Silviu wrote:
In imagine, un prototip (Ikarus 415.83) destinat capitalei Rusiei, Moscova.
2001În anul 2001, reprezentanţii uzinelor IKARUS discută cu reprezentaţi oficiali ruşi despre posibilitatea de a se monta troleibuze IKARUS 415 la o uzină din Moscova.
În acest scop, este construit la uzinele IKARUS, un prototip, denumit IKARUS 415T.83, fără partea de acţionare electrică şi trimis la Moscova, unde va fi echipat cu electromotor asincron de tracţiune în curent alternativ DK 220 U3, având 175 kW, tensiune de alimentare 550 V. Este dotat cu echipamente electrice şi electronice DINASZ 22, produse de DINAMO Moscova.
Masa netă 11400 kg, masa totală rulantă 18550 kg.
Pentru a permite montajul echipamentului rusesc, caroseria a suferit o modificare importantă faţă de 415T.1 şi 415T.80, uşa a treia fiind deplasată mai spre spate, iar a patra fereastră a devenit egală cu primele trei, faţă de 415T.1 şi 415T.80, la care, aceasta, era mai scurtă faţă de primele trei.
Conform normelor GOST în vigoare, troleibuzul este echipat în partea din spate, cu scară fixă, pliabilă, pentru accesul pe acoperişul troleibuzului; vezi foto 2.
Conform construcţiei tradiţionale a postului de comandă al unui troleibuz rusesc, pedala frânei de serviciu este montată în partea stângă a coloanei volanului, fiind acţionată cu piciorul stâng; vezi foto 3.
De asemenea, pasajele roţilor au fost modificate, pentru a corespunde condiţiilor din Federaţia Rusă.
2001. Prototipul, încă în Ungaria, la Székesfehérvár; foto 1, 2, 5 şi 6 din postarea lui Silviu şi foto 1 din prezenta.
2001. Prototipul, la Moscova; foto 2 şi 3.
2001. Prototipul IKARUS 415T.83, prezentat şi expus la Moscova, la ''EKSPOŢENTR'', foto 3 şi 4 din postarea lui Silviu şi foto 4 din prezenta.
Din cauze economice, cea mai importantă fiind scăderea valorii rublei, s-a constatat că la construcţia în serie a unui astfel de troleibuz, acesta ar costa aproximativ de trei ori mai mult decât un troleibuz solo ZiU / TrolZa. Astfel a fost ratat un alt acord de cooperare pentru construcţia de troleibuze, iar uzinele IKARUS au încetat definitiv producţia troleibuzului IKARUS 415, după terminarea livrărilor pentru România.
În anul 2002, troleibuzul se întoarce în Ungaria, la Szigethalom, la uzinele CSEPEL; foto 6 şi 7. Aici va fi reconvertit în autobuz.