TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 06:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 16:11 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
Firma romaneasca cauta licenta de constructie a unui tramvai 100% low-floor. Sunt ceva recomandari de la cine sa fie achizitionata licenta?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 16:13 
Mai multe detalii, ce firma doreste asta? In ce perspectiva se doreste asta?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 16:50 
Parerea mea este ca o licenta Bombardier sau Alstom ar fi cea mai potrivita. Desi daca nu ar fi nevoie 100% s-ar putea construi Bucur LF prudus de URAC.


Top
  
 
 Post subject: Low-Floor
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 17:01 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
Ce parere ai de Koncear (1000), AnsaldoBreda (Sirio-1435),PESA , Ceghielski(65%), CAF?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bucur LF
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 17:05 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
Nu sunt specialist in tramvaie, asa ca o sa ma exprim doar despre design. Mai trebuie lucrat la Bucur LF! Cat despre aplicarea lui in Bucuresti, doar daca specialistul care face caietul de sarcini pentru licitatia celor 100buc, as fi eu. Dar cum nu sunt, nu e nicio sansa!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 17:39 
La tramvaie "mai putin de firma" cel mai reusit si dpdv constructiv si dpdv al organizarii spatiului interior este modelul de la Koncar, TMK2200.
http://www.koncar.com/novost.asp?nov_id=312


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 17:59 
CroTramul de la Koncar pare interesant - mult spatiu, dar trebuie adaptat pentru 1435mm si largit culoarul din zona boghiurilor; a fost in probe in Helsinki si nu au fost foarte impresionati cei de acolo; ii cam scartaiau articulatiile ca la DACuri; si par cam zgomotoase motoarele http://www.youtube.com/watch?v=dl72o_LyP14

Sirio de la Breda - prea ingust in zona boghiurilor, si cam prea mult plastic; in ultima vreme au cam avut probleme cu tramvaiele livrate: SL95 din Oslo au avut multe probleme si "are falling apart"; intarzieri la livrarile de Sirio

120N/121N/122N de la PESA ( http://www.youtube.com/watch?v=PLmz8fy8Kkw http://www.youtube.com/watch?v=OZ198_ojImw) pare interesant, dar i-ar fi de folos o usa dubla in fata si spate si o aranjare a scaunelor 1+1 fata de 2+1

118N (Puma) de la Cegielski n-arata rau, dar nu am vazut nici o schema

Si CAFul (modelul pentru Sevilla http://www.caf.net/download.php?file=im ... a_0906.pdf ) e frumos, dar prea lat (2.65m) pentru retelele romanesti

...
Dar, in general, tramvaiele cu boghiuri care permit pivotarea nu sunt asa agresive cu calea de rulare si ofera o calatorie mai lina. Si cu cat mai putine articulatii cu atat mai bine - mai putine parti mobile.

In ideea asta sunt interesant de citit si:
http://ntl.bts.gov/lib/10000/10400/1045 ... t_02-a.pdf si http://onlinepubs.trb.org/onlinepubs/tc ... pt_114.pdf

RoTram wrote:
Nu sunt specialist in tramvaie, asa ca o sa ma exprim doar despre design. Mai trebuie lucrat la Bucur LF! Cat despre aplicarea lui in Bucuresti, doar daca specialistul care face caietul de sarcini pentru licitatia celor 100buc, as fi eu. Dar cum nu sunt, nu e nicio sansa!

Cine face caietul de arcini ar trebui sa aiba in vedere si configuratia interioara - capitol la care LFurile stau cel mai prost; iar pentru Bucuresti, unde tramvaiele nu sunt asa de late ca autobuzele (2.38m vs. 2.55m) si aglomeratia este cum este, o aranjare a scaunelor mai mult de 1+1 nu se preteaza


