bucsan wrote:
Începând cu anul 2000 mecanica autobuzelor KAROSA a fost înlocuită cu produse RENAULT, denumite KAROSA RENAULT.
Iar o dăm în off-topic, dar ce etapă lipseşte?
AGORA a fost asamblat de KAROSA, dar nu sub acest nume, ci sub numele de KAROSA RENAULT CITYBUS 12M (solo) şi KAROSA RENAULT CITYBUS 18M (articulat), echipate cu motoare RENAULT.
Urmează KAROSA IRISBUS CITYBUS 12M (solo) şi KAROSA IRISBUS CITYBUS 18M (articulat), echipate cu motoare IVECO.
În paralel, se asamblau şi modelele vechi, urmaşele seriei KAROSA 700, dar mult modernizate, mai întâi seria KAROSA 800 (urbane B831, B832, B841, interurbane C834, C835), echipate cu motoare ŠKODA LIAZ, urmează seria KAROSA 900 (urbane B931, B932, B941, interurbane C934, C943, autocare LC936, LC937), echipate, la alegere, cu motoare ŠKODA LIAZ sau RENAULT, urmate de seria KAROSA 950 modernizată (urbane B951, B952, B961, interurbane C954, C955, C956, autocare LC954, LC956), echipate cu motoare IVECO sau CUMMINS, acesta din urmă numai pentru autocare.
După încetarea producţiei acestora, primele ce au purtat numele IVECO IRISBUS, dipărând numele KAROSA, au fost IRISBUS CITELIS 12 (solo) şi IRISBUS CITELIS 18 (articulat), cu podeaua coborâtă.
Am crezut că se înţelege de la sine că o dată cu schimbarea denumirii din IVECO IRISBUS în IVECOBUS şi producţia uzinelor din Vysokě Mýto va purta această denumire.