TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 18 May 2021 04:17

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
PostPosted: Sun 21 Feb 2021 16:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50825
Sibiul a fost un loc al inovatiei in domeniul transportului: omnibuz, mocanita, tramvai, troleibuz.
Acum, o urbe plina de sloganuri...
A, sa nu uitam, urbea a dat Romaniei un presedinte.
Iata cum arata calea ferata ingusta in capitala bunelor maniere.


Attachments:
Sibiu 13.02.2021 (9).jpg
Sibiu 13.02.2021 (9).jpg [ 190.5 KiB | Viewed 435 times ]
Sibiu 13.02.2021 (8).jpg
Sibiu 13.02.2021 (8).jpg [ 157.85 KiB | Viewed 435 times ]
Sibiu 13.03.2021 (38).jpg
Sibiu 13.03.2021 (38).jpg [ 129.35 KiB | Viewed 295 times ]
Sibiu 13.03.2021 (39).jpg
Sibiu 13.03.2021 (39).jpg [ 169.58 KiB | Viewed 295 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 30 Mar 2021 12:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50825
O societate din Hunedoara care produce locomotive și material rulant pentru liniile ferate înguste a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru livrarea unei locomotive diesel nouă, care să fie pusă în circulație pe porțiunile circulabile dintre Sibiu și Agnita.

237.900 de lei, la care se adaugă TVA, este valoarea contractului semnat între Asociația Prietenii Mocăniței și societatea Calea Ferată Îngustă SRL, din Hunedoara, la mijlocul acestei luni. Contractul a fost atribuit în urma unei proceduri de achiziție publică și prevede proiectarea și furnizarea unei locomotive diesel pentru liniile de cale ferată cu ecartament îngust. Conform contractului, noua locomotivă ar trebui proiectată în termen de 90 de zile, iar după recepția proiectului tehnic, construirea acesteia ar trebui finalizată în cel mult un an. ”Reprezentanții firmei ne-au spus că speră să termine mai repede, astfel încât până la sfârșitul anului să livreze locomotiva”, spune Mihai Blotor, președintele Asociației Prietenii Mocăniței. Asociația a accesat o finanțare europeană nerambursabilă pentru a achiziționa o locomotivă nouă și pentru a restaura două vagoane, cu ajutorul cărora să organizeze curse de agrement pe tronsonul cuprins între Cornățel și Hosman. Licitația pentru restaurarea celor două vagoane urmează să fie lansată în săptămânile care urmează.

”Noi închiriem de fiecare dată locomotive pentru astfel de curse. Și închiriem ce găsim și cum găsim. Nu există foarte multe locomotive pentru ecartament îngust la noi în țară și, de obicei, găsim de închiriat când nu sunt folosite altundeva, adică în afara sezonului turistic. De aceea am ajuns să refuzăm multe cereri de organizare de curse, deoarece nu avem cu ce. Din moment ce vom avea locomotiva noastră, nu vom mai fi puși în ipostaza de a refuza oamenii”, apreciază Mihai Blotor.

Caracteristicile locomotivei diesel

Ecartament: 760 mm

Combustibil: diesel

Putere: minim 60 CP/44,7 KW

Număr de osii: minim 2, maxim 4

Sarcina pe osie: maxim 7 tone

Greutate totală: maxim 21 de tone

Viteza maximă: minim 15 km/h

Frâna: manuală

Înălțimea maximă: 3150 mm

Lățimea maximă: 2200 mm

Sursa: documentația de atribuire a contractului

De la voluntari pornire

Asociația ”Prietenii Mocăniței” a fost înființată în 2009 cu scopul de a conserva și restaura calea ferată cu ecartament îngust dintre Sibiu și Agnita și Cornățel – Vurpăr, bazându-se în acest scop pe aportul voluntarilor. Din 2015, după reabilitarea tronsonului cu o lungime de șapte km cuprins între Cornățel și Hosman, reprezentanții Asociației au pus în circulație, ocazional, trenuri turistice tractate cu locomotivă cu abur și cu material rulant (vagoane) închiriate. Calea ferată a fost clasată drept monument istoric în 2007. Ultima cursă a mocăniței pe ruta Sibiu – Agnita a avut loc în vara anului 2001, iar ultima dată când pentru acest traseu a fost achiziționată o locomotivă nouă a fost la începutul anilor '50.


https://www.turnulsfatului.ro/2021/03/29/237-900-de-lei-prietenii-mocanitei-au-cumparat-o-locomotiva-pentru-linia-sibiu-agnita-181057


Attachments:
mocanita-akft.jpg
mocanita-akft.jpg [ 463.87 KiB | Viewed 255 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Apr 2021 10:35 
Offline
User avatar

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 56
Location: Brașov
După multe deliberări interne, revenim cu programul mocăniței, care, de sâmbăta aceasta, va circula în fiecare weekend între Hosman și Cornățel, cu două curse dus-întors pe zi.

Prețul unui bilet dus-întors este de 25 lei pentru adulți, respectiv 15 lei pentru copii, care se achiziționează la urcarea în tren și nu este nevoie de rezervare. Trenul va fi compus dintr-o locomotivă diesel și un vagon deschis de călători cu o capacitate de 40 de locuri, puse la dispoziție de SC Calea Ferată Îngustă SRL. Menționăm că mocănița va continua să circule și după luna aprilie, dar s-ar putea să modificăm orarul de circulație, în funcție de cum decurge această lună de test.

Poftiți în vagoane!


Asociația Prietenii Mocăniței


Attachments:
0.jpg
0.jpg [ 492.12 KiB | Viewed 234 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group