TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 13:06

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun 20 Jul 2014 16:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
O consecinta a crizei energetice din 1973 (urmare a detronarii sahinsahului din Iran) a fost si restructurarea drastica a activitatilor de transport si a parcului auto din Romania la sfarsitul anului 1974. In domeniul transportului public cu autobuze, chiar daca nu au fost desfiintate trasee si nici operate reduceri (fiind facute doar mutari dintr-o "curte" in alta), s-au produs schimbari ireversibile, cu consecinte puternice pe termen lung, de care si astazi ne lovim. Astfel, ca efect al HCM 1381/1974, toate traseele preorasenesti ce depaseau teritoriul administrativ al oraselor au trecut la ITA, ceea ce a insemnat disparitia indicativelor de linie, a taxatoarelor din vehicul, a indicatoarelor de statii detaliate etc.

Unele orase medii, resedinte de judet, aveau multe comune suburbane (tocmai ca sa raporteze o populatie mai mare) si nu au fost aproape de loc afectate de aceasta masura. Cel mai puternic a fost afectat Brasovul, care avea doar o singura comuna suburbana (Ghimbav) si unde ITBv a pierdut in noaptea de 31 decembrie 1974 / 1 ianuarie 1975 zeci de trasee de autobuz, circa 100 de vehicule, o autogara nou-nouta abia data in folosinta si mai multe sute de angajati. Si Bucurestiul a pierdut o mare parte din traseele preorasenesti. Constanta a fost si ea "crutata" - prin exceptie - datorita turistilor straini, probabil in baza vreunui act legislativ modificator ulterior sau la mica intelegere din Partid...

Insa cel mai tare au fost lovite micile intreprinderi si institutii care aveau un parc auto pentru nevoi proprii (si pe care il foloseau de altfel, ce-i drept, cu mare larghete si risipa) si care peste noapte s-au vazut obligate sa contracteze cu ITA orice transport, sa accepte toanele si neputintele ITA si sa nu mai poata deconta transporturi ascunse (cum se practicau numeroase in favoarea angajatilor proprii).

In atasament aveti forma initiala completa a acestei HCM.


Attachments:
HCM1381-74_01.JPG
HCM1381-74_01.JPG [ 633.73 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_02.JPG
HCM1381-74_02.JPG [ 901.93 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_03.JPG
HCM1381-74_03.JPG [ 936.86 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_04.JPG
HCM1381-74_04.JPG [ 580.62 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_05.JPG
HCM1381-74_05.JPG [ 637 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_06.JPG
HCM1381-74_06.JPG [ 802.67 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_07.JPG
HCM1381-74_07.JPG [ 843.76 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_08.JPG
HCM1381-74_08.JPG [ 744.57 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_09.JPG
HCM1381-74_09.JPG [ 846.26 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_10.JPG
HCM1381-74_10.JPG [ 664.1 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_11.JPG
HCM1381-74_11.JPG [ 739.43 KiB | Viewed 1031 times ]
HCM1381-74_12.JPG
HCM1381-74_12.JPG [ 688.46 KiB | Viewed 1031 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Jul 2014 14:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Brassovia wrote:
HCM 1381/1974


In mod ciudat, Bucurestiul a pierdut traseele, dar nu a fost obligat sa cedeze catre ITA nimic din parcul auto si nici scoala de soferi cat. D de care dispunea ITB.

Evident, si Constanta, necedand nici un traseu, nu a pierdut vehicule. In atasament vedeti cam ce autobuze ar fi ajuns la ITA Constanta daca se aplica HCM 1381/1974... Se pare ca acolo unde parcul era deja dieselizat, aceasta HCM nu prea s-a aplicat. ITA opera in principal cu autobuze pe benzina TV 20, iar in februarie 1975 a primit tocmai pentru traseele preorasenesti preluate un import consistent de autobuze articulate tip Ikarus 280 suburban cu doua usi, albastre. A fost singurul import de autobuze pentru ITA din perioada 1959-1990, cu exceptia unui numar foarte redus de "Sanos" iugoslave, primite cam prin 1979.


Attachments:
SL-11.1305 (1971).jpg
SL-11.1305 (1971).jpg [ 72.05 KiB | Viewed 1010 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 01 Aug 2014 13:13 
IKARUS 280, de tip suburban, două uşi, albastre. ITA, sau mai popular, AUTOTRANSPORT.


Attachments:
1974_IKARUS 280_ITA_a.jpg
1974_IKARUS 280_ITA_a.jpg [ 46.6 KiB | Viewed 972 times ]
1974_IKARUS 280_ITA_b.jpg
1974_IKARUS 280_ITA_b.jpg [ 40.29 KiB | Viewed 972 times ]
Top
  
 
PostPosted: Fri 01 Aug 2014 19:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
bucsan wrote:
IKARUS 280, de tip suburban, două uşi, albastre. ITA, sau mai popular, AUTOTRANSPORT.
Multumim pentru aceste rare imagini, care vin sa ilustreze ceea ce am amintit mai inainte despre trecerea traseelor externe la ITA. Le voi posta si la "autobuze interurbane".


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group