Silviu Sintea wrote:
Parcurgand randurile din fituica pedefista cu titlu bombastic, m-am gandit ca nu era necesar sa o aduc pe forumul nostru, deoarece pare ca este scrisa "pe genunchi" si, mai ales, este nesemnata. Nu stiu ce e adevarat din cele ce sunt scrise acolo asa ca postez punctul de vedere al lui "radub", afisat pe Tramclub:
Quote:
Din "revista presei" facuta de altii extragem urmatorul material (Tele M, Raport de caz, 14.12.2011), care te-ar face sa pisi ochii de emotie daca nu ai lega lucrurile intre ele. Pana la un punct citesti si iti zici "Uite, dom'le, ce oameni bine intentionati, deplang halul in care a fost adus de-a lungul anilor transportul public din Iasi!" Deodata, insa, sunt strecurate in material doua nume: Zaharia Schrotter si Petru Frasila. Omul din spatele primului nume este prezentat "de bine", doritor a se sacrifica (si mai ales asocia cu statul) pentru a salva transportul public iesean cu niste otobele gigea. Ca sa mearga si mai unsa prosteala, vin si argumentele: troleibuzele scoase din condei si nemernicele autobuze de la Unistil care, cica, ar circula pe asfaltul turnat peste liniile de tramvai din CUG. Huh?! Alo, tramvaiul nu mai merge prin CUG din '97, autobuzele Unistil circula intre CUG 1 si CUG 2, respectiv intre Podu Ros si strada Libertatii (capatul dinspre Nicolina al pasajului) din 2006, iar singurele portiuni unde s-a asfaltat peste sina sau in locul sinei sunt din rondul din Podu Ros pana in apropierea statiilor de autobuz din Podu Ros, respectiv din curba de la CUG 2 si pana la intrarea in rondul din CUG 2 (insa acolo au fost scoase sinele cu niste ani in urma, ce treaba are asta cu autobuzele de la Unistil doar mintea creata care a scris materialul poate sti). Citind presa anilor din urma ne lamurim si ce e cu acest "salvator" izgonit de nesimtitii de sindicalisti din RATP, "in complicitate flagranta cu conducerea" (cucofonie cu iz proletar): polite de platit celor care "in loc sa faca o asociere cu noi, au facut-o cu altii". Si de unde puteau fi pisati ochii?! De la tembeliziunea prietena patronata de alt platitor de polite, afacerist ranit in orgoliu ca "in loc sa fie cu mine a fost cu altii". Si, daca tot fu pisare de ochi pe umarul istovit al transportului public din Iasi, de ce sa nu foloseasca postul prieten aceasta ocazie si pentru a-l mai denigra nitel si pe fostul patron (al doilea nume "strategic" plasat in material).
Vai, vai, cum ar trebui fraierii sa inghita pe nemestecate pastilutele astea plangacioase de grija iesenilor. Ar trebui, poate, sa va multumim ca ne compatimiti ca mergem cu jegurile RATP-ului si ca va ganditi la conditii bune de calatorie cu transportul public. V-am multumi, daca n-ati fi ticalosi plini de interese. Ce-ar fi sa ne si demonstrati ca va pasa de noi, calatorii care folosim transportul public, si, pentru inceput, sa le spuneti patronilor vostri si prietenilor lor bine intentionati sa dea prioritate unui autobuz sau unui tramvai cand il vad in trafic, sa nu mai opreasca prin statii cu avariile blincaind, etc., etc.?!
PS1: RATC a fost sparta in RATEC si Autobuzul in 2002, nu 2003.
PS2: linia de tramvai din CUG va fi reabilitata. Aoleu, ramane Unistil fara malai (apropos, ce legatura o fi intre traseele pe care circula Unistil in CUG si traseele RATP din zona respectiva, din nou, doar mintea creata a autorului o sti) sau logica lui jurnalica e pe campii?!
Fara a vrea sa starnesc din nou polemici, frustrari si reactii adverse, doua lucruri sunt adevarate si le-am mai scris:
1.
Da, troleibuzele au fost scoase "din condei" (de fapt, din "gura") de primarul Gheorghe Nichita.
2.
Da, troleibuzele liniei 44 (la asta cred ca a vrut sa se refere autorul randurilor de mai sus, vorbind de CUG) au fost scoase de pe traseu (apoi a fost demontata cu graba si reteaua de troleibuz), pt. a face loc cumatrului de la Unistil. Cu siguranta ca RATP ar fi putut sa cumpere/primeasca inca cateva autobuze pt. a deservi toate traseele din Iasi. Nu stiu cum si de cine (doar de ce) s-a facut incredintarea unor trasee, SC Unistil SRL.
Legal, Consiliul local ar fi trebuit sa atribuie aceste trasee, in urma unei licitatii.
Cu ocazia vizitei mele de anul trecut, la inceput oamenii s-au ferit de mine, vazand ca filmez. Dupa ce m-am prezentat si am spus ca nu sunt din RATP, nici macar din Iasi, au "tabarat" vatmanii pe mine, fiecare cu nemultumirile sale. S-a vorbit de pile, cumetrii, dezorganizare, incompetenta, etc., fiind prezente doua nume "vinovate": St. si Ve. Cum nu ma ocup in a centraliza nemultumirile angajatilor RATP (ei spun ca n-au cui sa se planga, deoarece sindicatul e "mana in mana" cu patronatul), am asternut tacerea asupra celor spuse de acei oameni. Mi-am adus insa aminte de discutiile de atunci, deoarece revine in atentie "cumetria" St. - Pu. si fum fara foc n-o iesi. Insa, repet, nu e treaba mea sau a ONG-ului meu sa descalceasca aceste ite.