Constanta a fost poate orasul care a avut cea mai mare pondere a transportului electric din tara -raportat la nr. total de trasee-. Stiu ca a existat aici o echipa puternica de specialisti, ce a ajutat si alte orase sa isi dezvolte transportul electric.
Un punct de atractie il reprezenta linia de troleibuz nr. 41 Gara Constanta - Mamaia. Pe aceasta ruta erau introduse cele mai bune troleibuze aflate in parcul RATC, dezvoltind o viteza mare de deplasare in Mamaia.
Cind nimeni nu se astepta, banul a invins ecologia. Un primar cu nume verde (poti fi indus de conceptul ecologist, cum ca iarba nu se calca, ci se fumeaza !) a hotarit ca "transportul electric nu mai este de actualitate" -fraza ce rasuna si astazi foarte strident-, comandind uzinei Rocar 90 autobuze si 30 troleibuze. Troleibuzele urmau sa deserveasca liniile 48, 48 barat, 49 si 51. Finalul a fost dezastruos, inregistrindu-se falimentul uzinei Rocar, faliment ce a generat consecinte imediate grave nu doar in ceea ce priveste aspectul social. Norocul e Rocar-ul a reusit sa livreze Primariei Constanta 10 troleibuze Rocar de Simon, fara chopper. Altfel, nu mai exista troleibuz in Constanta. Asta nu inseamna ca acesta mai are mult de trait.
Reteaua de troleibuz a fost demontata brutal, aceasta disparind fara urma (cu substatii de redresare cu tot). Iar cea care a ramas, zau ca nu prea vad cum mai rezista. Culmea, troleibuzele liniei 48 dezvolta viteza mare pe traseu, fara a se inregistra deraieri de captatoare.
Mi-am inceput calatoria din intersectia a doua strazi, Eliberarii si Dezrobirii. A ramas reteaua ce face legatura intre depoul de troleibuze si bul. I. C. Bratianu, folosita mai demult si de catre troleibuzele 49 si 51.
Attachments: |
str. Dezrobirii 94.JPG [ 74.48 KiB | Viewed 23073 times ]
|
str. Dezrobirii 93.JPG [ 72.45 KiB | Viewed 23073 times ]
|
str. Dezrobirii 1.JPG [ 116.04 KiB | Viewed 23073 times ]
|
str. Dezrobirii 92.JPG [ 100.23 KiB | Viewed 23073 times ]
|
str. Dezrobirii 95.JPG [ 104.35 KiB | Viewed 23076 times ]
|
str. Eliberarii 91.JPG [ 106.95 KiB | Viewed 23068 times ]
|
|