | Viewed 10568 times ]
EP_3170_Bucuresti.jpg
EP_3170_Bucuresti.jpg [ 150.19 KiB | Viewed 10568 times ]
EP_3206_Bucuresti.jpg
EP_3206_Bucuresti.jpg [ 94.8 KiB | Viewed 10567 times ]
EP_32xx_Bucuresti.jpg
EP_32xx_Bucuresti.jpg [ 102.18 KiB | Viewed 10567 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jun 2006 22:36 
Oradea

(C) & info - vezi mesajul de mai sus !


Attachments:
EP_48_131_Oradea.jpg
EP_48_131_Oradea.jpg [ 67.59 KiB | Viewed 10566 times ]
EP_50_Oradea.jpg
EP_50_Oradea.jpg [ 84.45 KiB | Viewed 10566 times ]
EP_58_Oradea.jpg
EP_58_Oradea.jpg [ 89.16 KiB | Viewed 10566 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Jun 2006 16:52 
Oradea
EP50 are remorca ITB V12 #120
Acei olandezi se cheama Hans Oerlemans si tatal lui


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Jun 2006 10:09 
EP'uri in Timisoara
(C) & Info - vezi mesajele de mai sus


Attachments:
EP_211_Timisoara.jpg
EP_211_Timisoara.jpg [ 120.79 KiB | Viewed 10564 times ]
EP_222_Timisoara.jpg
EP_222_Timisoara.jpg [ 73.17 KiB | Viewed 10564 times ]
EP_227_Timisoara.jpg
EP_227_Timisoara.jpg [ 111.34 KiB | Viewed 10564 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Apr 2007 14:02 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Are cineva detalii in ce a constat de fapt 'modernizarea' EP-urilor in ceea ce inteleg ca - ulterior - au fost EP/V3-A-urile ?

Mie mi se pare ca - de fapt - avem de-a face cu o refabricare completa. Boghiuri complet schimbate, caroserie schimbata etc


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Apr 2007 16:55 
In privinta EP'urilor, in mare parte s'a pastrat forma si dimensiunile vehiculului original, doar ca s'au schimbat boghiurile si probabil si alte elemente de tractiune. Usile (desi ca lungime par a fi la fel), sunt de tip Tatra, a se citi copiat dupa Tatra. Am inteles ca nu au reusit sa copieze integral mecanismul. Geamul din fata a fost facut dintr'o bucata, cucuveaua a fost modificata, s'au pus mastile acelea la lampi in fata si in spate &c.
Remorcile V12 nu stiu cum s'au modernizat. Se pare ca au facut una in plus, ca prototip, pe urma s'au apucat de restul, dar cum au facut mai lunga remorca, asta chiar nu stiu. Probabil asa cum din V2A iese V3A.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Apr 2007 00:30 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Usile de Ep n-au nici o legatura cu Tatra. Usi Tatra au aparut incepand cu primele V2A; Unele V3A auveau usi tip Ep.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007 18:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Serban wrote:
iata o imagine a prototipului 3001, utilizat in vara anului 1977 ca vagon scoala.


Attachments:
3001_w_755_161.jpeg
3001_w_755_161.jpeg [ 59.84 KiB | Viewed 10305 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Mar 2009 00:30 
Ceva interesant aici: http://www.orasul.ro/expozitii/2009expo ... index.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Mar 2009 01:34 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Un regal foto, ce mai.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Mar 2009 02:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Multumim pentru link.
O multime de poze ce arata un oras pierdut. :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Sep 2010 01:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
O alta caracteristica a EP'urilor pentru vestul tarii este caseta de afisare a liniei, lunga si impartita in 2 de o caseta centrala mica pentru numarul liniei


Si, in cazul Oradiei, pantograf lira.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Sep 2010 22:08 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Au circulat si in Bucuresti cu asemenea caseta de afisare.


Attachments:
5t_3xxx_3305_577.jpg
5t_3xxx_3305_577.jpg [ 92.08 KiB | Viewed 8194 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group