Top
  
 
 Post subject: Low-Floor
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 07:48 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
Aveti perfecta dreptate. Din pacate tramvaiul Koncear se produce numai pe ecartament de 1000mm ceea ce-l face utilizabil numai in Iasi, Sibiu si Arad in Romania. Pentru ecartament de 1435mm trebuie cautat un alt furnizor. Piata pentru care se va adresa tramvaiul asamblat in Romania , va fi formata din Serbia, Bulgaria, Ucraina si Slovacia.
Raspunsuri foarte pertinente de la bercenicity.
Personal le-am vazut pe toate cu exceptia celui de la CAF. Toate au cate ceva care nu se potriveste in Romania si respectiv pe cea mai mare piata care este Bucurestiul.
Totul depinde de cine va face caietul de sarcini.
Sa nu credeti cumva ca Combino Plus (Siemens), City Runner (Bombardier) sau Citadis (Alstom) sunt mai bune. Toate au probleme foarte mari.
Cat despre Koncear si Helsinki, am in fata rezultatul testului care s-a incheiat pe 31.05.2008 si sunt excelente. Cel mai bun tramvai care a circulat pe strazile lor. 0% deraieri....
Am facut tururi de proba cu toate. Cel mai silentios este Citadis. Cel mai frumos design Koncear. Cel mai bun boghiu Koncear(pe 1000). Cel mai potrivit dupa parerea mea pentru Bucuresti este Ceghielski, dar mofturile politice sunt pentru un tramvai 100% low-floor. Skoda si Ceghielski au 65-70% low-floor. Ambele semneaza o licenta intr-o saptamana in conditii foarte avantajoase dar nu se potrivesc caietului de sarcini politic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 11:49 
Un pliant cu 118N de la Cegielski:
http://img223.imageshack.us/my.php?image=img003ud0.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/7663/img005ad9.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/6176/img006iz5.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/5766/img007li0.jpg

Aduce cu un Bombardier Flexity Classic...

prea inghesuit, mai ales in zona centrala:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 87&page=38


Top
  
 
 Post subject: Low-Floor
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 13:28 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
Puma-Cegielski FPS Poznan
http://www.hcp.com.pl/fps/e_index.html
Koncear-Zagreb
http://www.koncar-kev.hr/prikaz.asp?txt_id=1224
Alstom-Citadis
http://www.transport.alstom.com/home/pr ... les/trams/
CAF-Spania
http://www.caf.net/ingles/productos/tranvias.php
Kinkisharyo
http://www.kinkisharyo.co.jp/eng/e_prod ... e_5100.htm
Inekon-CZ
http://www.inekon.cz/showdoc.do?docid=81
AnsaldoBreda
http://www.ansaldobreda.it/ita/files/li ... ategoria=7
Stadler
http://www.stadlerrail.com/default.asp? ... &n=188&s=2
AnsaldoBreda
http://www.ansaldobreda.it/ita/files/li ... ategoria=7


