Automotoarele pe aburi Sentinel-Cammell (cate ceva despre ele
aici) au fost introduse la Bucuresti in 1933 (?) si casate in a doua jumatate a anilor 50 deoarece nu mai aveau piese de schimb la CFR pentru cazanele care se stricasera.
O ultima incercare de a le repune in functiune a fost facuta in 1955. Atunci, experimental, s-a montat pe unul dintre automotoare un generator de abur Vuia, destinat initial incalzirii unui imobil, si deci de putere mai mica. Chiar si asa, automotorul a putut fi urnit, el ruland cu circa 10 km/h. Rezultatele sunau promitator: daca se foloseau 2 generatoare mai mari, cate unul pentru fiecare motor, spatiul ocupat era mult mai mic fata de cazanele initiale, viteza crestea, exista loc mai mult pentru rezervoarele de apa. De ce nu s-a implementat solutia pe toate vehiculele, nu stiu.
Mai multe in aceste pagini, fragment din cartea "Generatorul de abur cu ardere catalitica Traian Vuia" scrisa de Andrei Metianu.