Câteva amintiri legate de unele troleibuze din Brașov:
Ultimele DAC ROMANIA 112 E au circulat până în 1990 - din 1989 rămân doar două active - 97 (ungătorul) și 113, ultimul circulând pe linia 9 barat (fiind singurul vehicul care deservea linia respectivă). Odată cu desființarea traseului (anul 1990), este casat și vehiculul. Astfel, între 1990-1994 rămâne doar 97.
În privința casării primelor DAC 117 E la Brașov, operațiunea a început încă din 1989 (dispăruseră câteva din cele cu nr. de parc începând cu 114). Faptul e confirmat și de Anuarul statistic al României din 1990, unde pentru sfârșitul anului 1989 apar la Brașov 183 troleibuze în inventar (ori între 1981-1989 au fost aduse 185 DAC 117 E la Brașov).
Vă aduc în premieră o informație (urmăream și notam vehiculele care circulau din Brașov, atât eu cât și fratele meu) - în anul 1999, înaintea aducerii troleibuzului cu nr. de parc 114, ROCAR 212 E, a circulat pentru o scurtă perioada de timp, la Brașov, un troleibuz cu numărul de parc 114, dar ... articulat (217 E), cu fondul alb murdar - gri (ca 212 E cu nr. de parc 98-104), cu brâu albastru jos. Nu mai îmi aduc aminte dacă mai avea alte dungi. Cu siguranță era nou și era 217 E (l-am văzut din exterior numai - avea trei geamuri între primele 2 uși). A dispărut rapid, dar cu siguranță a circulat la Brașov! Să fi fost unul din vehiculele date ca despăgubire firmei Ikarus în urma procesului cu furtul burdufului?? Fratele meu susține, dar nu mai știe sigur, că l-ar fi văzut odată în 1999 și pe 113, ROCAR 212 E, cu schema fond alb cu dungi portocalii (ca 105-107, 109-115). Asta înseamă că, după cedarea acelui ROCAR 217 E cu nr. 114, 113 a primit numărul 114. Dar varianta asta nu e sigură. Cert e că după ce articulatul 114 dispare, vine 114 ROCAR 212 E, care îl înlocuiește.
Îmi aduc aminte de două troleibuze ROCAR 217 E care în perioada 1997-2000 au purtat niște reclame mai extravagante. Nu mi-am notat numerele (nici nu cred că se mai vedeau, fiind acoperite de reclame), dar erau cu siguranță erau 82 și 108. Unul din ele (probabil 82) avea toată zona de sub geamuri acoperită cu un autocolant verde (inclusiv pe brâul albastru, care nu se mai vedea), pe care erau reclame cu Knorr - îmi aduc aminte găina. Celălalt (108) avea zona de sub geamuri și chiar o parte din geamuri acoperite cu un autocolant care arăta ca un graffiti, cu nuanțe de albastru și mov. Nu mai știu la ce făcea reclamă. Ambele au fost revopsite în același stil și doar parțial - adică numai de la geamuri în jos, nu și între geamuri - pe 82 l-am văzut în 2001 cu noua schemă - brăul de jos era roșu, iar între brău și geamuri era o nuanță de maro. Între geamuri era vopseaua albă veche. Numerele de parc erau mari, dar nu mai aveau umbrele negre. 108 (sunt destule imagini cu el) a păstrat brăul vechi (bleumarin), dar între el și geamuri a fost vopist în galben, dar i se mai întrezărea dunga subțire din mijloc (apropo, 108 a avut schema de vopsire ca și 98-104?). Între geamuri era alb-murdar. Are cineva imagini cu cele două troleibuze purtând reclamele respective?
|