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 14:02 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 63
Felicitari pentru initiativa. Sper sa fie incununata de succes.
Sfaturi nu-mi permit sa dau pentru simplul motiv ca singurele tramvaie low floor cu care am circulat au sunt Flexity Classic, Siemens NF8/NF10 si Siemens ULF. Ultimul este singurul tramvai cu podea 100% joasa cu care am avut ocazia sa merg.
Am mai circulat si cu Bombardier Flexity Link, insa acela nu poate fi tratat ca un tramvai normal, el putand circula si pe calea ferata. Asa ceva ar fi bun in Bucuresti pe un traseu intre planificata gara Razoare si Gara de Nord/ Basarab.
Siemensul ULF, desi nu este cel mai ieftin si nici din cale afara de frumos, are foarte multe avantaje in comparatie cu celelalte tipuri de tramvaie enumerate mai sus.
Podeaua este cu adevarat joasa, accesul in interior facandu-se fara efort prea mare in cazul in care tramvaiul opreste intr-o statie care nu dispune de refugiu, cum ar fi cele din zonele vechi ale oraselor.
Scaunele sunt dispuse toate la acelasi nivel, neexistand trepte in interior.
Spatiul ocupat de semiosii in dreptul articulatiilor este mic, neexistand o "gatuire" pe o portiune lunga.
Cel mai mare avantaj al acestor tramvaie din punctul de vedere al exploatarii consta in faptul ca se inscriu foarte bine in curbe, chiar si in cele cu raze foarte mici.
La dezavantaje, pe langa designul nu foarte reusit as remarca zomotul destul de deranjant produs la trecerea peste macaze. Bun, poate ca nu este mai galagios ca alte tramvaie insa fiind foarte silentios, acel zgomot se face remarcat.
Pentru detalii: http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_Low_Floor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 17:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Problema ULFului este sarcina mare pe (semi)osie. La capitolul ,,dotari interioare", scaunele sunt puse foarte aiurea. In rest este un tramvai de nota 10.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Aranjament scaune
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 08:10 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
Cand spuneti ca scaunele sunt aranjate aiurea, la ce va referiti mai exact? La ce trebuie sa fim atenti?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Low Floor Romania II
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 11:56 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
Mesajul se adreseaza cunoscatorilor detaliilor tehnice despre tramvaie.
Am atasat un fisier tradus din engleza, primit de la una din firmele de la care achizitionam licenta de constructie a tramvaiului.
Reticenta "RATP" -urilor de a raspunde la putinele date tehnice din document, ma forteaza sa il postez pe acest forum, in speranta ca acei dintre voi care aveti cunostinte in domeniu, ar putea raspunde.
Realizez ca datele nu vor fi oficiale si chiar ar putea sa fie eronate, dar consider ca este un inceput.
Cineva trebuie sa construiasca un low-floor romanesc (chiar daca nu e 100% romanesc) si sper sa fim noi.
Am rugamintea la cei care pot, sa piarda putin timp si sa raspunda postand raspunsul tot pe forum.
Dupa semnarea contractelor de achizitie a licentelor, promit sa postez mult mai multe detalii.


Attachments:
Informatii tramvai RO Transira.pdf [394.15 KiB]
Downloaded 601 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 12:32 
Quote:
La ce trebuie sa fim atenti?

La aranjarea interioara:
-fara scaune fata in fata in care nu ai unde sa pui picioarele (vezi Citaro - locurile din spate); fara dulapuri sub scaune
-fara scaune duble, mai ales cand dau intr-un culoar stramt (vezi Citaro, Cegielski 118N si alte LFuri)
-fara mobilier inutil (vezi "placa de calcat" de la Irisbus Citelis)
-fara geamuri interioare, mai ales daca nu are aer conditionat
-geamuri glisante cu deschidere generoasa, mai ales daca nu are aer conditionat
-fara culoare inguste la articulatii (Ceglieski, Eurotram)
-fara banci longitudinale in dreptul boghiurilor (sa te impiedici de picioarele altora; Bucur LF si CombinoSupra (varianta pentru Portugalia), de exemplu, stau mai bine la capitolul asta - este delimitat clar culoarul pentru trecere: scaunele sunt cocotate)
-fara exagerat cu plasticul (vezi http://www.railfaneurope.net/pix/it/tra ... nterni.jpg )
-pentru conditii de "transport de vite", nu ar strica niste scaune rabatabile ( http://www.railfaneurope.net/pix/fr/tra ... 11_NZA.jpg )
-incalzire cu elemente fara ventilatoare

La usi:
-pentru sectiuni flotante ar fi bune cate doua usi duble (vezi Citadis si Bucur LF)
-usile sa fie plug-type (ca la IVA, Citadis, Bucur LF, etc), nu gen autobuz sau V3A

Sa se aiba in vedere o intretinere usoara (vezi cum se intretin tramvaiele in RO):
-fara chestii complexe gen motoare racite cu lichid, motoare CC, articulatii cu actuatoare hidraulice
-o structura de rezistenta mai solida, pentru aglomeratia romaneasca

Daca este mai scurt (relativ), nu ar strica nici capabilitatea de rulare in comanda multipla.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 16:14 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
O cerinta a "urmatorului" caiet de sarcini pt. licitatia din Bucuresti este ca distanta minima de culoar sa fie 900mm.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Jun 2008 13:53 
Eu am completat o parte...


Attachments:
Informatii_tramvai_RO_Transira.pdf [344.5 KiB]
Downloaded 459 times
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group