OAB wrote:
Partial off-topic. MAV a pastrat codificarea proprie, trecand codificarea UIC cu caractere mai mici. Noi de ce nu am putut-o pastra? Din fericire, sunt mecanici inimosi care, inca, o mentin pe masinile lor. A se vedea Regina Banatului.
Pai... pentru ca orice societate membra UIC trebuie sa isi inmatriculeze masinile conform reglementarilor UIC...Lipsa numarului UIC de pe locomotiva sau vagon atrage o serie de limitari, de exemplu imposibilitatea vehiculului feroviar de a iesi de pe reteaua nationala (mai putin in cazul in care exista conventii intre administratiile feroviare, vezi vagoanele rusesti pe care scrie doar RZD xxxx, fara cod UIC).
Sa nu mai luam mereu ca exemplu MAV-ul... acelasi MAV care se lauda cu viteze mari in vreme ce desfiinteaza (da, desfiinteaza, nu privatizeaza) multe sectii secundare si trimite pe trenurile de Romania vagoanel 20-37 si alte jeguri, in baza unei conventii paguboase cu CFR (noi trimitem AVA 200 cu AC la ei...).
Si mai mare off-topic: o locomotiva cu ambele codificari scrise pe ea ar arata precum travaiele din Bucuresti... pe bot numarul de parc si sub el numarul de inmatriculare de la Primarie.