TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 02:38

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 12 Dec 2007 19:07 
Offline

Joined: Sun 11 Mar 2007 13:24
Posts: 6
Respectiva locomotiva a venit la Depoul Bc sa repare sau sa inlocuiasca transmisia. Vinciurile au fost inchiriate de catre metrorex probabil iar personalul care o repara e de la Remarul Cluj.


Attachments:
imag000_141.jpg
imag000_141.jpg [ 84.14 KiB | Viewed 8495 times ]
imag001_202.jpg
imag001_202.jpg [ 90.12 KiB | Viewed 8493 times ]
imag002_580.jpg
imag002_580.jpg [ 107.69 KiB | Viewed 8493 times ]
imag003_376.jpg
imag003_376.jpg [ 94.11 KiB | Viewed 8495 times ]
imag004_188.jpg
imag004_188.jpg [ 83.34 KiB | Viewed 8495 times ]
imag005_129.jpg
imag005_129.jpg [ 102.36 KiB | Viewed 8496 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Dec 2007 23:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 37
Location: Bucurest. S6 Militari
Da aceasta locomotiva nu are cupla? S-au daca au dat-o jos ce gen de cupla are? Pentru bombardiere sau pentru astra?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Dec 2007 23:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Are cupla... chiar se poate vedea in poze :!:
Sub ea este ceva ce pare o cupla Schaku (nu sunt prea clare pozele), folosita de Astre. Bombardier au tot cuple Schaku, dar fara cutie de cuplaj electric (nu au nevoie, pentru ca nu lucreaza in tractiune multipla). Deci, sistemul de cuplare e perfect compatibil. Apropo de cuplare... acest model de cupla este destul de raspandit... Siemens Desiro il folosesc, la fel si tramvaiele Tatra fabricate pentru Germania (T4D, KT4D etc.). Deci, dpdv mecanic pot fi cuplate toate aceste vehicule intre ele. Difera insa pozitai cutiei de cuplaj electric:
-la IVA este plasata in partea de jos
-la T4D, KT4D in partea de sus
-la Desiro pe lateralele cuplei
-la Bombardier nu exista cutie de cuplaj electric


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 02:50 
Apropo de cuplaje.. se stie ca intre vagoanele A si B ale unei IVA se foloseste un cuplaj scurt care este fix.. Astazi am vazut ceva ciudat la vagonul 054 intre vagoanele A si B desi exista un cuplaj scurt dedesubt era aceasta cutie cu cuplaje electrice...este un fenomen destul de rar intalnit si zic eu ca ar avea un motiv..azi era prea aglomerat la eroilor sa ma misc pana in dreptul cuplei sa fac poze...dar poate il prind de dimineata maine..circula pe M3 saptamana asta


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 03:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Intre vagoanele A si B exista o cupla, numita ,,cupla scurta". Aceasta nu are cutie de cuplaj automata. Legaturile electrice sunt trecute pe dedesuptul cuplei. La unele trenuri s-au facut tot felul de modificari... astfel la unele rame cablurile au fost puse pe acoperis.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 19:14 
Intre vagoanele A si B exista o cupla intradevar..dar cablurile nu aveau contacte ca la cupla din fata..pur si simplu treceau cablurile pe sub cupla tinute intr-un manunchi. Mai sunt si acele variante unde trec pe sus (la ramele foarte vechi). Acestea au fost adaugate ulterior probabil sunt pentru instalatia automata de anuntare a statiilor (nu stiu sigur) sau pentru alte lucruri adaugate ulterior constructiei.

Aceasta varianta care pun poza mai jos si de care am spus ieri este singura de acest tip printre ramele care se mai afla in circulatie

Image

Scuzati calitatea pozei dar este facuta cu telefonul


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 08:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Hmm... e un model diferit de cutie de cuplaj...
Cat despre cupla propriu-zisa, sunt sigur ca am mai vazut undeva sistemul, dar nu imi amintesc exact unde. Oricum, ea nu este desfacuta decat in depou.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 09:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
@ Dr2005
Trecand peste diferenta de inaltime, cuplele de pe bombardiere/astre nu au cum sa fie compatibile cu cele de pe desiro sau tatre. Daca o sa te uiti atent, o sa vezi ca la desiro si la tatre, elementul propriu zis de cuplare (nu stiu cum sa-i zic) este in forma de semisfera, pe cand la bombardiere/astre , elementul are o forma, aproximativ, de trunchi de piramida.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 09:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Dar principiul este acelasi...

http://de.wikipedia.org/wiki/Schaku


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 17:24 
Dr2005 wrote:
Oricum, ea nu este desfacuta decat in depou.


Si nici acolo prea des..


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 17:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Pai... teoretic doar la RR (cand se schimba si bandajele), RK, eventual la RC. Dar pot aparea si alte probleme care sa determine desfacerea vagoanelor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 00:22 
Da dar se separa ramele intre ele si deobicei se lucreaza la ambele vagoane odata A si B.. Ati vazut ca mai nou pe unele trenuri au aparut niste stickere pe vagonul A al ramei exact deasupra placutei unde scrie in ce an au fost fabricate.. acolo este un fel de minifisa in care se specifica datele ultimelor RR, RK, RC precum si anul de productie al ramei. Deasemenea pe sticker scrie si numele firmei "Alstom" :!: Asta ma duce cu ideea ca in viitor ar putea fi predat serviceul IVA? :!: :!: :?: :?:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 00:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Acel tabel prezinta reparatiile vagonului si cine le-a efectuat (Alstom).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 00:41 
Da dar daca era certitudine in privinta celor care fac service nu cred ca se trecea...personal cred ca se ia in calcul si o alta firma..probabil bombardier..este cel mai probabil ca in vreo 2-3 ani ei sa preia tot service-ul..


