Parcul de locomotive din Romania cuprinde, pe langa modelele binecunoscute, si alte modele care nu au intrat niciodata in serviciul CFR, desi cel putin unul din modele a fost conceput pentru a remorca trenuri de calatori. Practic, au statut de locomotive industriale (de altfel, sunt codificate total diferit de locomotivele CFR, desi puteau foarte bine sa face servici si la CFR). Sa le luam pe rand:
-LDE 130: fabricata la Faur, destinata Cailor Ferate Poloneze, dar cateva fac servici la diversi operatori industriali
-LDH 80
-LDH 25
-BDM
-060 DB 001, respectiv 060 DB 002; locomotiva dubla ale carei componente pot circula atat impreuna, cat si separat; din cate am inteles, nu exista legatura intre locomotiva dubla 060 DB 001 +060 DB 002 si vechea seria 61, codificata tot DB pe site-ul MSTS, dar nu sunt sigur
Practic, este vorba de niste locomotive care, din niste motive pe care nu le stiu, nu au intrat in serviciul CFR. In cazul LDE 130 este vorba de o nedreptate facuta vehiculului respectiv din moment de a fost gandit ca locomotiva pentru calatori si, in loc sa remorcheze trenuri de calatori, face servici la diverse societati.
Pe forumul Railclub a fost o discutie privitoare la numerele de serie in care un user sustinea ca o locomotiva care nu tine de CFR nu trebuie codificata in maniera CFR-ului. Si dau dreptate cu o mentiune; in cazul site-urilor care prezinta material rulant, locomotivele "fara clasa" care au echivalent la CFR sa figureze la sectiunea clasei CFR corespunzatoare, pentru a avea o anumita ordine. Unul din cei care au asemenea site-uri a tinut cont de sugestia mea. De exemplu, la clasa 86 sunt prezente si locomotive codificate LDH 45-yyy apartinand diversilor operatori mai mult sau mai putin cunoscuti, specificandu-se faptul ca respectiva locomotiva apartine operatorului x. Ca urmare supun atentiei celor care au site-uri cu prezentarea materialului rulant urmatoarele probleme.
1. Aflarea clasei in care urmau sa fie inmatriculate locomotive gen LDH 25, LDH 80, LDE 130
2. Creearea unor sectiuni aferente claselor respective cu mentiunea ca locomotivele respective nu au primit niciodata numerele de clasa respective.
De exemplu, sa zicem ca locomotivele LDH 25 urmau sa fie incluse clasei 91 iar atunci pozele cu LDH 25 sa fie incluse sectiunii "clasa pseudo-91"
in felul acesta:
-site-urile ar fi mai bine organizate; locomotivele "fara clasa" fiind prezente acolo unde, in mod normal, le-ar fi fost locul
-prin specificarea "pseudo" nu se creeaza confuzia cu automotoarele diesel care, in mod nedrept, au "cotropit" clasele de la 90 in sus in conditiile in care clasele rezervate acestora erau de la 75 la 79
|