TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 12:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 27 Feb 2009 13:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Bombardier a lansat sistemul denumit "Primove" ce permite deplasarea tramvaielor pe anumite distante, indiferent de conditiile meteorologice, fara alimentarea cu energie electrica prin retea aeriana. Sistemul este implementat pe tramvaiele Flexity.


Video: http://www.bombardier.com/files/en/supp ... RIMOVE.wmv

Un astfel de tramvai va fi testat la Arad. Ne indreptam spre o colaborare Astra /Bombardier?


Attachments:
BT-ECO4-PRIMOVE.pdf [1.44 MiB]
Downloaded 406 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Feb 2009 17:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Foarte faina ideea.
A fost testata undeva pana acum?
Si are vreo limita de timp functionarea la parametrii necesari a acestui sistem?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Mar 2009 01:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Este o solutie de alimentare duala in cel mai fericit caz cu avantajele si problemele ce decurg de aici. Renuntarea la pantograf nu imi pare posibila sau rentabila. Printre altele, cerinta stringenta a unei planeitati foarte bine realizate nu doar a liniei cat si a conductorului de dedesubt este substantiala.

Pe ansamblu este o solutie aparent eleganta (reduce unele pericole) dar care nu prea rezolva satisfacator problemele unor situatii speciale (pasaje subterane sau supraterane) si altele. Poate este o solutie buna dar numai pentru zonele cu un specific deosebit si cam atat. Pretul platit pentru acest confort mi se pare substantial. E adevarat ca a e o solutie mai buna decat tramvaiul hibrid diesel-electric. Totusi viitorul cred ca apartine altor solutii mult mai eficiente: stocarea energiei electrice, independent de retea, direct pe vehicul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Mar 2009 22:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Exista troleibuze dotate cu sisteme de stocare a energiei electrice, "supercondensatori" (http://en.wikipedia.org/wiki/Supercapacitor) prezente in Solingen sau Milano. Tehnologia avanseaza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Mar 2009 23:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Am mentionat posibilitatile de stocare a energiei in mod local pe acel vehicul din urmatoarele motive:
1) Sunt de parere ca este subdimensionata solutia de stocare a energiei electrice pentru vehicul. Dupa cum bine stim, super-condensatorii nu sunt cu mult mai eficienti decat acumulatorii pentru cantitatea de energie stocata per kilogram. Avand in vedere cat de putine elemente ar putea fi inghesuite in doua asemenea spatii de stocare pe un vagon de tramvai sunt sceptic pentru capacitatea de stocare a energiei ce este oferita.

2) Sa ascunzi ca, de fapt, sistemul este ineficient si nu ar fi avut nici o sansa sa mearga daca nu stoca energia mi se pare pur si simplu jignitor. In momentul in care achizitionezi un asemenea vehicul te astepti sa nu necesite acel "artificiu" mentionat si in brosura: "compensarea energiei luata din retea prin recuperare si stocare". Asadar, daca am avea o incarcare mai serioasa a vagonului sau conditii dificile de trafic, sistemul nu ar avea nici o sansa sa faca fata iar vagonul ar merge foarte lent sau ar fi chiar imobilizat. Un asemenea produs nu trebuia sa fie lansat, oricat de extravagant ar fi, mai ales ca nu se specifica daca mai este nevoie de o alta sursa permanenta si substantiala de energie (linie de contact clasica pentru mai bine de 50% din traseu).

Din aceste motive consider ca vagonul nu este o realizare atat de pozitiva cum se lasa sa se inteleaga. Legat de posibilitatea de stocare a energiei, ea trebuie sa fie mai degraba o posibilitatea ce ofera beneficii suplimentare nu una care sa constituia baza unui produs care ar fi esuat altfel.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Mar 2009 01:57 
Offline
User avatar

Joined: Mon 24 Oct 2005 15:32
Posts: 38
Location: Bucuresti 3
De fapt cu supercapacitorii alimentezi doar pentru a evita intreruperile datorate trecerii peste sectiuni de retea izolata (incrucisari sau separatori).
Supercapacitorii se folosesc in paralel cu baterii de acumulatori.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Mar 2009 13:47 
fider wrote:
Am mentionat posibilitatile de stocare a energiei in mod local pe acel vehicul din urmatoarele motive:
1) Sunt de parere ca este subdimensionata solutia de stocare a energiei electrice pentru vehicul. Dupa cum bine stim, super-condensatorii nu sunt cu mult mai eficienti decat acumulatorii pentru cantitatea de energie stocata per kilogram.


Chiar mai rau, supercondensatorii (existenti pe piata) au o densitate de energie intre 0,5 si 30 Wh/kg pe cand bateriile cu acid au intre 30 si 40, iar cele Li-ion 160Wh/kg. Comparand cu combustibilii fosili ambele solutii sunt mult in urma, benzina avand 12000 Wh/kg, iar cu un randament (de la benzina propriu-zisa la roata) de 20% se ajunge la o densitate de 2400 Wh/kg.

Avantajul supercondensatorilor fata de baterii este ca pot fi incarcati si descarcati de 10 pana la 100 de ori mai repede decat bateriile (curenti mai mari, etc).


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group