In continuare va pun 2 poze cu vagonul de epoca 004 care face parte din trenul 004-058-006

Image

Image

An fabricatie 1979. Va rog delectati-va cu acest vagon complet curat.

In continuare va rog sa imi scuzati calitatea pozelor..cat de curand imi voi lua camera noua deoarece cea pe care o am (un olympus) s-a defectat si este timpul pt una noua..pana atunci am un sony ericsson v630i..asa ca imi cer scuzele de rigoare!! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 May 2008 16:15 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
freyutz wrote:
Intre vagoanele A si B exista o cupla intradevar..dar cablurile nu aveau contacte ca la cupla din fata..pur si simplu treceau cablurile pe sub cupla tinute intr-un manunchi. Mai sunt si acele variante unde trec pe sus (la ramele foarte vechi). Acestea au fost adaugate ulterior probabil sunt pentru instalatia automata de anuntare a statiilor (nu stiu sigur) sau pentru alte lucruri adaugate ulterior constructiei.

Aceasta varianta care pun poza mai jos si de care am spus ieri este singura de acest tip printre ramele care se mai afla in circulatie



Scuzati calitatea pozei dar este facuta cu telefonul
Acea rama a fost facuta de OLTENI ( craiova) si din cauza aia arata asa cuplele electrice sint identice cu cele din fata (fiind asigurate cu suruburi) , dar inca odata nu vad rostul deoarece intre vagoane sint cablurile de forta (750V ) care nu sint innadite si chiar daca s-ar decupla tot trebuie desfacute acele cabluri

Dr2005 wrote:
Acel tabel prezinta reparatiile vagonului si cine le-a efectuat (Alstom).


Alstom se ocupa de revizii si reparatii la IVA si BM din 2005 (parca) :wink:

Exista diferente de inaltimme intre iva (mai jos ) si BM (mai sus) teoretic se poate cupla o astra cu bm singurul lucru este ca nu se poate amesteca aerul din instalatia IVA cu cel din BM care este mult mai calitativ si in plus difera instalatiile pneumatice si presiunile la cuplarea cu LDH sau IVA cu BM se foloseste un dispozitiv care coboara cupla care se monteaa pe cupla mai joasa


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 May 2008 14:13 
Conform unei documentatii mai vechi publicate intr'o revista Modelism, rama este compusa din "2 vagoane cuplate semipermanent". Este normal ca au folosit un sistem de cuplare simplu, pentru ca nu prea se desfaceau niciodata.
Cred ca ceva similar este folosit la ramele DT8 din Stuttgart, care sunt compuse tot din 2 vagoane cuplate "semipermanent", cu diferenta ca la ei fiecare vagon are numarul lui propriu.
In aceeasi documentatie se spunea despre cuplarea a 2 rame ca se face printr'o simpla atingere a cuplelor, iar decuplarea se face printr'o comanda dela bordul ramei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 May 2008 18:34 
Vagoanele unei rame sunt conectate prin bara. Asa ceva am vazut si la vagoanele EP/V3A intre motoare si remorci.

Cuplarea intre rame se face prin intermediul cuplei SCHAKU. Aceasta se cupleaza prin impingerea vagoanelor unul in celalalt cu capacele contactorilor deschise. In partea frontala a cuplei, in acele conuri exista niste carlige care leaga ramele intre ele

Image


Pentru decuplare intradevar se foloseste o comanda de la bord care ridica carligele de prindere din cupla iar rama poate fi trasa. Decuplarea este un procedeu cat de cat mai complex si este destul de greoi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 May 2008 21:55 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Nu se mai foloseste de foarte mult timp decuplarea automata , decuplarea se face in felul urmator : se inchide aerul dintre cele 2 rame (conducta de 5 atm si 8 atm) se impinge cu un tren in celalalt iar in acelasi timp 2 oameni trag cu putere de cele 2 minere cu cablu pina se decupleaza, la cuplare de lovesc cele 2 cuple la o viteza de 1-2 Km /h


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 May 2008 23:10 
Dupa ce s-a tras de manere si s-au ridicat carligele, cel putin una din rame trebuie trasa in spate. Foarte dificila decuplarea IVA. Poate daca nu ar fi fost asa de delicata am fi vazut si noi poate garnituri de 4 vagoane in afara orelor de varf, iar peste noapte garnituri de 2 vagoane. Chiar ar fi fost ceva minunat si s-ar fi redus si consumul de energie.

Dar traim in .ro :twisted: :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 13:21 
De ce nu se mai foloseste decuplarea automata? Era mai proasta decat sistemul descris mai sus?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 23:43 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Din ce stiu eu s-au decuplat trenuri din gresala (asta pe la inceput ) si al doilea lucru era ceva constructiv pe care ai nostri nu au reusit


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Oct 2009 17:51 
Trenul de la linia 2 circula fara calatori 8-)

[youtube]TN72xw0B5G8[/youtube]


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 21:33 
Cateva vagoane de lucru, cel verde este produs in anul 1933 :!:


Attachments:
DSC09362.JPG
DSC09362.JPG [ 214.45 KiB | Viewed 6868 times ]
DSC09365.JPG
DSC09365.JPG [ 219.66 KiB | Viewed 6868 times ]
DSC09366.JPG
DSC09366.JPG [ 94.73 KiB | Viewed 6869 times ]
DSC09368.JPG
DSC09368.JPG [ 225.44 KiB | Viewed 6866 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 21:35 
LDH45-364 in Depoul Pantelimon


Attachments:
DSC09377.JPG
DSC09377.JPG [ 124.61 KiB | Viewed 6863 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group